• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • jj85
    lilsis skrev 2016-08-24 15:44:10 följande:
    Ja men det har inte lättat på oron, ännu. Jag hoppas det ger sig efter KUB/NUPP. Lämnar blodprovet på fredag så ultraljudet bör bli inom två veckor cirkus.
    Förstår dig verkligen.. jag lämnade ju blodprov förra veckan o nästa är det nupp... vill ha torsdag 1 september helst imorgon.. men snart är helgen här o sen börjar en ny vecka.. Hoppas tiden för oss går fort
    Det som känns sådär just nu är min ålder...har läst att andra yngre än mig (är 31) fått dåliga siffror och då undrar man varför, dessutom behöver inte bra siffror innebära att man inte behöver oroa sig alls. Det finns dem som fått bra siffror och fått barn med DS t.ex inget fel i det alls men vi vill ju gärna att (hur löjligt det än låter) få ett fullt friskt barn.
  • HäxanSurtant
    DevilsDaughter skrev 2016-08-24 12:58:35 följande:

Jj85: Ähh tycker du kan titta på vagnar och bilstolar så mycket du vill men kanske vänta lite med att köpa? Inhandlar man allt tidigt så blir resten av tiden väldigt dryg sen. 

Häxansurtant: Jag äter ju lergigan comp och har samma verkan som du beskriver. Idag fick jag även primperan utskrivet men har inte testat det ännu. Hur upplever du dem? Jag känner att lergiganen slutar verkar efter 3,5-4 timmar och då kommer krökningarna på besked.. Och jag mår ju aldrig bra utan mår ju fortfarande dåligt hela tiden.. Hur kombinerar du lergiganen och primperanen ? Mycket mycket av varje tar du varje dag?

Jag tar 1 av var 3 gånger/dag, och håller med dig att det tar udden av det i ca 3 - 4 timmar! Har fått plåster också idag, som ska sitta i 72 timmar åt gången. Får se om denna kombo kan vara rill hjälp. Jag har fått diagnos hypertermi (eller vad det heter)
  • DevilsDaughter

häxan: Ok, A hyperemesis, det har jag också haft varje gång jag varit gravid. tyvärr innebär ju det att det kanske inte går över när man nått 12-15 veckor.. Men hoppas ju att det gör det för oss båda. Jag vill ju gärna tro att eftersom jag medicinerar denna gången och på så sätt kan få i mig mat så kommer denna kanske inte att följa mig hela graviditeten som det gjort de andra gångerna. Då var jag konstant sängliggandes och jag fattar inte hur jag kunde låta det gå så långt utan att söka hjälp, de på mvc visste ju hur jag mådde men man måste tydligen säga att jag vill medicinera mot detta!! Andra har nu i efterhand sagt att jag såg ut som ett skelett men det var inget jag tänkte på då i min dvala.. 

• HäxanSurtant
    lilsis skrev 2016-08-24 15:36:47 följande:

Om inte jag visste att jag var gravid så skulle jag inte misstänka något nu. Mådde illa i två veckor men i lördags släppte det.

I måndags tittade vi på "Greta" igen i v9+5 och hon har vuxit rejält sedan 7+5 och hade fint hjärta så det är inte MF som är anledningen till att jag inget känner.

Oh härligt med bild på lilla Greta!
  • HäxanSurtant
    DevilsDaughter skrev 2016-08-24 18:19:05 följande:

häxan: Ok, A hyperemesis, det har jag också haft varje gång jag varit gravid. tyvärr innebär ju det att det kanske inte går över när man nått 12-15 veckor.. Men hoppas ju att det gör det för oss båda. Jag vill ju gärna tro att eftersom jag medicinerar denna gången och på så sätt kan få i mig mat så kommer denna kanske inte att följa mig hela graviditeten som det gjort de andra gångerna. Då var jag konstant sängliggandes och jag fattar inte hur jag kunde låta det gå så långt utan att söka hjälp, de på mvc visste ju hur jag mådde men man måste tydligen säga att jag vill medicinera mot detta!! Andra har nu i efterhand sagt att jag såg ut som ett skelett men det var inget jag tänkte på då i min dvala.. 

Jag håller med dig! Jag har gjort samma sak med båda mina tidigare - stått ut! Herregud vad galet, jag vägrar att göra det nu! Läkaren på spec.mvc pratade om min livskvalitet och hur viktigt mitt mående är osv. Jag kan ju säga att barnmorskan på mvc inte riktigt hade den inställningen utan tyckte att jag kunde stå ut eftersom jag är sjukskriven. Suck!
  • DevilsDaughter

lilsis: Vad fint att få på bild! Visste ni redan innan ni fick ägget insatt att det var en flicka?

häxan: Ja, nu i efterhand känns det galet. Min läkare idag blev mycket förvånad över att jag har fått må som jag gjort tidigare graviditeter. Har ju inte träffat läkare då utan bara BM och de verkar ju inte ha oroat sig. Men visst man går på inskrivningssamtalet v 8 och sen v 20 nästa gång så de missar ju halva graviditetens mående och dum som man var så ville man härda ut för att slippa ta mediciner. Känner mig liite orolig nu över att ta medicin när jag är gravid, gillar det inte alls. Men vad gör man.. 

• lilsis
    DevilsDaughter skrev 2016-08-24 19:24:42 följande:

lilsis: Vad fint att få på bild! Visste ni redan innan ni fick ägget insatt att det var en flicka?

häxan: Ja, nu i efterhand känns det galet. Min läkare idag blev mycket förvånad över att jag har fått må som jag gjort tidigare graviditeter. Har ju inte träffat läkare då utan bara BM och de verkar ju inte ha oroat sig. Men visst man går på inskrivningssamtalet v 8 och sen v 20 nästa gång så de missar ju halva graviditetens mående och dum som man var så ville man härda ut för att slippa ta mediciner. Känner mig liite orolig nu över att ta medicin när jag är gravid, gillar det inte alls. Men vad gör man.. 

Vi vet inte att det är en tjej. Men min mormor dog 1/7 och arbetsnamnet fick bli efter henne. Sambon har tre söner sedan tidigare så troligen är Greta också en pojke :p
  • Amalian83

sorry ladies, men det vanliga är väl att få förstoppning när man är gravid? Min mage är precis tvärtom. Så var det förra gången också. Märkligt. En klunk kaffe eller sötsak och det är kört.

• Inelg
    Amalian83 skrev 2016-08-26 18:39:32 följande:

sorry ladies, men det vanliga är väl att få förstoppning när man är gravid? Min mage är precis tvärtom. Så var det förra gången också. Märkligt. En klunk kaffe eller sötsak och det är kört.

Antar att det är olika. Jag är förstoppad. Så jobbigt ;(
  • Inelg

Är inte folk här och skriver så ofta? Vart är alla? I en FB grupp?
    Jag har fortfarande inte hittat nån. Eller blivit tillagd :(

Svar på tråden BF mars 2017