• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Jazzgirl76
    39latina skrev 2016-08-19 22:59:44 följande:

Hej! Ny här och följer er alla med stort intresse! Jag är 39 år, oförklarligt barnlös och vi har försökt i 4 år. Första IVF, skall ta ägglossningspruta på lördag och plock på måndag. Vi går på St Görans, sthlm, fin personal. De sa att jag bara har 5 blåsor, men uppmuntrade mig ändå med att det är 5x så stor chans än i normala fall. 
    Kram och lycka till!

Hej, vad roligt att vi är ungefär i samma sits! Jag är oxå 39 (40 i slutet av november) och går på St Göran. Jag ska oxå ta ÄL-sprutan ikväll och ha ÄP på måndag. Vilken tid har du? Jag ska vara där 8 och plock kl 8:30. Detta är vår andra ivf.
  • Tatami

Vad gulliga ni är som hejar på mig och mina ägg <3

Lycka till ni som ska plocka på måndag!!

• Filli89
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-20 19:28:39 följande:

Hur gick det idag Filli89? <3

Hej! Jo det gick bra ruvar på en fem dagars blastocyst nu. Embryologen klargjorde hur det gick till med embryona. 10 från början,9 ägg 8 befruktades, då när jah var där hade två av de 8 blivit till blastisar som hon fryste hon sa att de resterande 6 oxå kommer frysas under dagen om det klarar sig. Så nu är det bara att vänta o se. Har td 2/9.
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-20 23:40:41 följande:

Hej! Jo det gick bra ruvar på en fem dagars blastocyst nu. Embryologen klargjorde hur det gick till med embryona. 10 från början,9 ägg 8 befruktades, då när jah var där hade två av de 8 blivit till blastisar som hon fryste hon sa att de resterande 6 oxå kommer frysas under dagen om det klarar sig. Så nu är det bara att vänta o se. Har td 2/9.

Spännande!! Lycka till :D
  • Tatami

Vill bara säga att man kan ha väldigt väldigt ont innan/efter ÄP med svullna äggstockar, ryggont, knappt kunna röra sig, illamående, kissproblem och hjärtklappning utan att det är överstimulering. Kom just hem från ett besök på gynakuten efter att ha blivit ditskickad av sjukvårdsupplysningen. Lite blödning/vätska i buken men "bara" smärta, fick rent morfin i tablettform med mig hem och mer utskrivet. Hade absolut ingen aning om att det kunde göra såhär fruktansvärt ont, det står ju ingenstans.

Väldigt skönt dock att inget är "fel" och jag kan fortsätta med ET på tisdag. Även om det är svårt att tro att detta är normalt. Nu ska jag försöka få tiden att gå, och distrahera mig med något, för sova går inte alls när man spänner hela kroppen i smärta.

• vinterbebis12

Grattis Fili89: låter lovande, nu håller vi tummarna. Får du något lutealstöd (typ Crinone)?

Vill dela med mig av att jag vid min första graviditet fick en blödning på ruvardag ca 5 men det gick ändå bra. Var förmodligen en sk nidblödning

• Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-20 23:40:41 följande:
    Oj! Vilket toppenresultat med så många blastocyster!
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2016-08-21 08:27:24 följande:

Grattis Fili89: låter lovande, nu håller vi tummarna. Får du något lutealstöd (typ Crinone)?

Vill dela med mig av att jag vid min första graviditet fick en blödning på ruvardag ca 5 men det gick ändå bra. Var förmodligen en sk nidblödning

Tack så mkt. Aah jag tar lutinus 3x. Sa till gyn att jah gärna vill fortsätta på det om det blir en graviditet vågar inte sluta med den denna gång. Hon sa att ja kunde de åtminstone till ett Ul isf o så kan man se efter, vi får se hur det blir.

Jag fick en hemsk mensvärk 6 dagen när jag blev gravid. Det var en 3 dagars så dag 6 måste det vara att den fäste. Sen på dag 9 började jag blödde så ja gav upp o satte in tampong för ja trodde det var mensen. Märkte dock att de aldrig kom blod. Men funderar nu på om de inte blev infekterat på grund av det eftersom jah fick infektion i livmodern senare vid Mf, vet inte om det hänger ihop dock. Men denna gång om ja börjar blöda kommer ja bara använda binda för att vara säker haha, man vet ju aldrig vad det är för blod!
Svar på tråden IVF med start i september 2016