• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Hubbabubban91

Ååh, jag var på mitt andra besök hos Mvc idag. Det enda vi gjorde var att gå igenom de förra blodproven samt ta nya för att konstatera blodgrupp.

Är det bara jag som är nojig över om det ens finns nåt i magen? Det är ju ingen som kontrollerat att jag är gravid. Tänk om man bara är skengravid XD

Och tänk om man dyker upp på RUL och det ekat tomt där inne...

Jag har tagit säkert 10 gravtest, men det är ju liksom bara jag och min sambo som vet hur de såg ut, känns inte tryggt nog.

Jobbigt med denna eviga väntan på UL.

V.13+6 idag.

• Loppan81
    Esther90 skrev 2016-08-23 16:53:48 följande:
    Ja det kan vi väl göra? Är det någon som har koll på hur man gör? Annars kan jag titta på det imorgon fm :)
    Toppen om du har möjlighet att fixa. :)
  • Tjillevippens
    Inelg skrev 2016-08-23 08:25:03 följande:
    Jag hittar den inte. Konstigt
    den är hemlig :) om ni vill bli inbjudna kan ni skriva ett PM till mig så hjälper jag er in!
  • Loppan81
    Tjillevippens skrev 2016-08-23 19:56:58 följande:
    den är hemlig :) om ni vill bli inbjudna kan ni skriva ett PM till mig så hjälper jag er in!
    Måste man vara inloggad på en dator för att skicka pm eller är jag bara lite korkad nu? Haha ! Får det inte att funka...
  • Amalian83
    Hubbabubban91 skrev 2016-08-23 18:52:45 följande:

Ååh, jag var på mitt andra besök hos Mvc idag. Det enda vi gjorde var att gå igenom de förra blodproven samt ta nya för att konstatera blodgrupp.

Är det bara jag som är nojig över om det ens finns nåt i magen? Det är ju ingen som kontrollerat att jag är gravid. Tänk om man bara är skengravid XD

Jag har tagit säkert 10 gravtest, men det är ju liksom bara jag och min sambo som vet hur de såg ut, känns inte tryggt nog.

V.13+6 idag.

Tycker du kan fråga på Mvc om de kan lyssna på hjärtat. I vecka 13 ska ju det inte vara något problem så det går snabbt!
  • Hubbabubban91

Ja, det hade nog räckt långt bara man fick veta att det finns ett litet hjärta. Nästan märkligt att det inte är standard. Jag får nog be henne lyssna, så kanske jag kan sova på nätterna igen.

Känns dessutom jättekonstigt att berätta för omgivningen innan jag är säker på att det finns en riktig baby där inne... ;)

Amalian83 skrev 2016-08-23 21:55:09 följande:

Tycker du kan fråga på Mvc om de kan lyssna på hjärtat. I vecka 13 ska ju det inte vara något problem så det går snabbt!

• HäxanSurtant
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 08:39:21 följande:

Amalian: jo jag känner igen ditt nick också! Ja kul att va med i samma igen!

Jag skrev ett långt inlägg igårkväll men det raderades och sen va jag för trött för att skriva om..

Jj85: tycker att du ska försöka att inte oroa dig över din ålder! Du är långt ifrån ökad risk pga åldern, men alltid oroar man sig över något och det hör väl liksom till ;).

Har varit i kontakt med läkare och detta tillståndet är inte farligt, bebisen tar det den behöver..

jag har också svårt för kött och äter det typ inte alls längre. Tråkigt..

Häxan: får jag fråga vad för piller du fått? Jag tar lergigan comp och de hjälper en del men mår fortfarande väldigt illa. Gällande att ta reda på kän.. Med de tre första barnen så tog vi inte reda på kön innan och tyckte att det var en enorm överraskning på förlossningen. Men när vi väntade fjärde tog vi reda på könet på kub v 12 och den förlossningen var ju minst lika underbar och det var en bra känsla att veta vad vi väntade. Insåg då att den där överraskningskänslan har man ju även om man vet vad det är. Precis efter förlossningen så är det alltid så mycket att ta till sig och tar man reda på könet innan så har man redan tagit till sig en sak. Mannen och jag var helt överens att ta reda på könet denna gången också. Tycker också det är kul att veta om det är pojknamn eller flicknamn man ska rikta in sig på. Ja och så allt som ska inhandlas också.

Missade att svara dig igår! Jag har fått Lergigan comp som jag kombinerar med Primperan - dessa tar inte bort allt, men de gör att jag mår mindre illa och ej kräks.
  • Inelg
    Hubbabubban91 skrev 2016-08-23 18:52:45 följande:

V.13+6 idag.

Hej. Fattar exakt känslan.
    Jag har varit hur nojjig som helst och också känt att det är konstigt att berätta när man inte ens vet om där finns nån bebis :/

Jag köpte en angelsound. En babydoppler som man kan lyssna på hjärtljuden hemma. Jag hörde bebis v 10+0. Jag är så lycklig. Bästa investeringen. <3
  • Inelg
    Esther90 skrev 2016-08-23 16:53:48 följande:
    Ja det kan vi väl göra? Är det någon som har koll på hur man gör? Annars kan jag titta på det imorgon fm :)
    Ja vi startar en egen :) Verkar inte finnas nån eller?
Svar på tråden BF mars 2017