• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • copycat

Nä hörrni, tokblankt på RFSU testa tidigt. Trots tre svaga plus på billiga stickor samt information om att långa tycker RFSU testa tidigt inte fungerar, kan man ju inte låta bli att bli rådeppig. Vafan är detta. Och ingen mens ännu. Tog ett ÄL-test för skojs skull för de har jag hundra av, som gav detta utslag. Inte för att det säger nånting, LH-hormon är ju vanligt att ha mer eller mindre av genom hela cykeln. Man är hopplöööös. Jag är liksom inte van vid detta funderande. Men dottern testade jag EN gång ÄL+14 och två streck kom utan tveksamheter. Klart å betalt. Denna vända är det ju apjobbigt:(

• DevilsDaughter

copycat: Har också läst det om RFSU, läste om en som köpte båda rfsu:s tester, dvs testa tidigt och det vanliga. Hon fick positivt på det vanliga och negativt på testa tidigt! Jag tror absolut att du är gravid, jag har använt mig av billiga-testers test och de har aldrig felat för mig! Jag gjorde ett ägglossningstest idag också samtidigt som jag gjorde de positiva testen och det ser ut precis som ditt test. Lite halvstarkt sådär men inte positivt för att vara ÄLtest, gjorde ett för några dagar sedan och det var nästan helt blankt, bara ett jäääättesvagt streck. 

• Bäbiiiis
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 09:13:37 följande:

bääbis: Tycker också att de är bra, använde de förr. Vet du hur länge stickorna är giltiga efter att testet är utfört? Jag köpte från gravidkollen denna gången för de va lite billigare, men giltighetstiden var bara 5 minuter och det tycker jag är lite för lite. Räcker att något av barnen ropar och man behöver gå ifrån och hjälpa med ngt så är testet ogiltigt sen.

Vilken dryg väntan det blir idag på mensen. Så länge den inte har kommit så kan man ju inte låta bli å tänka tänk om, men så brukar jag oftast få den på em/kväll... Lite grann i bakhuvudet sådär funderar jag på att köpa ett testa tidigt 10mlu.. Det borde ju verkligen visa nu om det är ngt. ÄL+10 idag. Men borde ju egentligen testa ett sådant med morgonurin då.. Men eftersom mensen ska komma idag och antagligen kommer idag så känns det såå onödigt att köpa ännu ett test till! Precis som om man kunde hindra mensen från att komma liksom!

Ja det kanske står att man ska läsa av inom 5 min men jag har aldrig varit med om att det blivit positivt senare utan att jag faktiskt varit gravid. Någon gång tror jag att strecket kommit senare men då har jag ju faktiskt varit gravid och dagen efter fått + inom testtiden.
  • FyrAAAA

DevilsDaughter: Underbart! Massa grattis! Åh vad härligt att du bjöd på den läsningen! Tummen upp verkligen! Nu blev jag också sugen på att införskaffa ett testa-tidigt *asgarv* På vilken dag efter äl är du idag?

• Deni81

ÄL+11 idag, gjorde ett till test eftersom jag fått springa och kissa hela natten. Tokblankt igen. Känner mig riktigt deppig nu. Känner att tiden rinner ifrån mig, att jag aldrig kommer få se ett plus på stickan. Har liksom gett upp. Hatar min kropp, hatar mitt liv, hatar min sambo som inte vill satsa på det här helhjärtat och kunna prata om det ens. Den enda jag har att prata med är min syster som plussade efter 2 ggr (5:e barnet) när de bara skulle försöka på skoj. Hon förstår ju inte hur det är att kämpa månad in och månad ut i 1,5 år. Att aldrig ha fått bära ett barn i sin kropp, inte någonsin få känna kärleken till ett barn när man längtar så. Jag har helt tappat hoppet nu. Suck. Det vänder snart igen, men idag vill jag helst hoppa framför ett tåg.

• FyrAAAA

Ni som precis plussat och gjort det före bim, Hur mår ni? Känner ni av något särskilt?

