IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Tack! 3 av 6 ägg hade befruktats, och 2 ägg delat sig ok efter två dagar. Ska sätta tillbaka imorgon dag 3, så jag får reda på imorgon om något överlevt natten.... Jag frågade om det gick att frysa nåt av dem om både skulle vara ok, men de sa att de bara frös blastocyster så det måste odlas mer först. Fryser man inte vanliga embryon också, nån som vet?
Vissa klinker verkar frysa 2.3 dagars men andra fryser endast blastocyster tyvär så de kan kännas lite surt. Det kommer nog gå bra hur som. samma embryo som fäster som blasto skulle förmodligen även fästa som 3 dagars.
Idag ringde huddinge upp mig och jag frågade hur lång tid det kommer ta innan vi får kallelse då vi stått i kö sedan 30/5 och åberopade vårdgaranti för 2 veckor sedan. Hon kunde inte svara på När vi får kallelse men att de vet att vi stått i kö sedan slutet på maj och att det är ett par dagar kvar innan det gått 90 dagar. hoppas så mycket på en tid snart. Fick min mens idag som var 3 dagar försenad. Vill börja med ivf till september mensen!!
Idag ringde huddinge upp mig och jag frågade hur lång tid det kommer ta innan vi får kallelse då vi stått i kö sedan 30/5 och åberopade vårdgaranti för 2 veckor sedan. Hon kunde inte svara på När vi får kallelse men att de vet att vi stått i kö sedan slutet på maj och att det är ett par dagar kvar innan det gått 90 dagar. hoppas så mycket på en tid snart. Fick min mens idag som var 3 dagar försenad. Vill börja med ivf till september mensen!!
Ja det måste jag säga känns väldigt tråkigt :( Men men, det viktigaste är ju att något av embryona överlever till imorgon, jag hoppas på det. De sa att de inte kunde lova nåt (såklart) och att de likagärna kunde klara sig som inte. Känns ju inte jättehoppfullt. Men det kanske är jag som är negativ nu, tycker det har strulat så mkt.
Försök att inte vara så hård mot dig själv gällande det du inte kan kontrollera. Du har gjort det du kan, resten ligger inte i dina händer. Så nu är det bara o vänta o se hur det blir. Det hjälper ens psyke att försöka vara positiv även om det alltid inte är det lättaste med detta vi går igenom. Kommer gå bra oroa dig inte. <3