• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Inelg
    Loppan81 skrev 2016-08-23 21:00:00 följande:
    Måste man vara inloggad på en dator för att skicka pm eller är jag bara lite korkad nu? Haha ! Får det inte att funka...
    Samma här. Fattar inte hur man skriver PM från mobilen :/ haha. Vill gärna veta.
  • jj85
    Hubbabubban91 skrev 2016-08-23 18:52:45 följande:

Ååh, jag var på mitt andra besök hos Mvc idag. Det enda vi gjorde var att gå igenom de förra blodproven samt ta nya för att konstatera blodgrupp.

Är det bara jag som är nojig över om det ens finns nåt i magen? Det är ju ingen som kontrollerat att jag är gravid. Tänk om man bara är skengravid XD

Och tänk om man dyker upp på RUL och det ekat tomt där inne...

Jag har tagit säkert 10 gravtest, men det är ju liksom bara jag och min sambo som vet hur de såg ut, känns inte tryggt nog.

Jobbigt med denna eviga väntan på UL.

V.13+6 idag.

Vad jobbigt känsla

Så hade jag nog känt också. Be om. Tidigt ul eller vul om de inte ser något. Jag bad om de men mer pga blödning o annat krångel.. ring och berätta hur du känner.

Känner du inga symptom? Jag är nu i veckan 11.. mår ju som sagt lite bättre än tidigare veckor. Så vissa symp8har ju försvunnit och då kan ja ju noja lite också men tänker att...inget har ju direkt hänt..så förhoppningsvis mår bebis bra där inne. Men ring annars o be om ultraljud så du får se och får lite roligt kroppen ;)
  • jj85
    Hubbabubban91 skrev 2016-08-23 18:52:45 följande:

Ååh, jag var på mitt andra besök hos Mvc idag. Det enda vi gjorde var att gå igenom de förra blodproven samt ta nya för att konstatera blodgrupp.

Är det bara jag som är nojig över om det ens finns nåt i magen? Det är ju ingen som kontrollerat att jag är gravid. Tänk om man bara är skengravid XD

Och tänk om man dyker upp på RUL och det ekat tomt där inne...

Jag har tagit säkert 10 gravtest, men det är ju liksom bara jag och min sambo som vet hur de såg ut, känns inte tryggt nog.

Jobbigt med denna eviga väntan på UL.

V.13+6 idag.

Oj de skulle stå ro i kroppen inte roligt :)
  • Anilorak87

Hej. Ny i den här tråden. Bor i stockholn. Jag väntar vårt andra barn. Är beräknad till 13 mars. Är i v 12 nu. Tycker den här tiden innan man verkligen har fått se att allt står rätt till i magen är väldigt jobbig. Om verkligen ju inte om den lever eller inte. Mådde illa i v 8 och 9 sen har det typ gått över och jag mår bra men mkt hungrig och lite molande växtvärk. Ska göra kub-testet nästa fredag så längtar till det och hoppas det ser bra ut.

• Hubbabubban91
    jj85 skrev 2016-08-24 08:09:04 följande:

Vad jobbigt känsla

Så hade jag nog känt också. Be om. Tidigt ul eller vul om de inte ser något. Jag bad om de men mer pga blödning o annat krångel.. ring och berätta hur du känner.

Känner du inga symptom? Jag är nu i veckan 11.. mår ju som sagt lite bättre än tidigare veckor. Så vissa symp8har ju försvunnit och då kan ja ju noja lite också men tänker att...inget har ju direkt hänt..så förhoppningsvis mår bebis bra där inne. Men ring annars o be om ultraljud så du får se och får lite roligt kroppen ;)

Ja, jag måste nog göra det tror jag. Känner mig samtidigt besvärlig när jag liksom inte har några direkta fel, och det säkert är massor av gravida som har mer "rätt" att vara nojiga och troligtvis behöver tiden för UL mer än jag.

Jag har nog en del symptom ändå, men de har minskat avsevärt. Gick in i v 14 idag och det ska ju börja avta med illamående osv nu.

Men brösten har växt och det kan ibland "dra" i ljumskarna, antar att det också är ett tecken.

