• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

Copycat: nää det stämmer inte.. då skulle ju typ alla testa svagt positivt. Man testar ju oftast när man är kring bim..

Corran: tack! Känner dock hur tålamod och humör tryter idag så mensen är nog på väg nu..

• FyrAAAA
    copycat skrev 2016-07-06 09:50:14 följande:

Åh tack för pepp <3. Var så himla säker på att jag skulle få starkare sticka och plus på digitala att jag plötsligt blev SÅ osäker och känner mig livrädd för att hoppas nu. Vill nästan anta att mensen kommer idag (fast jag vet att jag blir superbesviken ändå om den gör det). Pust. Många tankar nu.

Ett plus är ett plus säger jag! Har varit gravid 5ggr (3 barn o 2 missfall) och alltid har det börjat med suuuupersvaga plus som efter ett par dagar börjat ta sig. Tror absolut du är gravid!

Själv testade jag dessvärre helt negativt med billiga testers stickor idag på äl+10. Tillåter mig hoppas lite till eftersom det är ganska tidigt än iaf och testat med clearblue imorgon på äl+11!
  • Anonym (Plumpen)

Hjälp! Vad är det som stämmer? När jag skriver in via denna sida för att se hur långt gången jag kan vara visas en vecka (vecka 3, 2+6), men när jag skriver in i gravid-appen i telefonen blir det ett annat (vecka 4, 3+3)? Vilket är det som stämmer? Hur ska jag räkna? Senaste mensen var den 12 juni

• copycat
    corran skrev 2016-07-06 09:32:40 följande:
    Du ska inte köpa ett sånt där testa tidigt då?
    Haha man är ju hopplös. Slängde in dottern i bilen och åkte till Pressbyrån och köpte rfsu testa tidigt. Säkrast är väl att jag använder det imorgonbitti, även om jag vill veta NU. Har hunnit kissa två ggr idag.
    Fast det cb digitala jag tog imorse stod ju också att det mätte från 4 dagar innan förväntad mens, det står det ju på detta rfsu också?
  • corran
    copycat skrev 2016-07-06 11:11:11 följande:

Haha man är ju hopplös. Slängde in dottern i bilen och åkte till Pressbyrån och köpte rfsu testa tidigt. Säkrast är väl att jag använder det imorgonbitti, även om jag vill veta NU. Har hunnit kissa två ggr idag.

Fast det cb digitala jag tog imorse stod ju också att det mätte från 4 dagar innan förväntad mens, det står det ju på detta rfsu också?

Ja man blir inte klok på sig själv ibland ;) va du säker på när din äl va förresten? Om du är på +12 med säkerhet idag?
  • copycat
    FyrAAAA skrev 2016-07-06 10:32:07 följande:
    Ett plus är ett plus säger jag! Har varit gravid 5ggr (3 barn o 2 missfall) och alltid har det börjat med suuuupersvaga plus som efter ett par dagar börjat ta sig. Tror absolut du är gravid!

Själv testade jag dessvärre helt negativt med billiga testers stickor idag på äl+10. Tillåter mig hoppas lite till eftersom det är ganska tidigt än iaf och testat med clearblue imorgon på äl+11!
    Hoppas verkligen du har rätt! Vi vill sååå gärna! Vi har också alltid sagt att det vore roligt med ett syskon innan dottern är tre år. Om jag är gravid nu är det BF i mars och dottern blir tre i april, hehe, snacka om att vi isåfall kom i mål i sista sekund!:P annars är det såklart bara att fortsätta försöka. Men svaga positiva resultat tre dagar i rad gjorde att jag verklige hoppades och nu är jag bara SÅ förvirrad.

Hoppas du får glada besked imorgon då, håller tummarna:)
  • corran
    Anonym (Plumpen) skrev 2016-07-06 10:45:04 följande:

Hjälp! Vad är det som stämmer? När jag skriver in via denna sida för att se hur långt gången jag kan vara visas en vecka (vecka 3, 2+6), men när jag skriver in i gravid-appen i telefonen blir det ett annat (vecka 4, 3+3)? Vilket är det som stämmer? Hur ska jag räkna? Senaste mensen var den 12 juni

Jag hade min senste mens med start 11-12 juni och jag räknsr 3+4 nu
  • Skyrocket
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 08:35:43 följande:

copycat: Förstår att det är frustrerande, men du kan ju inte få så starka spökstreck på flera test, det vore ju verkligen jättekonstigt. Har du BIM idag?

skyrocket: Även om ni missat de mest fertila dagarna, så har ni kanske fått till det ngn dag innan det? Spermier kan ju överleva flera dagar! Ni kan kanske ha sex idag också? Så tidigt som möjligt.

rödflamma: vad tråkigt! Hoppas det blir plus sen ändå! Har tyvärr ingen erfarenhet av det, men hoppas få erfara det denna gången ;)

Ja då..vi fick till det 4 dagar i rad innan dess men det kännu verkligen som att vi hade behövt få till det igår eller i måndags också.. får se om det blir något ikväll. Är så nere sen ett par dagar tillbaka. Vet inte vad som hänt. Känner mig ledsen och allmänt omotiverad till allt.. brukar inte må såhär kring äl utan snarare vara jätte glad och pigg och pepp. Mycket nu kanske.
  • copycat
    corran skrev 2016-07-06 11:42:36 följande:
    Ja man blir inte klok på sig själv ibland ;) va du säker på när din äl va förresten? Om du är på +12 med säkerhet idag?
    Fick positivt ÄL-test 23 juni. Alltså på torsdagen. Och vi låg bara på måndagen (hade superfertila flytningar då) samt 24e på natten. Tänker att ägglossningen borde ha varit 24e eftersom vi fick utslag 23e. Testade däremot inget efter det så jag har inte kunnat se när ÄL-testet började bli svagare igen:/

Men hur länge höll du dig när du testade med testa tidigt? Hade du också RFSU? Tänkte om jag kan testa idag ifall jag bara håller mig nog länge. Men ja, det är väl bäst att vänta till imorgon men det är ju så segt!
Svar på tråden Bim Juli 2016