• Akira Öken

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-10-02 09:36:44 följande:

Lider så med er <3 Är själv på RD10 idag och har alltid börjat blöda på dag 11, så är fullkomligt livrädd att resan ska ta slut för oss också snart. Är vårt fjärde försök

Ni måste vänta minst en cykel. Alltså hon behöver ha en vanlig mens också emellan (inte den blödning hon har nu) sen kan ni börja på den efter det om det finns plats på kliniken då. Stora kramar till er!

Håller tummarna lite extra för dej imorgon!
  • Akira Öken
    Regnbågsdröm skrev 2016-10-03 07:10:29 följande:

Som ett jävla brev på posten och som ett hån kommer blödningen dag 11. Igen. Samma scenario varje gång. Jag går sönder fullständigt. Det är nog dags att börja inse att det inte blir något barn för oss.

Jäkla skit, rent utsagt. (mycket ledsen smiley)
  • Akira Öken
    NovaRobin skrev 2016-10-06 07:59:20 följande:

Plussade idag på dag 10 :) kännt i flera dagar att jag varit gravid så idag var jag tvungen att testa. Hoppas bara allt går som det ska.

Håller tummarna nu för er andra ruvare och för er som inte plussat, ge inte upp det kommer att gå vägen för er :)

Härligt!
  • Akira Öken
    druvan52 skrev 2016-10-06 12:55:05 följande:

Testade pos idag på ruvardag 9 (FET nr 4), såklart jätteglad men förstås beredd på att det kan vara en kemisk graviditet (haft förut) o alla andra fel som kan uppstå längs den krokiga vägen. Delmål ett är iaf att testa pos även på testdagen (den 10/10).

Håller tummarna!
  • Akira Öken

Vad tråkigt att höra! Hoppas att mötet kan ge hopp och kan resultera i en bra planering som funkar för er!

Stor kram!

Regnbågsdröm skrev 2016-10-07 09:18:56 följande:

Hej vänner. Tack för era snälla ord här. Det betyder mycket <3 Idag var det officiell testdag för oss, men vi har ju vetat hela veckan. Men det gör ont lik förbannat. Nästa steg för oss blir att ringa kliniken på måndag och försöka boka in ett möte. Jag behöver veta om det ens finns någon mening för oss att fortsätta, eller om mina chanser att bli gravid är så minimala att vi lika gärna kan ge upp tanken på att jag ska få bära ett barn.

Jag kommer att försvinna från Familjeliv. Det är min tanke just nu. Jag tror att jag behöver det. Jag hoppas att jag någon dag kan komma tillbaka hit med en bebis i magen och då vara ett stöd för er som fortfarande kämpar. Att visa på hopp.

Tack för allt ni delat med mig. Jag stannar ett par dagar, sen tar jag bort appen från min telefon. Kram till er alla och stort lycka till! <3

• Akira Öken
    Sjöblomman skrev 2016-10-07 22:38:12 följande:

TD imorn. Det har börjat blöda. Tog test nu, negativt som väntat.

5e IVFn, 9e insättningen, 4e gången med 2 st...

Nya tag.

Vad ledsen jag blir för er skull.
  • Akira Öken
    vinterbebis12 skrev 2016-10-08 11:26:43 följande:

Jag ruvar på ett fyrcelligt embryo sen igår. Fem befruktade av 10 så lägre befruktningsgrad än vid tidigare ivfer. Hoppas att några av de fyra andra kommer klara sig till frysen

Vad spännande!
  • Akira Öken
    typjag skrev 2016-10-10 13:37:12 följande:

Äntligen äntligen kom mensen! Nu kan man ju börja planera. Om en vecka ska jag börja testa äl och sen blir det insättning runt den 27e oktober!

Så svårt att ladda om och våga hoppas nu på fjärde försöket, men TÄNK OM det är våran tur nu?!

Vill bara att tiden ska gå så att det blir dags snart......

Även för mig kom mensen idag! Ska börja med sprutor på onsdag.
Svar på tråden IVF med start i september 2016