• Tiiffany
    Deni81 skrev 2016-07-06 14:29:46 följande:

ÄL+11 idag, gjorde ett till test eftersom jag fått springa och kissa hela natten. Tokblankt igen. Känner mig riktigt deppig nu. Känner att tiden rinner ifrån mig, att jag aldrig kommer få se ett plus på stickan. Har liksom gett upp. Hatar min kropp, hatar mitt liv, hatar min sambo som inte vill satsa på det här helhjärtat och kunna prata om det ens. Den enda jag har att prata med är min syster som plussade efter 2 ggr (5:e barnet) när de bara skulle försöka på skoj. Hon förstår ju inte hur det är att kämpa månad in och månad ut i 1,5 år. Att aldrig ha fått bära ett barn i sin kropp, inte någonsin få känna kärleken till ett barn när man längtar så. Jag har helt tappat hoppet nu. Suck. Det vänder snart igen, men idag vill jag helst hoppa framför ett tåg.

Jag förstår dig helt. Majoriteten av månadens dagar känner jag som dig och det är alltid efter ägglossning fram till inför nästa ägglossning. Tröttsamt :(
  • copycat

Men är det sant?! GUD vilka skittest! Usch.

Jag har också bara använt mig av billiga tester och de har alltid varit tokblanka förutom när jag blev gravid med dottern. Att då TRE skulle ge mig spök känns osannolikt. Trots det blir man ju ändå tveksam, förvirrad och nedslagen. Intressant med ÄL-testen...Bara att vänta I guess...

DevilsDaughter skrev 2016-07-06 14:05:53 följande:

copycat: Har också läst det om RFSU, läste om en som köpte båda rfsu:s tester, dvs testa tidigt och det vanliga. Hon fick positivt på det vanliga och negativt på testa tidigt! Jag tror absolut att du är gravid, jag har använt mig av billiga-testers test och de har aldrig felat för mig! Jag gjorde ett ägglossningstest idag också samtidigt som jag gjorde de positiva testen och det ser ut precis som ditt test. Lite halvstarkt sådär men inte positivt för att vara ÄLtest, gjorde ett för några dagar sedan och det var nästan helt blankt, bara ett jäääättesvagt streck. 

• FyrAAAA
    copycat skrev 2016-07-06 13:58:46 följande:

Nä hörrni, tokblankt på RFSU testa tidigt. Trots tre svaga plus på billiga stickor samt information om att långa tycker RFSU testa tidigt inte fungerar, kan man ju inte låta bli att bli rådeppig. Vafan är detta. Och ingen mens ännu. Tog ett ÄL-test för skojs skull för de har jag hundra av, som gav detta utslag. Inte för att det säger nånting, LH-hormon är ju vanligt att ha mer eller mindre av genom hela cykeln. Man är hopplöööös. Jag är liksom inte van vid detta funderande. Men dottern testade jag EN gång ÄL+14 och två streck kom utan tveksamheter. Klart å betalt. Denna vända är det ju apjobbigt:(

Fortsätter hålla världens alla tummar och tror inte hoppet är ute än! Många kramar!!!
  • FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-07-06 14:29:46 följande:

Skrev precis världens längsta svar som bara försvann när jag skulle posta, nedrans telefoner...

Förstår precis hur du känner Vi försökte också 1,5 innan första barnet innan vi tog tag i det och gjorde en utredning. Det visade sig att min man hade för litet antal spermier, då 2,5milj per ml (tror det ska vara 20-25milj). Anledningen tänkte man var att sädesledare hade gått av då han ca 3 år tidigare var med om en olycka på jobbet (lång historia) där han fick en pinne rakt in i pungen och fick sy. Just då trodde man inte sädesledarna var drabbade. Vi hade turen att lyckas på första försöket med en ivf och sen få ett syskon tätt efter på första försöket med ett ägg vi hade kvar i frysen. Nu nästan 10 år senare har jag plötsligt blivit spontant gravid 3 ggr ganska tätt, 2 mf och en liten som är 9 mån nu. Maken lämnade därav nytt test som visade på helt normala värden nu, läkarens nya teori blev att sädesledarna ändå aldrig hade gått av utan endast hamnat i kläm och nu rättat till sig med tiden. Vi har älskat att ha två barn tätt och hoppas nu på ett syskon tätt till vår yngsta!

Jag hoppas innerligt att det blir er tur att få ett efterlängtat plus nu! Det behöver ju inte vara kört denna cykel ännu heller! Och kommer tanten denna gång så håller jag alla tummar o tår för att ni lyckas inom kort, med eller utan hjälp! Många kramar!
Svar på tråden Bim Juli 2016