• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • copycat
    syskon2017 skrev 2016-07-07 10:43:43 följande:

Så gjorde jag med igår, när mensen skulle komma, jag ville också ha ett markant streck och inga otydligheter!

Har du några symptom?

Molvärk, väldigt varm, ömma bröst som kommer och går, samt en hel del pirr och hugg runt äggstockarna. Samtidigt så vill jag så himla gärna så jag vet inte om jag litar på mig själv:P
  • Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-07-07 10:15:36 följande:

Deni: Du beskrev precis det jag skrev dagen jag plussade: Hade inget tålamod med barnet och var på dåligt hurmör (typiskt min PMS), lätt ömma och svällda bröst. Började till och med få mina mensfinnar som bara infinner sig precis innan mensen ska komma. Alltså jag var så säker på mens, för det känns alltid så dagen för mens för mig. Var som om kroppen ställde in sig på mens men så blev den gravid istället. Kan säga att alla de symptomen är fortfarande kvar och så här har jag inte känt tidigare när jag varit gravid. Vill inte ge dig förhoppningar i onödan, men jag har tänkt precis som du förr och gett upp så fort jag känt av PMSen, men nu har jag ALLA de vanliga PMSsymptomen jag får innan mens och mensen kommer inte, skulle ha kommit igår. 

copycat: testade faktiskt igen nu och nu fick jag ett streck som liknar ditt (efter att tiden gått ut och kanske något svagare). Innan tiden gick ut var det endast en svag skugga. Men alltid något! Imorse var det helt blankt! Känns bra att jag fick något iaf!

Ja, mirakel kan ju hända! Visst kan pms påminna om graviditetssymtom. Jag har aldrig varit gravid så jag har inget att jämföra med Men nu är jag också helt torr, inga flytningar, som det brukar vara innan mensen sätter igång. Den ska inte komma förrän på tisdag, så jag får avvakta, känns dock exakt som innan mens
  • DevilsDaughter

Deni: Jag är också helt torr, har inget trosskydd och blir inte ens en fläck i trosan. Precis som innan mens för mig med. Med tredje barnet så på ÄL+8 så rann det till, kollade och då var det flytningar som kom, det var ju ett gravtecken då ju, men nu är jag verkligen jättetorr så det är verkligen olika från graviditet till graviditet och inte bara från person till person. Lycka till! Är ett tag till tisdag :) Mycket kan hända på de dagarna!

• Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-07 11:02:59 följande:
    Japp här är en! FlörtDrömmer BIM 20/7 precis som du. Känns roligt när man sitter och räknar ÄL+2, haha, ja det här kommer ta ett tag. Tungan ute
    haha ja och hur ska en låta bli att känna efter efter symtom på grav.....Tungan ute håller tummarna för oss Glad tänker du vänta in bim eller testa innan? jag tror jag ska försöka vänta denna gång för att inte bli så besviken varje negtest. men det beror ju på ifall en får jätte tydliga symptom. men förrförra cykeln var jag hundra på att jag va gravid hade så mycket och tydliga symptom men icke. tycker i dag att det tynger trycker ite nere i livmodern men tror bara jag vill känna liksomFlört  så jag vet inte hur jag gör nu. hur tänker du?
  • Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-07-07 11:30:29 följande:

Deni: Jag är också helt torr, har inget trosskydd och blir inte ens en fläck i trosan. Precis som innan mens för mig med. Med tredje barnet så på ÄL+8 så rann det till, kollade och då var det flytningar som kom, det var ju ett gravtecken då ju, men nu är jag verkligen jättetorr så det är verkligen olika från graviditet till graviditet och inte bara från person till person. Lycka till! Är ett tag till tisdag :) Mycket kan hända på de dagarna!

Tack kära du för att du ger mig ett litet hopp Hoppas dina plus blir starkare och starkare!
  • Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-07 12:26:35 följande:

haha ja och hur ska en låta bli att känna efter efter symtom på grav..... håller tummarna för oss  tänker du vänta in bim eller testa innan? jag tror jag ska försöka vänta denna gång för att inte bli så besviken varje negtest. men det beror ju på ifall en får jätte tydliga symptom. men förrförra cykeln var jag hundra på att jag va gravid hade så mycket och tydliga symptom men icke. tycker i dag att det tynger trycker ite nere i livmodern men tror bara jag vill känna liksom  så jag vet inte hur jag gör nu. hur tänker du?

Hehe försöker verkligen att vare sig tänka eller känna allt för mycket just nu. Jag var också helt stensäker att jag var gravid förra cykeln! Så den här gången spelar det ingen roll hur jag mår för jag hade verkligen alla möjliga symtom och känningar jag aldrig haft innan mensen den gången. Så även om jag ligger och spyr innan BIM så kommer jag tro att kroppen har väl fått någon knäpp denna cykel också. Hahaha! XD

Jag testade också mycket och tidigt förra cykeln och mådde väldigt dåligt av det då det blev negativt hela tiden. Den här cykeln har jag lovat mig själv att vänta till dag 26 i menscykeln. Så det kommer bli innan BIM men lite mer "lagom" innan BIM därefter testar jag på dag 28 och dag 30 (=BIM) om inte mensen dykt upp. Har inget plus dykt upp på BIM så är det bara att invänta mensen så att säga. På så vis så har jag liksom en begränsning för mig själv så det inte eskalerar iväg som sist. Dag 26 är ÄL+11 för mig så det blir 4 dagar innan BIM. Det är lite närmare åtminstone! Bara 9 dagar kvar nu, haha. ;)
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • copycat

Dag 32 i cykeln. ÄL+13 och vita flytningar (borde fått mens igår). Det plus symptom gör att jag verkligen tänker att jag är gravid, plus de svaga positivs testen såklart. Ändå kan jag inte låta bli att vara osäker eftersom jag fick negativt på digitala igår samt att jag tycker det går segt för stickorna att öka. Sambon ska köpa med sig cb digital med veckoindikator idag. Ska försöka hålla mig till lördag och hoppas på att det bara är att ägget har fäst senare denna gång och att hcg kommer att öka...

• Guffy78

Förstår inget. Jag borde vara på ÄL +1 idag. Tester är helt blanka. Har plötsligt fått en världens mensvärk och rosa flytningar direkt efter. Nu har bara lätt ont/ pirrande i livmoder och i ryggen som om någon håller min rygg inte ont direkt utan konstig känsla . Känner inte igen symptom från ÄL +1 utan de symptom brukar jag ha en vecka efter.

Svar på tråden Bim Juli 2016