• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

Ska du testa digital då? Aldrig testat med ett sådant test;) Sugen på att prova det, men känns som att jag har lagt pengar på tester så det räcker..

• Guffy78

Här slits man mellan att det kan ske blir bra trots allt och negativa tankar. Igår på första dagen med Max så fick vi till det på kvällen men jag hade inga flytningar. Idag maken är borta till imorgon kväll och plötsligt rinner det nu och jag har typiska ÄL värken igen. Hoppas att några av simmare har kunnat simma vidare trots allt igår och väntar på ägget. ÄL tester dock mycket svaga nyss trots jätte koncentrerat urin . Oj vad detta är jobbigt:(

Vet någon om det betyder att ägget släpper nu? Starkaste utslag var nog igår morse. Vet att det kommer jag veta med morgondagens temp men ändå...

• Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 19:56:17 följande:

El: va tråkigt.. Troligen hade du ÄL dagen efter det sista positiva ÄLtestet och troligtvis om du inte är gravid skjuts mensen fram också så att BIM också blir senare. Vad testade du med för test?

Isåfall är jag bara på ÄL + 10 och var negativ så tidigt med dottern om jag minns rätt. Isåfall är det två dagar kvar till BIM istället för att den är imorgon. Testade med ett CB. Har aldrig testat något annat så är lite sugen på att testa något mer nästa månad. Oh well. Vi märker väl om mensen kommer eller inte
  • Loncelot
    Deni81 skrev 2016-07-06 19:02:02 följande:

Jag har använt tester, ska nog börja med det igen så man vet! För den här månaden svävar jag i ovisshet. Vet inte OM jag hade ÄL, NÄR jag hade det och när mensen ens kommer. Jag brukar kunna koppla bort det emellanåt, men sen kommer dippen. Först hoppet och sen dippen. Varje månad. Och alls kommer ned "goda" råd. Sluta dricka alkohol, sluta snusa, gå upp i vikt, ät mer, ät vitaminer(vilket jag gör), få din sambo att sluta snusa (yeah right!) och dricka, ligg kvar i sängen efteråt, ligg morgon och kväll i en vecka. Nä... Dessa goda råd kräks jag på.

Varje gång min man ska gå ut o ta en cigg så tänker ja hur lång tid sen sist han tog en...han förstår inte att detta är frustrerande med alla punkter runt om...själv vill ja även gå ner i vikt, ser väl normal ut men vissa punkter på kroppen gör mig deppig som magen tex, visst man har fött 3 barn men känner inte för att "banta/träna" innan jag blir gravid för så många kilon är det inte...men allt känns mer eller mindre hopplöst med bebisverkstaden då dom 2sista graviditeterna kommit på första o andra försöket o här står ja på försök 7...pffff
  • Rosenblad

Några dagar sen jag skrev nu, hoppades då på en graviditet eftersom min mens var sen och fick spökstreck på testet. Dock kom mensen sen och värken kom på dag tre, fattade inget.. Nu har jag dock kommit till den grad att jag gett upp. Har gråtit varje dag sen mensen kom och klarar inte av att se ett barn eller någon gravid. Vänder bort blicken direkt. Så nu ska jag och mannen försöka oss på en utredning, för jag tror något är fel. Och när folk säger att t.om tankarna och stressen kan påverka, ja då är det ju kört för oss för det går inte en dag utan att jag tänker på det. Räknar ner dagarna tills vi kan försöka igen och sen när vi väl är där känner mannen prestationsångest så vi kan aldrig få till det tillräckligt endå så det känns omöjligt. Och det gör inte saken bättre att jag gråter varje dag och han får trösta mig och sen får han pressen på sig att försöka göra så jag inte gråter månaden därpå. Nä usch.. Vill köra på en utredning direkt! Hade vi haft pengar hade jag gått raka vägen till en ivf mottagning men förhoppningsvis får vi hjälp. Någon mer som snart ger upp eller redan gjort de? :(

• Loncelot
    Rosenblad skrev 2016-07-06 20:40:05 följande:

Några dagar sen jag skrev nu, hoppades då på en graviditet eftersom min mens var sen och fick spökstreck på testet. Dock kom mensen sen och värken kom på dag tre, fattade inget.. Nu har jag dock kommit till den grad att jag gett upp. Har gråtit varje dag sen mensen kom och klarar inte av att se ett barn eller någon gravid. Vänder bort blicken direkt. Så nu ska jag och mannen försöka oss på en utredning, för jag tror något är fel. Och när folk säger att t.om tankarna och stressen kan påverka, ja då är det ju kört för oss för det går inte en dag utan att jag tänker på det. Räknar ner dagarna tills vi kan försöka igen och sen när vi väl är där känner mannen prestationsångest så vi kan aldrig få till det tillräckligt endå så det känns omöjligt. Och det gör inte saken bättre att jag gråter varje dag och han får trösta mig och sen får han pressen på sig att försöka göra så jag inte gråter månaden därpå. Nä usch.. Vill köra på en utredning direkt! Hade vi haft pengar hade jag gått raka vägen till en ivf mottagning men förhoppningsvis får vi hjälp. Någon mer som snart ger upp eller redan gjort de? :(

Jobbigt för er gett upp har ja inte men jävligt frustrerande det kan man ju känna till max... Pfff
  • copycat
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 20:11:03 följande:

Ska du testa digital då? Aldrig testat med ett sådant test;) Sugen på att prova det, men känns som att jag har lagt pengar på tester så det räcker..

Nej blir ytterligare en sticka från billigatester.se :)
    Vill inte lägga massa pengar på dyra test förens en sticka har gett mig nog anledningar att ta ett:) strecken har ju varit så svaga hittills så jag vill ha ett tydligt starkare streck först :)
  • mosterJenny
    Hej!

Jag är ny här på FL och har följt både juni- och julitråden. Jättespännande att läsa allas berättelser och få vara med i både sorg och lycka.

Jag och min kille har äntligen bestämt oss för att försöka bli gravida med vår första. Slutade med p-piller 23 maj, fick den konstgjorda mensen 26 maj och tror jag hade ÄL runt den 13-14 juni då jag hade trådaktiga flytningar. Min mens kom igång nu 1 juli, så utan att veta hur lång cykel jag har (ätit p-piller i ca 12 år) beräknar jag ha BIM 30 juli. Tänkte att jag gärna följs åt här och kanske kommer med lite funderingar under vägen.

Tänkte inte köra med ÄL-tester utan hoppas på att få tydliga tecken och "köra på varannan dag". 

Men min första fråga då: sker ÄL samma dygn som de trådaktiga flytningarna kommer eller precis efteråt?! Har inte riktigt förstått det där...

Grattis till alla plus, riktigt häftigt!
  • copycat
    Rosenblad skrev 2016-07-06 20:40:05 följande:

Stor stor kram <3. Förstår att det tär något fruktansvärt när tankarna ständigt kretsar runt att få uppfylla sin dröm och vägen dit är kantad av stress, oro och prestationsångest. Jag hoppas verkligen ni får er efterlängtade bebis. <3
Svar på tråden Bim Juli 2016