• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Loppan81
    Inelg skrev 2016-08-22 08:57:27 följande:

Hej alla fina tjejer. Får man hoppa på så här sent? Vecka 11 idag. Är 37 år och Bor i centrala Stockholm.
    Väntar mitt 2:à barn. Har en 2:åring hemma.
    Haft 3 MF och 2MA båda v10. Gjorde därefter IVF och fick vår flicka och nu Återföring av fryst embryo som även det lyckades. Går på moln men har inte vågat jinxa fören jag passerat mitt mentala hinder vecka 10. Världens lyckligaste nu.
    Min graviditet är lite kassare då jag mår illa varje dag men kräks inte som tur är. Ganska svullen, redan gått upp flera kilon. Puh!
    Tror att magen redan poppat för den börjar synas (spännande)
    Är lite nojjig av mig och hoppas få ventilera med er mina medsystrar om det går bra.

Kramisar

Så kul med en till som bor i Sthlm. ????
    Jag bor vid st Eriksplan. Jag går in i v 11 i slutet av den här veckan.
    Håller alla tummar och tår för att allt ska gå vägen för er denna gång.
  • DevilsDaughter

flikkan: Var med om precis samma med tredje barnet, efter 6 veckor ville jag veta hur det stod till och allt såg bra ut. Jag gick också och tänkte hela tiden att jag väntade missfall.
    Är det imorgon då du ska kolla?

• jj85
    FlikkanM skrev 2016-08-22 18:18:09 följande:

På tisdag ska jag få se vad som kan gömma sig där inne.

Efter färgade flytningar ett par gånger i veckan i 6 veckor och en mindre blödning för 2 v sedan tog jag mig i kragen och ringde för att se om de kan kolla hur det står till. Har en oro i kroppen att den lilla inte utvecklas som den ska och kroppen kanske inte fattar det som gör att jag inte glädja lika som jag hoppats. Detta är helt nytt för mig då graviditeten jag hade med dottern var smidig och perfekt förutom foglossning från v 11.

Vågar inte träna ordentligt då de ofta kommit dagen efter träning (jag tränar i vanliga fall 5 ggr/v på tävlingsnivå) vågar inte tro att det ska gå bra men samtidigt hållt mig från att kontakta sjukvården då jag länge tänkt att det finns inget att göra och alla är väl oroliga. Men nu tar det på mig och min sambo blir orolig för "så ska det väl inte vara".

Helt underbar sköterska som tog mig på allvar och sa att det är nog ingen fara, helt normalt att vara skör i slemhinnor osv men tyckte att det bör kollas upp.

Är nog mer förberedd på negativt resultat men kommer bli överlycklig om det blir positivt resultat. Hoppas läkaren är lika snäll som sköterska :)

Förstår din tanke exakt..kände så i början (oroar mig än idag och är i vecka 11) men jag började blöda efter plus och blödde i två veckor med lite klumpar också...förberedde mig på att det var över..var då i vecka 5..men fick faktiskt en tid och dem var så bra..där slog ett hjärta..blev så chockad att jag inte riktigt fattade...men tänker ändå att självklart kan något gå fel längre fram, man får bara hoppas på det bästa...Håller tummarna för dig :)
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 16:04:38 följande:

Jj85: tror deträcker att du typ får i dig ägg eller ngt annat med protein. Det är ju under en kort period antar att det kommer gå över snart. Är också köttälskare i vanliga fall.

Jessica: vad kul att du fick så bra siffror! Jag fick 1:1500 med tredje barnet, var orolig hela graviditeten för att det skulle vara något fel då siffrorna var högre än de som bara var baserade på min ålder. Var dock baserat endast på blodprovsdelen i kub få vårt landsting inte utför blodprovet. Med fjärde och nu femte barnet har vi sökt fosterdiagnostik utanför vårt landsting då det är så värdelöst här.

Inelg: tack för svaren. Häftigt att kunna bli gravid på fryst sådär! Fryses ägget ner direkt efter befruktning eller hur funkar det? Har du passerat där du fått ma förut? Får du tätare koller för att se så att allt står rätt till?

ägg har jag inte testat ännu...i mitt huvud låter de just nu som om jag inte skulle  fixa de men samtidigt så, ja spyr jag upp de så gör jag väl det haha..men fick faktiskt i mig liiiiiiiite kyckling idag..åt bakpotatis med kycklingröra m. curry. Verkar gilla curry, fick i mig lite kyckling o får hoppas den stannar..Hur har det gått idag för dig?
  • Inelg
    Fidelisen skrev 2016-08-22 14:52:47 följande:
    Jag smörjer mig med progesteronkräm och det är endast när jag har smörjt mig som jag har fått behålla graviditeterna.

