• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Olidligaväntan

Hej, hoppar in här .

Vi har 4st misslyckade inseminationer bakom oss.

Nu har vi påbörjat vår första ivf-behandling.

På torsdag är det första "äggkollen" och på fredag antar jag att vi får veta när äggplocket ska ske nästa vecka. Vi kör korta protokollet. Blir dock lite förundrad då jag bara har orgalutran som räcker till söndag och då vet jag inte nu när plocket kommer ske och det tar nån dag för apoteket att få hem det. Så det måste bli ett samtal till kliniken imorgon.

• Lee***
    Olidligaväntan skrev 2016-08-22 19:44:18 följande:

Hej, hoppar in här .

På torsdag är det första "äggkollen" och på fredag antar jag att vi får veta när äggplocket ska ske nästa vecka. Vi kör korta protokollet. Blir dock lite förundrad då jag bara har orgalutran som räcker till söndag och då vet jag inte nu när plocket kommer ske och det tar nån dag för apoteket att få hem det. Så det måste bli ett samtal till kliniken imorgon.

Be kliniken att de skriver ut en extra. Är även bra med en extra iaf man behöver kasta den sista
  • Sjöblomman
    Olidligaväntan skrev 2016-08-22 19:44:18 följande:

Hej, hoppar in här .

Hej!

Om du har första kollen på torsdag, så får du troligen reda på redan då om du ska på en koll till och behöver spruta längre än till söndag. Så då hinner du till Apoteket och få fler sprutor.
    Det är inte alls ovanligt med flera kontroller.

Lycka till nu!
  • Olidligaväntan
    Sjöblomman skrev 2016-08-22 20:20:20 följande:

Hej!

Om du har första kollen på torsdag, så får du troligen reda på redan då om du ska på en koll till och behöver spruta längre än till söndag. Så då hinner du till Apoteket och få fler sprutor.

Det är inte alls ovanligt med flera kontroller.

Lycka till nu!

Tack :)

Kruxet är att jag gör kontrollen på "hemma sjukhuset" och kliniken har stängt torsdag så jag kommer få vidare besked på fredag antar jag. Då det är kliniken som styr. Men jag ska ringa och prata med dom imorgon så jag inte står där med skägget i brevlådan :)
  • Regnbågsdröm
    Olidligaväntan skrev 2016-08-22 20:34:58 följande:
    Tack :)

Kruxet är att jag gör kontrollen på "hemma sjukhuset" och kliniken har stängt torsdag så jag kommer få vidare besked på fredag antar jag. Då det är kliniken som styr. Men jag ska ringa och prata med dom imorgon så jag inte står där med skägget i brevlådan :)
    Angående mediciner. Sjukhuset ni går på. Apoteket där bör ha medicinen hemma. Antar att ni har som oss och bor i en mindre stad och gör behandlingen i den större. För oss tar det också tid att få hem medicinerna hem, men när vi varit på RMC i Malmö och gjort ultraljud och fått nya recept för att fortsätta spruta längre.. Då har vi alltid hämtat det på sjukhusapoteket. Inga konstigheter alls. Lycka till!
  • Akira Öken

Hej på er!

Följer er alla, även om vi inte börjat än.

Vi har bestämt oss för att fortsätta tillsammans och det verkar som att vi kommer att börja med ivf i oktober, som det ser ut.

• Tiiffany

Vad skönt att höra!

Akira Öken skrev 2016-08-22 21:03:58 följande:

Hej på er!

Följer er alla, även om vi inte börjat än.

Vi har bestämt oss för att fortsätta tillsammans och det verkar som att vi kommer att börja med ivf i oktober, som det ser ut.

• Tatami
    Jazzgirl76 skrev 2016-08-22 18:41:42 följande:

Skönt att du mår bra!

Har faktiskt inte alls mått bra idag efter plock

Har ont och mår illa. Har tagit alvedon och typ legat hela dagen i soffan med värmekudde på magen... Hoppas d känns bättre imorrn när jag ska jobba på nya jobbet. Vill ju inte berätta för kollegorna...

Usch stackars dig, jag vet att det kan vara jättejobbigt! Sjukskriv dig om du har för ont för att röra dig ordentligt, förstår att det är tråkigt med nytt jobb, men jag tror nog att vila är bra i detta läget. Jag kan trösta dig med att det verkar vara de tre första dagarna efter som är jobbigast, sen verkar det bli bättre. Krya på dig!
  • Tatami

De ringde imorse och sa att båda mina embryon såg bra ut! Ska sätta in ett kl 13. Nu är jag på flygplatsen och lite nervös, fast på ett bra sätt :)

• Minimasken
    Tatami skrev 2016-08-23 09:25:30 följande:

De ringde imorse och sa att båda mina embryon såg bra ut! Ska sätta in ett kl 13. Nu är jag på flygplatsen och lite nervös, fast på ett bra sätt :)

Lycka till idag ????
Svar på tråden IVF med start i september 2016