• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Crazy catlady

Att jag aldrig lär mig.. testade idag på äl+9-10 .. negativt som jag redan misstänkte.. på tok för tidigt .. men det gjorde ändå lite ont.. det har börjat mola lite i magen nu oxå.. Som strålar ut i ländryggen.. så jag va bara tvungen att testa.. men inget än..o håller fortfarande tummarna! Kände lite på tappen igår och den sitter fortfarande högt upp o kändes hård, men började få den milda mensvärken direkt efter det.. kanske retade något där inne :/

• dstrl
    Crazy catlady skrev 2016-07-15 09:29:39 följande:

Att jag aldrig lär mig.. testade idag på äl+9-10 .. negativt som jag redan misstänkte.. på tok för tidigt .. men det gjorde ändå lite ont.. det har börjat mola lite i magen nu oxå.. Som strålar ut i ländryggen.. så jag va bara tvungen att testa.. men inget än..o håller fortfarande tummarna! Kände lite på tappen igår och den sitter fortfarande högt upp o kändes hård, men började få den milda mensvärken direkt efter det.. kanske retade något där inne :/

Samma här. Är på ÄL +8 idag och kunde inte låta bli. Inte minsta antydan till ett streck... så jävla deprimerande. Men man får skylla sig själv som inte kan låta bli.
    Hoppas på ett plus för oss :)
  • Crazy catlady
    dstrl skrev 2016-07-15 10:00:35 följande:

Samma här. Är på ÄL +8 idag och kunde inte låta bli. Inte minsta antydan till ett streck... så jävla deprimerande. Men man får skylla sig själv som inte kan låta bli.

Hoppas på ett plus för oss :)

Hoppas hoppas !! :)
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-15 08:03:33 följande:

Då kan jag åtminstone utesluta hallucinerande önsketänkande på listan. Haha! ;) Men ja jag får testa imorgon på morgonen. Kommer nog köpa även ett annat testa tidigt test för att utesluta att det bara är det här testet som ser ut på detta vis. Men jag ser ju något också. Frågan är bara vad det är jag ser och om det är något. Hoppas att det blir tydligare imorgon och att det ska ge lite mer klarhet att använda även ett annat (lika känsligt) test. Jag hoppas för allt vad jag är värd.

Jag ser oxå! Håller tummarna mega hårt!!!!
  • lisohl

[quote=76799694][quote-nick]Tiger grr skrev 2016-07-14 22:45:19 följande:[/quote-nick]Hur håller du dig ifrån att testa?! :D jag kommer testa om 3-4 dgr. :)) har lång lutealfas (17 dgr) så BIM-11 idag. Kroppen kan ju spela en ett spratt många ggr men ibland får man gå på känsla. Tack, jag håller också tummarna! :D

[/

Haha, jag har bestämt mig för att hellre vänta in mensen än att testa tidigt och få negativt. Jag har bara Cb digital för att inte frestas att testa för tidigt då de är för dyra att slösa med. :D

• FrökenJo

Hej!

Jag hoppar gärna in i tråden. BIM på tis 19/7. Tredje försöket med andra barnet. Blev egentligen gravid på första försöket men fick missfall några dagar efter att jag plussat :( Hoppas det har tagit sig denna gången, vi längtar efter ett syskon till vår lille son :) Om det har blivit något denna månaden så skulle det isf skilja precis 2 år mellan barnen.

Har just nu i stort sett alla gravidsymtom man kan ha. Med sonen kände jag inget förrän i v.8 när illamåendet kom, bara lite lätta stickningar i livmodern innan. Nu har jag molvärk, stickningar, ömma bröst, ont i svanken, lätt illamående och en sjuklig trötthet. Så jag är nog extremt skengravid helt enkelt, haha. :D

• Anonym (Sputnik)

Hej! Jag har följt många trådar här på FL men detta är första gången jag faktiskt skriver ett inlägg, haha. Jag är just nu på äl+2 (kanske +1, osäker), BIM 27/7. Detta är vårt första riktiga försök med vårt första barn, sjukt spännande! Det är så många känslor som sprätter upp nu när vi bestämt oss för att försöka på riktigt:D Min mamma hade oerhört lätt för att bli gravid så jag hoppas att även jag ska ha det, även om det är en massa faktorer som spelar in. Nu sitter jag som på nålar å bara väntar på att dagarna ska gå, hur gör ni andra för att hålla tankarna i styr? 

Juste, ska tillägga att vi endast haft sex en enda gång, på dagen för positivt äl-test, dvs förmodligen dagen innan äl (alternativt hade jag äl på kvällen samma dag då min stegring är väldigt kort). Tror ni det finns en chans att det tar sig ändå? 

• Anonym (Pmds)
    Anonym (Sputnik) skrev 2016-07-15 14:56:31 följande:

Hej! Jag har följt många trådar här på FL men detta är första gången jag faktiskt skriver ett inlägg, haha. Jag är just nu på äl+2 (kanske +1, osäker), BIM 27/7. Detta är vårt första riktiga försök med vårt första barn, sjukt spännande! Det är så många känslor som sprätter upp nu när vi bestämt oss för att försöka på riktigt:D Min mamma hade oerhört lätt för att bli gravid så jag hoppas att även jag ska ha det, även om det är en massa faktorer som spelar in. Nu sitter jag som på nålar å bara väntar på att dagarna ska gå, hur gör ni andra för att hålla tankarna i styr? 

Juste, ska tillägga att vi endast haft sex en enda gång, på dagen för positivt äl-test, dvs förmodligen dagen innan äl (alternativt hade jag äl på kvällen samma dag då min stegring är väldigt kort). Tror ni det finns en chans att det tar sig ändå? 

Chansen finns ju såklart.
  • Anonym (Sputnik)
    Anonym (Pmds) skrev 2016-07-15 15:10:03 följande:
    Chansen finns ju såklart.
    Hoppas! Har läst om så många där det tar sig på 1-3 försök så det är klart att förhoppningen finns, även om det egentligen är mer realistiskt att det skule ta längre tidTungan ute
Svar på tråden Bim Juli 2016