• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-08-21 11:20:03 följande:

Oj! Vilket toppenresultat med så många blastocyster!

Tack <3 jag är tacksam men lite skeptisk över fryst för min del ändå, jag har fått för mig att fryst inte är för mig av någon anledning, även gyn bara skrattar o tycker att ja är knäpp som säger så knäppa saker sa till henne att ja inte kommer våga göra nr2 nu för embryot inte ska ut haha. Hoppas det funkar med färsk så slipper man tänka på de.
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-21 12:31:58 följande:
    Tack så mkt. Aah jag tar lutinus 3x. Sa till gyn att jah gärna vill fortsätta på det om det blir en graviditet vågar inte sluta med den denna gång. Hon sa att ja kunde de åtminstone till ett Ul isf o så kan man se efter, vi får se hur det blir.

Jag fick en hemsk mensvärk 6 dagen när jag blev gravid. Det var en 3 dagars så dag 6 måste det vara att den fäste. Sen på dag 9 började jag blödde så ja gav upp o satte in tampong för ja trodde det var mensen. Märkte dock att de aldrig kom blod. Men funderar nu på om de inte blev infekterat på grund av det eftersom jah fick infektion i livmodern senare vid Mf, vet inte om det hänger ihop dock. Men denna gång om ja börjar blöda kommer ja bara använda binda för att vara säker haha, man vet ju aldrig vad det är för blod!
    Förmodligen infektion. Man ska inte använda tampong eller ha sex eller så två veckor efter äggplock har min klinik sagt till mig. Vet att vissa får andra restriktioner, men låter logiskt att inte använda tampong så tidigt i alla fall.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-21 14:30:56 följande:
    Förmodligen infektion. Man ska inte använda tampong eller ha sex eller så två veckor efter äggplock har min klinik sagt till mig. Vet att vissa får andra restriktioner, men låter logiskt att inte använda tampong så tidigt i alla fall.
    Ja, har hört samma. Till mig sa de att det är bra om jag använder binda vid eventuell blödning efter ÄP. Och tampong först andra blödningen efter misslyckat försök.
    Men som sagt, de säger nog olika.
  • Filli89

Ja. Man kan ju blöda i början av många olika orsaker så det är nog bäst att vara på säkra sidan och använda binda vid eventuell blödning. Min vän som nu är gravid efter Ivf blödde som en vanlig mens, hon gav upp på en graviditet men efter en vecka lr så kände hon sig gravid och tog ett test som visade positivt trots den stora blödningen. Så man vet helt ärligt inte. Man lär sig av andras och sina egna misstag o så kan andra i gruppen ta del av det så tycker det är toppen med detta formum då vi får dela erfarenheter osv.

• Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-21 15:32:26 följande:

Ja. Man kan ju blöda i början av många olika orsaker så det är nog bäst att vara på säkra sidan och använda binda vid eventuell blödning. Min vän som nu är gravid efter Ivf blödde som en vanlig mens, hon gav upp på en graviditet men efter en vecka lr så kände hon sig gravid och tog ett test som visade positivt trots den stora blödningen. Så man vet helt ärligt inte. Man lär sig av andras och sina egna misstag o så kan andra i gruppen ta del av det så tycker det är toppen med detta formum då vi får dela erfarenheter osv.

Ja, det är verkligen bra att man får höra om olika erfarenheter!
    Jag blödde också en vecka innan TD när jag var gravid.
  • 39latina
    Jazzgirl76 skrev 2016-08-20 16:22:17 följande:
    Hej, vad roligt att vi är ungefär i samma sits! Jag är oxå 39 (40 i slutet av november) och går på St Göran. Jag ska oxå ta ÄL-sprutan ikväll och ha ÄP på måndag. Vilken tid har du? Jag ska vara där 8 och plock kl 8:30. Detta är vår andra ivf.
    Då ses vi kanske imorgon! Blir också 40 i november. Hoppas du mår bra och lycka till imorgon!
  • Jazzgirl76
    39latina skrev 2016-08-21 21:44:02 följande:
    Då ses vi kanske imorgon! Blir också 40 i november. Hoppas du mår bra och lycka till imorgon!
    Hur gick det för dig? Det gick bra för mig, 13 ägg fick de ut mot förra gångens 6. Nu är det bara att hoppas att många blir befruktade! Förhoppningsvis får jag tillbaka två embryon på onsdag. Hur gör du? Hoppas allt gått bra! När var du där? ????
  • Tatami

Tänker på er som gör ÄP idag och hoppas att det gått bra!

Själv haft några jobbiga dagar med mkt oro eftersom jag haft väldigt ont och på kliniken tyckte de att jag skulle åka till akuten igen.... Jag ringde dem istället och avvaktade till idag. Och idag mår jag bättre! Har sovit massor inatt :D Har dock fortfarande svårt att röra mig.

En fråga: Jag har börjat med Lutinus, vaggisar, idag, tog den första för två timmar sedan. Skulle behöva gå på toa men är rädd att Lutinusen åker ut om jag gör det. Nån som vet hur man ska tänka runt Lutinus/toabesök?

• Tatami
    Jazzgirl76 skrev 2016-08-22 11:14:46 följande:

Hur gick det för dig? Det gick bra för mig, 13 ägg fick de ut mot förra gångens 6. Nu är det bara att hoppas att många blir befruktade! Förhoppningsvis får jag tillbaka två embryon på onsdag. Hur gör du? Hoppas allt gått bra! När var du där? ????

Åh vad härligt, grattis till många ägg! :D
  • 39latina
    Jazzgirl76 skrev 2016-08-22 11:14:46 följande:
    Åh vad kul att de fick ut så många! Vi var där 7:30 och de fick 5 ägg. Vi skall också tillbaka på onsdag. 
Svar på tråden IVF med start i september 2016