• Akira Öken

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-10-21 20:56:43 följande:

Men vad har ni för usel kommunikation? Jag blir helt chockad. Du "signar något på IVF-kliniken" och han frågar inte ens vad det är? I mina öron låter det helt sjukt att skriva under något i någon annans namn. Och speciellt i ett sådant här fall där man gör en behandling tillsammans. Men grattis till plusset, förstås.

Alla fungerar vi på olika sätt och har olika relationer och sätt att förhålla oss.

Man kan tycka och tänka precis som man vill, men en del åsikter är bättre att hålla för sig själv. Jag tycker vi ska undvika att döma varandra i den här tråden.
  • Akira Öken
    Filli89 skrev 2016-10-20 23:16:28 följande:

Näe d är nog för att ja inte sagt något om det. Känns inte som första gången ja va gravid. Jag var överlycklig o kunde inte Tro det, snubblade vid mållinjen dock så nu låtsas ja bara som ingenting även fast jag hoppas från djupet av mitt hjärta att det går vägen vågar ja inte ta ut något. Gjorde tom insättningen utan att min man visste lol (signerade via BankID med hans lur ) för ja orkade inte med att någon annan visste, kände mig hundra gånger lugnare denna gång. Annars mår ja inget särskilt faktist, ibland molvärk bara.

Roligt att höra om ditt plus Filli89! :)
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-10-22 00:46:09 följande:

Ja lite hopp iaf :) Var väldigt negativ förra veckan så det känns skönt med lite hopp emellanåt. Hur går det för dig?

Inte konstigt att man blir negativ ibland när det inte blir som planerat.

Vi har varit på ultraljud idag. Ägglossningssprutan ska tas på söndag kväll och på tisdag ska äggen hämtas ut. :) Så spännande! Men jag har förstått att äggplockningen inte är någon härlig upplevelse, men tänker att det är lite som en tatuering - det handlar om en kort period.
  • Akira Öken
    Filli89 skrev 2016-10-21 23:48:12 följande:

Tack vännen<3 hoppas det kommer snart för dig med. Vart ligger du i processen?

Ultraljud idag (igår). Äggplockningen på tisdag. :)
  • Akira Öken

Lite mer tydlig idag: vänligen respektera att detta är en tråd för stöd och utbyte av erfarenheter. Tacksam om alla respekterar detta och håller en god ton.

Alltså: tyck och tänk vad du vill, men håll det för dig själv om det kan såra någon annan.

Ni som inte är okej med detta kan gärna diskutera vidare på annat ställe.

• Akira Öken
    TessOphira skrev 2016-10-23 18:31:31 följande:

Hej jag hoppas det är ok att jag hoppar in här. Vi har en son som kom till via IVF och är nu redo för syskon. Gjorde ett FET nu i månadsskiftet september/oktober men det slutade tyvärr i ett tidigt missfall. Vi kommer göra ett nytt försök nu nästa cykel :)

Välkommen!

Hoppas att ert nästa försök går vägen!
  • Akira Öken
    Angelinap skrev 2016-10-24 19:54:52 följande:

Idag satte vi in ett embryo, känns pirrigt.

18 ägg togs ut vid Äå och alla blev befruktade , 2 är i frysen och några skulle fortsätta att odlas lite längre. Blev så glada att vi fick några till frysen idag.

Vi har tidigare:

1 grav via ivf: blev gravid men vecka 23 upptäcktes missbildning.

2 grav: befruktades inte ägg och spermie- ingen insättning.

Nu tredje gången- vi håller tummarna. Lycka till allihopa!

Spännande!
  • Akira Öken

Imorgon är det äggplockning. Jag är lite orolig. Både för smärta och obehag, men även för att det inte ska finnas så många ägg eller att de ska vara av dålig kvalitet.

• Akira Öken

Tack för pepp hörrni! Jag läste här innan jag åkte imorse och det gjorde att det kändes lite bättre.

Jag är ledsen och besviken. Äggen hade redan lossnat och det fanns bara ett kvar. Händer tydligen inte ofta, tyckte läkaren sa ca 3-5 på över 1000. Klart vi hoppas på det ägg som ändå finns, men chansen minskar ju i lämföelse med om det funnits 10.

• Akira Öken
    Sops skrev 2016-10-25 13:28:45 följande:

Åh nej, jag förstår er besvikelse! Håller tummarna för att det där ägget är det guldägg ni behöver :)

Tack, hoppas också. Men inte så mycket då jag tänker att chansen är rätt liten.
Svar på tråden IVF med start i september 2016