Jag har 2 mf och 2 ma bakom mig samt en lyckad graviditet och är nu i vecka 9+1
    Hej :)
    Jasså progresteronkräm har jag aldrig provat. Jag tror stenhårt på Progresteron.

Jobbigt med dina MF vet exakt hur det är. Det är som jag typ. Vad glad jag är för din skull att du är gravid nu ;) hur mår du då?
    Vad har du sedan innan? Pojke flicka? Hur gammal?
  • Inelg
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 16:04:38 följande:

Jj85: tror deträcker att du typ får i dig ägg eller ngt annat med protein. Det är ju under en kort period antar att det kommer gå över snart. Är också köttälskare i vanliga fall.

Jessica: vad kul att du fick så bra siffror! Jag fick 1:1500 med tredje barnet, var orolig hela graviditeten för att det skulle vara något fel då siffrorna var högre än de som bara var baserade på min ålder. Var dock baserat endast på blodprovsdelen i kub få vårt landsting inte utför blodprovet. Med fjärde och nu femte barnet har vi sökt fosterdiagnostik utanför vårt landsting då det är så värdelöst här.

Inelg: tack för svaren. Häftigt att kunna bli gravid på fryst sådär! Fryses ägget ner direkt efter befruktning eller hur funkar det? Har du passerat där du fått ma förut? Får du tätare koller för att se så att allt står rätt till?

Verkligen häftigt. Man blir nästan både kristen och vidskeplig på samma gång när man tänker på hur fantastiskt det är.

Äggen som ser bra ut fryses direkt. Jag fick ett ägg som sen blev min dotter och vi fick ett till frysen. (Av 11 ägg va bara 2 som klarade sig).
    Nu har jag passerat mina MAs vecka (10) Båda va v10.

Man behöver inte få tätare kontroller bara för att det är ivf men vill man det så kan man få. Jag ville det. Är lite orolig av mig pga av alla MF. Jag får ringa när jag vill och få extrakonroll om jag skulle vilja kolla att hjärtat slår etc. Hade världens bästa BM. <3

Jag köpte faktiskt en "angelsound" så jag kan kolla bebis hjärta hemma :) :) Jag hörde bebis för första gången idag hemma. Lät som en galloperande häst.
    Det va lite efter det jag kände att jag vågade komma hit till er <3
  • Inelg
    Loppan81 skrev 2016-08-22 18:25:40 följande:
    Så kul med en till som bor i Sthlm. ????
    Jag bor vid st Eriksplan. Jag går in i v 11 i slutet av den här veckan.
    Håller alla tummar och tår för att allt ska gå vägen för er denna gång.
    Loppan: Å va trevligt :) jag bor också på St Eriksplan :)
    Tack för lyckönskningar :)
    Hur mår du då?
  • Loppan81

Inelg:
    Haha! Vilket sammanträffande, kul! :)
    Har varit lite tufft de första veckorna med illamående men hoppas att det ger sig snart! Man blir ju så himla ynklig alltså! Var samma sak förra graviditeten, har en liten dotter som blir 3 år i november.

Hur mår du? Har du fått någon hjälp mot ditt illamående?

• Fidelisen
    Inelg skrev 2016-08-22 18:56:31 följande:

Hej :)

Jasså progresteronkräm har jag aldrig provat. Jag tror stenhårt på Progresteron.

Jobbigt med dina MF vet exakt hur det är. Det är som jag typ. Vad glad jag är för din skull att du är gravid nu ;) hur mår du då?

Vad har du sedan innan? Pojke flicka? Hur gammal?

Jag mår jättebra förutom tröttheten och på måndag börjar jag på ett nytt jobb, känns som att det kommer bli lite tufft et

Vi har en flicka på 2 år.
  • Amalian83
    Anonym (Stockholmstjej) skrev 2016-08-22 07:16:58 följande:
    Här erbjuder nästan alla landsting det efter 35 år och flera erbjuder det till samtliga. Så många gör det för att få ett tidigare ultraljud (första är annars i v 18-20) även om riskerna för fel är mycket små.
    Aha då förstår jag. I Norge får man inget sådant erbjudande så de allra flesta tar privat ultraljud i vecka 12. Det är big big business i Oslo. Gratis ultraljud är som
    I Sverige först vecka 18-20.

Idag var jag hos min läkare för första gången och imorgon ska jag till jordmor (barnmorska). Skönt att vara inskriven. Imorgon bokar vi privat ultraljud. Min mage är tydligt gravid och jag är bara i vecka 10. Det är långt kvar till att kunna berätta för omvärlden...
Svar på tråden BF mars 2017