• Akira Öken

IVF med start i september 2016

Sops skrev 2016-10-15 11:19:57 följande:

Min klinik gör inte FET på helger alls och därför måste jag vänta tills nästa ägglossning i sånna fall. Vi har blastocyster i frysen och de sätts in 6 dagar efter omslag på ägglossningstestet här. Inget omslag idag så nu får det vänta till på tisdag tycker jag ;)

Tatami, hur har det gått för dig? 

Hm! Den dröjer säkert lite!
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-10-15 15:24:30 följande:

Nu ruvar jag ett 2-dagars. Dock inte speciellt hoppfull. Det var det enda embryot som klarade sig från igår och det hade vid insättningen fortfarande bara 2 celler. Visst, det kan såklart bli en graviditet, men jag vet att chanserna är rätt små. Denna gång tänker jag snällt vänta till testdagen om jag inte får extremt tydliga gravsymtom.

Besviken över att 14-17 äggblåsor genererade ett enda 2-celligt embryo. Nu ska jag hantera det och gå vidare.

Blir lite ledsen när jag läser detta. Men man vet inte.
  • Akira Öken
    Angelinap skrev 2016-10-15 23:35:04 följande:

Har äggplock på onsdag,,, hoppas att det går vägen den här gången.

Vårt 1:a ivf: gravid men i 6 månad syntes fel på fostret så jag var tvungen att föda ut det. Sorgen var så fruktansvärd och fortfarande.

Ivf 2- plockade ut ägg mende klarade sig inte och sattes inte tillbaka tyvär. Läkarna vet ej varför.

Så nu: tredje gången,,, allt känns bara läskigt. Hoppet är det sista som lämnar en.

Spännande! Själv ska jag på första ultraljudet på tisdag för att kolla äggblåsor.
  • Akira Öken

Idag var det dags för första sprutan med Orgalutran. Puregon har jag tagit sedan i onsdags. Var lite orolig för att Orgalutran-sprutan skulle göra väldigt ont, men tyckte inte det var någon fara alls.

Hur har ni andra det?

• Akira Öken
    Storstadsprincessan skrev 2016-10-16 21:57:56 följande:

Är inne på tredje dagen med orgalutran. Jag har blivit jätten runt sprutatället så glad att det snart är klart.

Har blivit ordinerad bemfola istället för puregon men gissar att det är motsvarande.

Lycka till!

Ja, säkert. Lycka till du med!
  • Akira Öken
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-17 11:50:42 följande:

Officiella testdagen idag och jag är fortfarande gravid och det visar rätt stegring. Ringde till kliniken och meddelade om plusset och nu ska det skickas ut en tid för vul med post. Känns som man vill ha tiden idag, för det blir ju ens nästa milstolpe. :) Men men hoppas den kommer i veckan.

Lycka till alla andra med ruvandet och behandlingen.

Kul att höra!
  • Akira Öken
    NovaRobin skrev 2016-10-17 19:13:05 följande:

Slutade med ett mf för mig i helgen :( känns så tråkigt och ledsamt. Blir ett nytt FET efter nästa mens. Har 2 kvar i frysen. Grattis till alla er som har plussat :)

Vad tråkigt att höra! Hoppas att du kan tillåta dig att bryta ihop och sedan komma igen när det är dags.
  • Akira Öken
    Sjöblomman skrev 2016-10-18 19:14:06 följande:

Idag är det ett år sedan missfallet. Det känns.

Vi var på kliniken och träffade vår läkare idag. Kommer att göra korta nästa gång och börjar med sprutor om två veckor på dag 1. Inleder med gonal-F 300 i tre dagar och sedan 225 resten av dagarna. Vilket är nytt, då vi tidigare bara haft 225.

Så nu är det verkligen dags! 6e IVFn och 10e insättningen...

Skickar lite tröst och hopp.
  • Akira Öken
    vinterbebis12 skrev 2016-10-21 18:10:23 följande:

För min del får ni gärna vara kvar i tråden

Samma för min del! Tänker att det bidrar till hopp för andra.
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-10-21 18:33:16 följande:

Ni får gärna vara kvar i tråden för min del med :)

RD 6 idag, 8 dagar sedan befruktning. Har haft ont i livmodern de senaste dagarna, mest idag, kommer och går. Och lite lätt illamående, definitivt mer idag. Är det någon som har haft kraftig molvärk och illamående ca en vecka efter äggplock och vet att det berodde enbart på progesterontabletterna?

Jag kan bara jämföra med förra gången, då kändes det såhär, inkl illamående, men då fick jag plus. (Försvann efter en vecka)

Börjar nog faktiskt hoppas lite på mitt lilla 2-celliga 2-dagarsembryo <3

Låter fint! Bra med hopp!
Svar på tråden IVF med start i september 2016