IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej! Ny här och följer er alla med stort intresse! Jag är 39 år, oförklarligt barnlös och vi har försökt i 4 år. Första IVF, skall ta ägglossningspruta på lördag och plock på måndag. Vi går på St Görans, sthlm, fin personal. De sa att jag bara har 5 blåsor, men uppmuntrade mig ändå med att det är 5x så stor chans än i normala fall.
Kram och lycka till!
Vad gulliga ni är som hejar på mig och mina ägg <3
Lycka till ni som ska plocka på måndag!!
Hur gick det idag Filli89? <3
Hur gick det idag Filli89? <3
Hej! Jo det gick bra ruvar på en fem dagars blastocyst nu. Embryologen klargjorde hur det gick till med embryona. 10 från början,9 ägg 8 befruktades, då när jah var där hade två av de 8 blivit till blastisar som hon fryste hon sa att de resterande 6 oxå kommer frysas under dagen om det klarar sig. Så nu är det bara att vänta o se. Har td 2/9.
Vill bara säga att man kan ha väldigt väldigt ont innan/efter ÄP med svullna äggstockar, ryggont, knappt kunna röra sig, illamående, kissproblem och hjärtklappning utan att det är överstimulering. Kom just hem från ett besök på gynakuten efter att ha blivit ditskickad av sjukvårdsupplysningen. Lite blödning/vätska i buken men "bara" smärta, fick rent morfin i tablettform med mig hem och mer utskrivet. Hade absolut ingen aning om att det kunde göra såhär fruktansvärt ont, det står ju ingenstans.
Väldigt skönt dock att inget är "fel" och jag kan fortsätta med ET på tisdag. Även om det är svårt att tro att detta är normalt. Nu ska jag försöka få tiden att gå, och distrahera mig med något, för sova går inte alls när man spänner hela kroppen i smärta.
Grattis Fili89: låter lovande, nu håller vi tummarna. Får du något lutealstöd (typ Crinone)?
Vill dela med mig av att jag vid min första graviditet fick en blödning på ruvardag ca 5 men det gick ändå bra. Var förmodligen en sk nidblödning
Kram till dig Tatami! Hoppas det släpper.
Grattis Fili89: låter lovande, nu håller vi tummarna. Får du något lutealstöd (typ Crinone)?
Vill dela med mig av att jag vid min första graviditet fick en blödning på ruvardag ca 5 men det gick ändå bra. Var förmodligen en sk nidblödning