IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Tänker på er som gör ÄP idag och hoppas att det gått bra!
Själv haft några jobbiga dagar med mkt oro eftersom jag haft väldigt ont och på kliniken tyckte de att jag skulle åka till akuten igen.... Jag ringde dem istället och avvaktade till idag. Och idag mår jag bättre! Har sovit massor inatt :D Har dock fortfarande svårt att röra mig.
En fråga: Jag har börjat med Lutinus, vaggisar, idag, tog den första för två timmar sedan. Skulle behöva gå på toa men är rädd att Lutinusen åker ut om jag gör det. Nån som vet hur man ska tänka runt Lutinus/toabesök?
Åh vad kul att de fick ut så många! Vi var där 7:30 och de fick 5 ägg. Vi skall också tillbaka på onsdag.
Själv haft några jobbiga dagar med mkt oro eftersom jag haft väldigt ont och på kliniken tyckte de att jag skulle åka till akuten igen.... Jag ringde dem istället och avvaktade till idag. Och idag mår jag bättre! Har sovit massor inatt :D Har dock fortfarande svårt att röra mig.
En fråga: Jag har börjat med Lutinus, vaggisar, idag, tog den första för två timmar sedan. Skulle behöva gå på toa men är rädd att Lutinusen åker ut om jag gör det. Nån som vet hur man ska tänka runt Lutinus/toabesök?
Ingen fara att gå på toa, det som kommer ut är det överblivna. Kroppen tar upp det den behöver och släpper resten enligt min bm. Minns att jag också kände en oro för det sist. Ska börja med mina imorgon.
Hoppas att det får bra på återföringen imorgon! Vilken tid ska du dit? <3
När jag gjorde ivf utomlands sa läkaren gällande lutinus att inte gå på toaletten direkt efter man satt i den, och att även försöka ligga ner en stund efter att man satt in den om man kan. Fast de är inte alltid man kan ligga efter man satt in den men undvik toabesök direkt efter för att vara på säkra sidan.
Åh spännande! Håller tummar och tår!