• Akira Öken

IVF med start i september 2016

En fråga: har ni fått några förhållningsregler under behandlingen som ex att inte ha samlag?

• Akira Öken
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-11 16:12:22 följande:

Mensväken jag hade igår gick över och har inte fått någon mer antydan till blod. Har bara lite molvärk, men hoppas att mensen håller sig borta.

Hur går det för er?

Kram

Hoppas!
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-10-11 23:51:05 följande:

Haft en jobbig ivf-dag och har ingen att prata med så tänkte skriva av mig här. Varning långt!

Dagen började bra med VUL stim.dag 8 som visade hela 14-17 äggblåsor varav 5 av nästan mogen storlek. Det fick däremot kliniken att akut ändra min behandling för att minska risken för överstimulering. De skrev ut recept på suprefact att ta vid 22 och inte ta otrivelle, äggplock redan på torsdag och återinsättning på lördag. Jag skulle ta med otrivellen på torsdag.

Eftersom kliniken är i Danmark hade jag bara ett inscannat recept via mail, och det dög inte på svenska apotek, dessutom fanns inte suprefact i hela Uppsala och även ovitrelle-pennan visade sig ha slutat tillverkas(!). Efter telefonkö till sjukvårdsupplysningen för att komma i kontakt med gynakuten fick jag till slut prata med en läkare som hade någorlunda koll. Samtidigt för att spara tid gjorde jag en fuling och bad mammas sambo skriva ut suprefacten till ett apotek i Sthlm som hade inne. Med hjälp av gynakuten bestämde jag att hämta ut suprefact och de sa att jag kunde få med sprutor för injektion från Apoteket. Klockan är nu 19. Min mobil har bara 2 % batteri så jag hämtar datorn hemma för att ladda mobilen på.

Åker till Sthlm och är framme på Apoteket 2 min innan det stänger, 20:00. Får ut suprefact samt otrivelle av rena turen, från annan tillverkare. Men ingen spruta. De har regler mot att dela ut sprutor. Hemma 21:30, helt slut med hög ångest och kan ändå inte ta suprefacten eftersom jag inte har nån injektionsspruta. Gjorde som kliniken sa och tog ovitrelle istället, så får vi chansa på att jag inte blir överstimulerad.

Nu bokat tåg och flyg, hotell, packat, duschat, sjukskrivit mig från jobbet, fixat kattvakt, etc. Åker imorgon. Orolig men skönt att det snart är över.

Åh vilken dag! Lycka till imorgon!
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-10-12 00:52:21 följande:

Ja ångestnivån var/är inte låg direkt... Tack! Kan jag röra mig som vanligt imorgon inklusive kvällen så kommer jag vara mer än nöjd :) på torsdag får jag veta om det blir återföring eller totalfrys. Lycka till själv med sprutstarten imorgon (var det väl?)

Stämmer bra! Första sprutan tagen ikväll.
  • Akira Öken
    Åza skrev 2016-10-12 05:17:29 följande:

Hej! Tänkte hoppa in här :)! Jag och min sambo startade syskonförsök 26:e september till våran 2,5 åriga dottee som kom till på andra icsi försöket! Vi hade inga i frysen så gjort allt från start igen :)! Idag ska vi göra återföring. Plockade ut 11 ägg i måndags!

Vi valde att bara köpa ett försök! Så hoppas det lyckas!

Har mått mycket mycket sämre denna gång än första! Men man vet ju vad resultatet kan bli!

Önskar alla superduperlyckatill ??

Välkommen!

På vilket sätt har du mått dåligt? Undrar då jag tagit min första spruta ikväll och inte riktigt vet vad jag har att förvänta mig.
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-10-12 22:26:54 följande:

Spännande! Vad tar du och vilken dos? När jag har sprutat med 300 IE menopur två omgångar har jag känt av äggstockarna litegrann redan från början, och mått illa lite till och från efter ett par dagar. Har också fått ömma bröst. Ägglossningssprutan har sen gjort mig lite mer illamående och trött, samt mer känningar från äggstockarna. Hoppas allt går bra för dig :D

Otroligt spännande! Dosen är 175. Hmmmm, Menopur?
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-10-12 23:28:54 följande:

Jag har fått medicinen menopur, men det finns andra också, du kanske har en annan?

Har fått Puregon.

Hur kändes äggplockningen?

Kanske det är fyra jättebra ägg!
  • Akira Öken
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-13 15:29:03 följande:

Tjuvtestade, kunde inte låta bli. 

Vågar jag hoppas?????

Det är med en blastocyst och jag är helt omstimulerad (ruvardag 8) officiell testadag ruvardag 12.

Förlåt men vet inte hur jag vänder bilden:/

Klart du vågar hoppas!
  • Akira Öken
    Sops skrev 2016-10-14 07:50:00 följande:

Börjar bli så himla stressad. Jag slutade med Lutinus för 14dagar sedan och började då blöda på kvällen, har fortfarande inte fått ägglossning och brukar få utslag på dag 14. Hoppas innerligt att det inte blir omslag på söndag eller måndag, då blir det ytterligare en månads väntan :(

Vill du förklara för en som inte är så insatt (än)?
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-10-14 15:18:48 följande:

Idag fick jag reda på att alla fyra befruktats, men ett av dem hade tagit in två spermier, så tre av dem var ok. Nu känns det lite bättre, och jag hoppas att iaf ett av dem delar sig som det ska. Återföring imorgon isf.

Duktiga ägg!
Svar på tråden IVF med start i september 2016