• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • emeliera

Hoppar in här jag med :)

Jag och min sambo har försökt ett ganska bra tag och nästan gett upp ^^

Nu är de så har jag är bim+5 idag jag mår illa mina bröst är ömma, jag är yr och ganska trött. Och för att göra allt lite mer frustrerande är jag på Rhodos, tänker ta ett test när jag kommer hem men tror ni förstår min frustration ;)

• finder
    Anonym (Sputnik) skrev 2016-07-15 14:56:31 följande:

Hej! Jag har följt många trådar här på FL men detta är första gången jag faktiskt skriver ett inlägg, haha. Jag är just nu på äl+2 (kanske +1, osäker), BIM 27/7. Detta är vårt första riktiga försök med vårt första barn, sjukt spännande! Det är så många känslor som sprätter upp nu när vi bestämt oss för att försöka på riktigt:D Min mamma hade oerhört lätt för att bli gravid så jag hoppas att även jag ska ha det, även om det är en massa faktorer som spelar in. Nu sitter jag som på nålar å bara väntar på att dagarna ska gå, hur gör ni andra för att hålla tankarna i styr? 

Juste, ska tillägga att vi endast haft sex en enda gång, på dagen för positivt äl-test, dvs förmodligen dagen innan äl (alternativt hade jag äl på kvällen samma dag då min stegring är väldigt kort). Tror ni det finns en chans att det tar sig ändå? 

Vi har legat en gång vid ägglossning vid alla graviditeter
  • Mammaresan

Har svårt att hålla mig nu... Drömmer Men det finns ett sträck på detta test också (ett annat märke). Detta blev tydligare än det andra tyckte jag och det är ju rosa i verkligheten om än väldigt svagt. Dök upp efter 3 minuter.. Åh, kan det verkligen vara? Sprudlar i hela kroppen och jag hoppas hoppas att det blir två tydliga tydliga sträck imorgon på morgonen! Hjärta

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Mammaresan

Hej! Jag har följt många trådar här på FL men detta är första gången jag faktiskt skriver ett inlägg, haha. Jag är just nu på äl+2 (kanske +1, osäker), BIM 27/7. Detta är vårt första riktiga försök med vårt första barn, sjukt spännande! Det är så många känslor som sprätter upp nu när vi bestämt oss för att försöka på riktigt:D Min mamma hade oerhört lätt för att bli gravid så jag hoppas att även jag ska ha det, även om det är en massa faktorer som spelar in. Nu sitter jag som på nålar å bara väntar på att dagarna ska gå, hur gör ni andra för att hålla tankarna i styr? 

Juste, ska tillägga att vi endast haft sex en enda gång, på dagen för positivt äl-test, dvs förmodligen dagen innan äl (alternativt hade jag äl på kvällen samma dag då min stegring är väldigt kort). Tror ni det finns en chans att det tar sig ändå? 

Så spännande för er! Skrattande Det brukar bara behövas en gång vid rätt tidpunkt för att pricka egentligen. Handlar också om mycket tur/otur! Det är som en lottodragning. Men om ni hade sex så nära ÄL har ni ju gjort ert! Håller tummarna för er! Solig
    emeliera skrev 2016-07-15 15:36:31 följande:
    Hoppar in här jag med :)

Jag och min sambo har försökt ett ganska bra tag och nästan gett upp ^^

Nu är de så har jag är bim+5 idag jag mår illa mina bröst är ömma, jag är yr och ganska trött. Och för att göra allt lite mer frustrerande är jag på Rhodos, tänker ta ett test när jag kommer hem men tror ni förstår min frustration ;)
    Men åh så spännande! Det finns ju gravtest på Rhodos också, att du kan hålla dig alltså. Haha! Flört Hoppas ditt mående är av fina skäl. Solig

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-15 15:47:59 följande:

Har svårt att hålla mig nu... Men det finns ett sträck på detta test också (ett annat märke). Detta blev tydligare än det andra tyckte jag och det är ju rosa i verkligheten om än väldigt svagt. Dök upp efter 3 minuter.. Åh, kan det verkligen vara? Sprudlar i hela kroppen och jag hoppas hoppas att det blir två tydliga tydliga sträck imorgon på morgonen!

Ååååå blir alldeles tårögd!!! Visst är där ett streck!!! Sååå roligt och spännande!!! Är det äl+10 i dag?

Längtar så att få testa jag med... Tror jag gör ett den 20de då är det äl+9-10 för mig...

Ett litet smyg grattis vågar jag nig ge dig ett plus är plus även om det är svagt :)
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-15 15:47:59 följande:

Har svårt att hålla mig nu... Men det finns ett sträck på detta test också (ett annat märke). Detta blev tydligare än det andra tyckte jag och det är ju rosa i verkligheten om än väldigt svagt. Dök upp efter 3 minuter.. Åh, kan det verkligen vara? Sprudlar i hela kroppen och jag hoppas hoppas att det blir två tydliga tydliga sträck imorgon på morgonen!

Vilka tester har du prövat?
  • Jeahla

Jag är i samma sits som du nästan. Har bim 29/7. Jag har ett barn på 11 år sen tidigare. Väntar oxå otåligt dessa två veckor innan man kan testa sig
  • Ippaas

[quote=76801201][quote-nick]Mammaresan skrev 2016-07-15 15:47:59 följande:[/quote-nick]Har svårt att hålla mig nu... Men det finns ett sträck på detta test också (ett annat märke). Detta blev tydligare än det andra tyckte jag och det är ju rosa i verkligheten om än väldigt svagt. Dök upp efter 3 minuter.. Åh, kan det verkligen vara? Sprudlar i hela kroppen och jag hoppas hoppas att det blir två tydliga tydliga sträck imorgon på morgonen!

[/

Definitivt positivt :) grattis!!

• Kynisen

Va hur kan det va möjligt?!?!? Det är fortfarande bara äl+4, det går tydligen inte fortare till bim ju fler gånger jag kollar appen.... Suck!! Hahahaha

• Anonym (Pmds)
    Anonym (Sputnik) skrev 2016-07-15 15:21:09 följande:

Hoppas! Har läst om så många där det tar sig på 1-3 försök så det är klart att förhoppningen finns, även om det egentligen är mer realistiskt att det skule ta längre tid

Åtta månader tog det med ettan och tvåan. Men då försökte vi väl inte aktivt varje månad. Nuvarande kille har jag inte känt så länge. Men äh.. när man är till åren kommen (32,38), haha, är de ju inte så mycket att tveka över. En sladdis vore ju sött.
Svar på tråden Bim Juli 2016