Haha, man kommer ju tycka att det här tramset varit sååå obefogat när man väl får se babyn, (om man får det) ;)
  • Inelg
    Anilorak87 skrev 2016-08-24 11:06:08 följande:

Hej. Ny i den här tråden. Bor i stockholn. Jag väntar vårt andra barn. Är beräknad till 13 mars. Är i v 12 nu. Tycker den här tiden innan man verkligen har fått se att allt står rätt till i magen är väldigt jobbig. Om verkligen ju inte om den lever eller inte. Mådde illa i v 8 och 9 sen har det typ gått över och jag mår bra men mkt hungrig och lite molande växtvärk. Ska göra kub-testet nästa fredag så längtar till det och hoppas det ser bra ut.

Hej. Välkommen. Jag bor också i Stockholm. Kul med fler.
    Grattis till liten. Fattar exakt vad du menar så jobbigt att inte veta. Jag har varit supernojjig också så jag beställde hem en angelsound doppler. Med den kan man lyssna på bebis hjärta. Jag hörde min lilla älskling 10+0 <3
    Mysigt att fånade nästa fredag :)
  • jj85
    Anilorak87 skrev 2016-08-24 11:06:08 följande:

Förstår din känsla. Är gravid med första barnet..är i vecka 11 o börjar känna att det är riktigt tråkigt just nu. Mest för att jag inte vet hur allt kommer gå med kub testet samtidigt vill jag handla in saker men känns för tidigt. Känns som att man kollat för mkt saker o tänk om det inte går bra då..

Jag hoppas att ditt kub test kommer gå bra. Jag har mitt torsdag nästa vecka. Ska bli skönt att få de överstökat:)
  • Esther90
    Tjillevippens skrev 2016-08-23 19:56:58 följande:
    den är hemlig :) om ni vill bli inbjudna kan ni skriva ett PM till mig så hjälper jag er in!
    Har skickat ett PM :)

Inelg och Loppan - vi kan väl hoppa in i gruppen som redan finns då? :)
  • jj85
    Hubbabubban91 skrev 2016-08-24 11:47:46 följande:

Ja, jag måste nog göra det tror jag. Känner mig samtidigt besvärlig när jag liksom inte har några direkta fel, och det säkert är massor av gravida som har mer "rätt" att vara nojiga och troligtvis behöver tiden för UL mer än jag.

Jag har nog en del symptom ändå, men de har minskat avsevärt. Gick in i v 14 idag och det ska ju börja avta med illamående osv nu.

Men brösten har växt och det kan ibland "dra" i ljumskarna, antar att det också är ett tecken.

Haha, man kommer ju tycka att det här tramset varit sååå obefogat när man väl får se babyn, (om man får det) ;)

Tycker inte du ska tänka att andra har mer problem...jag åkte in till akuten för 2 veckor sen. Hade smärta och blödning. De visa sig vara inget alls. Kände mig dum o sa till läkaren att jag kände så och hur vet man om något är fel..sa att jag inte vill åka in i onödan heller. Men hon var så bra och sa bara åka hellre in och kolla än att oroa dig. Så ring och fråga. Kan dem inte ge dig tid snart så be om att få nr till några privata så du kan iallafall kollas upp :)

Känner att jag är trött på att tiden går så sakta. Vill ha kub testet över..o det är till nästa vecka

Då går jag inte i vecka 12

..vill liksom slappna av efter om de ens går. Känner att jag tittar på för mkt bebis saker...bilbarnstol, vagn och allt möjligt och läser på..men så slog mig tanken att jag kanske borde vänta lite.. man vet ju aldrig...

Man slutar aldrig oroa sig.. men allt är värt de när och om man får bebis :)
  • DevilsDaughter

Jj85: Ähh tycker du kan titta på vagnar och bilstolar så mycket du vill men kanske vänta lite med att köpa? Inhandlar man allt tidigt så blir resten av tiden väldigt dryg sen. 

Häxansurtant: Jag äter ju lergigan comp och har samma verkan som du beskriver. Idag fick jag även primperan utskrivet men har inte testat det ännu. Hur upplever du dem? Jag känner att lergiganen slutar verkar efter 3,5-4 timmar och då kommer krökningarna på besked.. Och jag mår ju aldrig bra utan mår ju fortfarande dåligt hela tiden.. Hur kombinerar du lergiganen och primperanen ? Mycket mycket av varje tar du varje dag?

Svar på tråden BF mars 2017