• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • dstrl
    Mammaresan skrev 2016-07-15 15:47:59 följande:

Har svårt att hålla mig nu... Drömmer Men det finns ett sträck på detta test också (ett annat märke). Detta blev tydligare än det andra tyckte jag och det är ju rosa i verkligheten om än väldigt svagt. Dök upp efter 3 minuter.. Åh, kan det verkligen vara? Sprudlar i hela kroppen och jag hoppas hoppas att det blir två tydliga tydliga sträck imorgon på morgonen! Hjärta

Grattis! :)
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-15 16:23:14 följande:

Åh, tack du. Jag hoppas verkligen att ett grattis är befogat och att det där sträcket blir starkare. Hoppa så att även du får det där pluset denna cykel! Jag vet att det är en sjukt otålig väntan till BIM. Kanske också märks då jag tjuvstartat testandet? Det är ÄL+10 idag ja!

Tack! Hoppas du har rätt!

Hahaha, ja du jag känner igen det där. Varje dag har jag vaknat upp och sagt idag är det ÄL +4, ÄL+5 osv. De första fyra dagarna tyckte jag var segast och gick som långsammast så hoppas det blir detsamma för dig att kommande dagar går lite fortare.

Tack! :) Ja det känns extra segt när jag nu först trodde jag hade äl samtidigt med dig men nu är det 6 dagar efter liksom... Haha denna väntan.. Blä!!!

Tror ditt streck kommer bli tydligt så du på riktigt får glädja dig! :)
  • Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-15 16:02:41 följande:
    Vilka tester har du prövat?

Missade att svara på din fråga. Glad

Jag har testat med bäst på test (hemsidan heter så) "testa tidigt" graviditetstest som mäter från 10 miu/ml (det var det första testet jag har delat bild på) och det är även dem testen jag har flest av här hemma. Det andra testet köpte jag på Loyds apotek idag och det heter Predictor early och mäter 12,5 miu/ml tror jag det var. Sedan har jag ytterligare ett testa tidigt test jag kommer testa med imorgon på morgonen (utöver bäst på test tester då) och det är Lloyds egna graviditetstest som mäter 10miu/ml. Det är dem 3 märkena jag har använt för att testa och som då även är extra känsliga.

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Mammaresan

Kynisen: När det kommer till helt vanliga test (som mäter 25miu/ml, vilket oftast är standard) som jag använt under tidigare graviditeter så har jag använt billiga testers test och dem kan jag varmt rekommendera! Fått tydliga plus vid BIM med dem och höljet i sig är bra. Det andra jag använt för att bekräfta graviditeten strax efter BIM har varit clearblues digitala test som mäter med samma känslighet som billiga testers.

• Julie92

Grattis till ännu ett plus! Så kul att komma in här och se att lyckan har kommit till vissa av er!

Själv överlever jag knappt väntan på bim... jag är en otålig människa som kommer testa på måndag (bim-7) vet inte exakt när jag har äl.. men det är enbart för att jag plussade då med första barnet. Räknar inte med samma tur igen men man kan juh alltid hoppas; ) ska bara överleva helgen hehe

• Jeahla
    Anonym (Pmds) skrev 2016-07-15 16:14:31 följande:

Åtta månader tog det med ettan och tvåan. Men då försökte vi väl inte aktivt varje månad. Nuvarande kille har jag inte känt så länge. Men äh.. när man är till åren kommen (32,38), haha, är de ju inte så mycket att tveka över. En sladdis vore ju sött.

Vi är oxå 32, 38 :)
  • copycat
    Mammaresan skrev 2016-07-15 15:47:59 följande:

Har svårt att hålla mig nu... Drömmer Men det finns ett sträck på detta test också (ett annat märke). Detta blev tydligare än det andra tyckte jag och det är ju rosa i verkligheten om än väldigt svagt. Dök upp efter 3 minuter.. Åh, kan det verkligen vara? Sprudlar i hela kroppen och jag hoppas hoppas att det blir två tydliga tydliga sträck imorgon på morgonen! Hjärta

Solklart ju! Grattis!:)
  • Loncelot
    Snäckan26 skrev 2016-07-15 16:46:09 följande:

Ni som kör med ägglossningskalender , vilken är bäst ? Det finns ju ett par stycken

"Min kalender" fungerar jättebra för mig, dock får jag ändra längd på cykel ibland då ja har allt mellan 27-32dgr...

• lisohl
    Snäckan26 skrev 2016-07-15 16:46:09 följande:

Ni som kör med ägglossningskalender , vilken är bäst ? Det finns ju ett par stycken

Jag använder P tracker lite. Har inte provat nån annan men tycker att den fyller sin funktion.
Svar på tråden Bim Juli 2016