Anonym (Carro) skrev 2016-08-09 17:55:12 följande:
Tack.
I samband med förlossningen tas MASSA prover på både mamman och barnet (de tömde mig på T-O-L-V rör blod) och man får också ta ställning till om man vill att barnet obduceras för att försöka få reda på orsaken.
Vi valde dock att inte obducera, läkaren sade till oss att det är bara i ca 50% av fallen som man faktiskt ändå får ett svar och då ville vi behålla vår son i det fina skick han var och inte att man skulle skära i honom.
Man hittade inget fel på varken mig eller sonen via blodproverna och moderkakan (som obducerades) har man inte heller hittat någonting på så nu i efterhand kanske man hade önskat att man obducerat ändå, men det är ju inte säkert att vi hade fått ett svar så vi får vara nöjda med det beslut vi fattade då.
Jag mår illa dagligen - kan känna igen mig i din beskrivning av "sjösjuka", har kräkts ett par gånger, är trött men mest orolig, pga vårt "bagage" - känns som att det blir svårt att släppa oron denna gång.
Vi såg vår lilla krabat på UL senast igår, en helt fantastisk liten minimänniska som sprattlade runt - gillade inte att doktorn kom och putte på den under ultraljudet så jag försöker fokusera på det positiva, även om det är svårt.
Ni gjorde ett bra val. Er fina son är lika fin nu som då han föddes :)
Vad mysigt att ha fått se bebis..jag längtar till mitt ultraljud men det är i oktober men har samtidigt fått se bebisen 2 gånger via VUL. Jag blödde direkt efter mitt plus..blödde i ca 2 veckor små blödningar men både färskt o brunt med lite klumpar. Och då var jag utomlands så visste inte riktigt vad som hände. Men sen fick jag höra hjärtat. Det var helt sjukt. Man kan inte riktigt förstå detta.
När fick du ditt bf datum? Mitt är 17 mars..sen vet man aldrig det kan ju ändras med datum.
Har ni funderingar på att göra kub test? Vi har tackat ja till det och har tid för prover 19 augusti och ultraljud för nupp 1 september därefter får vi svar. Gud det gör mig sjukt nervös för kub test kan ju vara lite missvisande men samtidigt vill vi veta eller iaf ha möjlighet till det... men ush mycket oro tankar nu innan.. och så vill jag gärna se bebis hela tiden så man vet att det ser bra ut. Ja menar hur vet man så tidigt om något hänt eller inte.. jaja tiden får rulla på..oktober kommer ju snart hehe..
Ja sjösjuk känslan är hemsk och att jag har bokstavligen noll energi på kvällarna. Jag lägger mig senast 20.00 för att huvudet börjar snurra..så tråkigt. Orkar du göra något på kvällen? Tycker det känns sådär för andra bli lidande om de vill hitta på något eller bara umgås. Jaja dem och jag får stå ut ett litet tag
Hoppas du mår gott idag
Själv är morgonen och förmiddag bra men sen kör man igång igen med illamående.
Ha en fin onsdag:)