• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • DevilsDaughter

Jj85: Min nästa milstolpe är 12+0 då missfallsrisken minskar betydligt. Nästa blir 20+0= halvvägs, nästa 24 veckor ca då bebis kan klara sig utanför magen ;) Man får ha lite delmål under graviditeten. När jag är gravid så blir jag lätt väldigt otålig och allt handlar om hur mkt som är kvar av graviditeten. 

• Inelg
    Esther90 skrev 2016-08-24 12:44:26 följande:
    Har skickat ett PM :)

Inelg och Loppan - vi kan väl hoppa in i gruppen som redan finns då? :)
    Gärna. Vet bara inte hur jag pm ar någon från mobilen. :/
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-24 13:00:52 följande:

Jj85: Min nästa milstolpe är 12+0 då missfallsrisken minskar betydligt. Nästa blir 20+0= halvvägs, nästa 24 veckor ca då bebis kan klara sig utanför magen ;) Man får ha lite delmål under graviditeten. När jag är gravid så blir jag lätt väldigt otålig och allt handlar om hur mkt som är kvar av graviditeten. 

Jag håller med dig...bra där med milstolpar. Vad ska du köpa vid vecka 12? Jag går in i vecka 12 nästa vecka.. ska bli så skönt..

Jag har väl mer googlat och kollat vad som är bra och bättre. Speciellt gällande säkerhet med bilbarnstol. De heter tydligen babyskydd med en bas till bilen, hade ingen aning om detta alls..

Men man känner att det är små tråkigt just nu. Kanske för att tankarna snurrar inför nupp testet på torsdag om en vecka.. men får försöka att släppa detta så inte tankarna snurrar iväg för mkt

Tack snälla för pepp och stöd:)
  • Esther90
    Inelg skrev 2016-08-24 13:40:59 följande:
    Gärna. Vet bara inte hur jag pm ar någon från mobilen. :/
    Nä jag fick det inte heller att funka. Snurrade och så blev jag utkastad från appen... Så jag gjorde det via hemsidan :)
  • lilsis

Om inte jag visste att jag var gravid så skulle jag inte misstänka något nu. Mådde illa i två veckor men i lördags släppte det.

I måndags tittade vi på "Greta" igen i v9+5 och hon har vuxit rejält sedan 7+5 och hade fint hjärta så det är inte MF som är anledningen till att jag inget känner.

• jj85
    lilsis skrev 2016-08-24 15:36:47 följande:

Om inte jag visste att jag var gravid så skulle jag inte misstänka något nu. Mådde illa i två veckor men i lördags släppte det.

I måndags tittade vi på "Greta" igen i v9+5 och hon har vuxit rejält sedan 7+5 och hade fint hjärta så det är inte MF som är anledningen till att jag inget känner.

Åhh vad mysigt. Och skönt att bebis växer som den ska :)
  • lilsis

På min klinik odlar man befruktade ägg till dag 5 innan man fryser.

Jag har blivit gravid på fryst två gånger i år men båda MF 5+1. Har även en "spontan" graviditet som blev missfall i 5+1.

Den jag har i magen är det enda ägget som utvecklades efter IVF nr 2 i juni.

• lilsis
    jj85 skrev 2016-08-24 15:39:32 följande:

Åhh vad mysigt. Och skönt att bebis växer som den ska :)

Ja men det har inte lättat på oron, ännu. Jag hoppas det ger sig efter KUB/NUPP. Lämnar blodprovet på fredag så ultraljudet bör bli inom två veckor cirkus.
  • Inelg
    lilsis skrev 2016-08-24 15:36:47 följande:

Underbart <3
  • Inelg
    lilsis skrev 2016-08-24 15:42:39 följande:

På min klinik odlar man befruktade ägg till dag 5 innan man fryser.

Jag har blivit gravid på fryst två gånger i år men båda MF 5+1. Har även en "spontan" graviditet som blev missfall i 5+1.

Den jag har i magen är det enda ägget som utvecklades efter IVF nr 2 i juni.

Vi har också gjort ivf och har haft en del missfall. Förstår din oro 100%.
Svar på tråden BF mars 2017