• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • corran
    copycat skrev 2016-07-23 20:49:03 följande:

Nej, senaste testet jag tog var cb digital med veckoindikator som visade gravid 2-3. Detta var 15/7. Sen åkte jag till Grekland 16e och kom hem nu. Ska ta imorgonbitti också...

Kram <3 ta ett till digitalt om du har något hemma? Tycker stickorna är dåliga ibland...:/
  • emzerus
    copycat skrev 2016-07-23 20:47:34 följande:

Jag har varit in till akuten nyss, satt i väntrummet en timme vara för att få veta att jag ska ringa på måndag istället. De hade fullt och mena på att dom ändå inte gör nåt om det är ett missfall. Nä jag vet det men jag vill ju veta OM/ATT det är ett missfall. Pust. Så nu är jag hemma igen. Inge klokare :(

Din stackare! Tycker att de har sånt kallt bemötande vid missfall...inte alla men många. Såklart att det inte går att höra nåt rent fysiskt om det är missfall men det psykiska är viktigt det med. Förstår att de har fullt upp o inte tycker att ett ev missfall är så viktigt men för DIG är det livsviktigt!

Testa med cb digitalt imorgon eller övermorgon o se vilka veckor de visar.

Styrkekramar <3
  • copycat
    corran skrev 2016-07-23 20:55:04 följande:
    Kram <3 ta ett till digitalt om du har något hemma? Tycker stickorna är dåliga ibland...:/
    Köpte digitalt efter att jag blivit hemskickad från akuten. Tar det imorgonbitti tänker jag. Är noll kissnödig nu. Från att ha varit helt blodfri idag kom det såklart mer blod nu när jag kom hem från akuten. Blä. Så ledsen! Och nervös. Aldrig haft missfall. Googlar man finns det ju helt galna skräckhistorier om smärtor och miniförlossningar. Hoppas att ett MF i 5+4 ska vara lindrigt. Har ännu inte haft ont iaf. Fyyy vilken plåga. Så glada vi var....
  • copycat
    emzerus skrev 2016-07-23 20:56:15 följande:
    Din stackare! Tycker att de har sånt kallt bemötande vid missfall...inte alla men många. Såklart att det inte går att höra nåt rent fysiskt om det är missfall men det psykiska är viktigt det med. Förstår att de har fullt upp o inte tycker att ett ev missfall är så viktigt men för DIG är det livsviktigt!

Testa med cb digitalt imorgon eller övermorgon o se vilka veckor de visar.

Styrkekramar <3
    Precis, jag är helt disträ och kan inte fokusera på nåt! Tur jag har min dotter. Hade det här varit första graviditeten hade jag nog varit helt knäckt. Nu måste jag finnas för hennes skull och det är nog svårt när detta är det enda jag tänker på nu. Jo ska testa digitalt imorgon. Testade senast 15/7 och gick gravid 2-3...
  • Grönablad
    copycat skrev 2016-07-23 20:58:33 följande:

Köpte digitalt efter att jag blivit hemskickad från akuten. Tar det imorgonbitti tänker jag. Är noll kissnödig nu. Från att ha varit helt blodfri idag kom det såklart mer blod nu när jag kom hem från akuten. Blä. Så ledsen! Och nervös. Aldrig haft missfall. Googlar man finns det ju helt galna skräckhistorier om smärtor och miniförlossningar. Hoppas att ett MF i 5+4 ska vara lindrigt. Har ännu inte haft ont iaf. Fyyy vilken plåga. Så glada vi var....

Lider verkligen med dig, det är fruktansvärt rent psykiskt att gå igenom ett missfall, när det än händer. Men fysiskt tror jag att det är ganska ovanligt att det blir något mer än en större mens så tidigt, framförallt när kroppen påbörjar utstötningen själv, som jag fick det förklarat för mig vid mitt sena MA så är det vanligare med komplikationer om man medicinskt måste framkalla aborteringen av fostret.

Hoppas allt går så bra det bara kan!
  • November83

Mens idag så hoppar in i augusti tråden. Önskar er alla stort lycka till och tack för en fantastisk tråd med mycket kärlek och värme!

• Grönablad
    copycat skrev 2016-07-24 06:55:24 följande:

Gravid 1-2 imorse. Alltså bekräftat missfall. Helvete:(

Neeej! :( Beklagar!
  • Dalkullan92

Bim i dag :) dag 28. Som jag har brukar haft. Har haft 26-27 dom 2 senaste månaderna. Har lite känningar i livmodern. Och inge pms humör ;) får hoppas inte mensen dyker upp underlagen. Tog ett test i fredags bim -2 men var neg. Så har inge test hemma nu. Får köpa i morgon.

• Colly
    copycat skrev 2016-07-24 06:55:24 följande:

Gravid 1-2 imorse. Alltså bekräftat missfall. Helvete:(

Nej vad ledsamt,, hoppades på att det bara var en blödning och inget annat. Men det verkar inte så.. Skickar en styrkekram!!!
Svar på tråden Bim Juli 2016