IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej Regnbågsdröm, Sjöblomman och FruA78! Vad roligt att det finns några som ska gå igenom en liknande process som vi!
Vi går på Karolinska i Huddinge och det är första gången för oss. Jag är inte så bevandrad inom området, även om jag har läst en del. Har exempelvis inte koll på alla förkortningar. FET?
September är absolut en bra månad!
Tack för förklaringen Sjöblomman! :) Kommer nog att behövas fler.
Ni som har gjort flera försök, hur håller ni modet uppe? Får ni något stöd?
Hej!
Min remiss skickades för IVF 30/5 och jag fick brev i juni eller juli att jag står i kö och att väntetiden är mellan 6-8 månader. När skickades din remiss och när fick du gå på första besök? :)
Jag vill göra IVF i huddinge. Säger jag bara att jag vill åberopa vårdgarantin och få tid för IVF så fort som möjligt? :p
Precis!
Tiffany, du behöver inte berätta att ni bara kan tänka er Huddinge. Kommer de med ett erbjudande om en annan klinik och inte en tidigare tid på Huddinge så är det bara att tacka nej.
hejsan!
Jag ska för första gången göra IVF och ska ha mitt första möte på onsdag. Hoppas att det är ok att jag smyger mig in här ändå fast än jag inte på börjar min ivf i september. Jag skulle egentligen börjat med ivf i september men jag ringde för att sätta mig på kortvarsel och fick en tid redan i juni men kunde dock inte juste den datumet så skickade hem ett brev att jag har en tid i augusti istället.
Är så nervös inför mötet och samtidigt så glad att äntligen händer det något. Började med pergo 2014 då jag har försökt få barn sen jag var 22-23 vilket har resulterat till 4 mf men ingen graviditet sedan dess. Efter 3 misslyckade försök med pergo så skickade läkaren remiss till sahlgrenska. Min mens är ju inte världens bästa just nu. Den har varit mycket oregelbunden och har börjat blöda i många månader tills jag kollade upp mig och det visade sig att jag hade polyp och därav blev jag opererad. De tog bort två polyper som var ofarliga vilket kändes skönt men ändå fortsätter mensen vara konstig och blöder none stop. Efter operationen så har jag bara haft mens två gånger.. Sjukt störrigt för vi har inte kunnat försöka själva på grund av det.
Hej Filli89!
Välkommen till tråden!
Just nu går det inte så bra för oss. Vi kanske skiljer oss istället. ????
Hej du? Oj vad tråkigt att höra, är det på grund av detta med barn lr andra saker ? Du behöver inte berätta men om det har med detta att göra så är det ju en stor prövning som ja tror o hoppas att man överkommer tillsammans. Hoppas det löser sig vilket som.