• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • 39latina
    Tiiffany skrev 2016-08-24 21:21:16 följande:

Idag fick jag det magiska samtalet från Huddinge! Dem har bokat in mig på första besök 7/9 vilket är mitten av min cykel så Vi kommer definitivt starta med IVF i september !! (:

Vad kul!
  • Tatami
    finee skrev 2016-08-24 22:43:49 följande:

Jaha, ok. Får du dessa saker kontrollerade? På vilket sätt i så fall?

Regelbunden mens har jag. Jag har alltid samma symtom genom cykeln både vid mens och äl. Ägglossning har gyn sagt vid tre separata besök att jag haft, samt att jag mätte nästan hela förra året med stickor. Jag vet att man skulle behöva ta blodprov för att vara helt säker på äl, men det är mkt troligt att jag har regelbunden äl varje månad. Gynekolog har också bedömt min slemhinna i livmodern vara tjock och bra strax efter äl, senast nu vid ivf-försöket. Och mina östrogen-nivåer är normala om man går efter blodprov vid samma tidpunkt som prolaktinet var högt. Dessutom sa de på kliniken att jag svarade bra på stimulering.

Sammantaget är det alltså väldigt liten sannolikhet att mitt prolaktin (som är väldigt måttligt förhöjt) påverkar fertiliteten vid ivf-behandling. Detta förstärks av att den läkare som vill att jag ska kolla upp det inte kan ge några skäl till det mer än ett vagt "det kan påverka fertiliteten" och "vi har såna rutiner i Danmark". Jag köper helt enkelt inte det.
  • Tatami
    Tiiffany skrev 2016-08-24 21:21:16 följande:

Idag fick jag det magiska samtalet från Huddinge! Dem har bokat in mig på första besök 7/9 vilket är mitten av min cykel så Vi kommer definitivt starta med IVF i september !! (:

Åh vad kul!!! :D
  • Smlan

Hej,

Undrar om det är i denna tråd jag kan få lite svar gällande mitt FSH-värde? Vi har inte riktigt försökt ett år ännu men jag har fått förändrad menscykel, från 31 dagar till 27 dagar på ca 6 månader. Sen är mensen inte röd längre utan brun och inte så kraftig. Jag kan inte ens ha tampong mini. I alla fall så gjorde de tester och jag fick svar att mitt FSH är 9,4. Allt under 10 ska ju vara normalt men med tanke på min förändrade mens undrar jag ändå om detta hänger ihop och gör att vi har svårt att få barn. Är det någon som sitter inne med lite kunskap om detta? Vad har ni för FSH? Någon som haft nära mitt och kan säga vad er läkare sa? Skulle vara sjukt tacksam för input. Jag är 33 år för övrigt.

• Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-24 22:45:16 följande:
    Varierar mellan 10-12.
    Får hoppas att vi hamnar i bra fas. Kan ju verkligen bli så
  • Regnbågsdröm
    Tiiffany skrev 2016-08-24 21:47:53 följande:

Jag frågade om hon visste ifall vi kmr börja vid september mensen och hon sa ja så brukar det vara. Litar på det (:

Vad bra! Hoppas på det då!
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-25 06:01:55 följande:
    Får hoppas att vi hamnar i bra fas. Kan ju verkligen bli så
    Japp
  • Olidligaväntan

Idag var jag och kollade äggblåsorna på hemmaplan. Blev besviken, fick träffa en läkare som typ inte kunde nånting om ivf. Hon hade heller aldrig sett pappret som jag hade med mig som hon skulle fylla i och faxa till kliniken. Hon visste inte hur hon skulle fylla i den och sa att hon måsta få hjälp av andra att göra det senare,( ja, ja nybörjare men det kändes inte så seriöst.) Och hon kunde inte svara på några frågor förutom hur många blåsor det var ungefär. Blir irriterad att mottagning inte bokade in mig med en läkare som vet nått (som det för övrigt lät som när jag bokade). Ja ja lång väntan på att kliniken ringer imorgon och vi får veta fortsättningen. Tycker det är jobbigt att inte veta. (sorry för långt inlägg :P )

• Sjöblomman
    Olidligaväntan skrev 2016-08-25 19:30:13 följande:

Idag var jag och kollade äggblåsorna på hemmaplan. Blev besviken, fick träffa en läkare som typ inte kunde nånting om ivf. Hon hade heller aldrig sett pappret som jag hade med mig som hon skulle fylla i och faxa till kliniken. Hon visste inte hur hon skulle fylla i den och sa att hon måsta få hjälp av andra att göra det senare,( ja, ja nybörjare men det kändes inte så seriöst.) Och hon kunde inte svara på några frågor förutom hur många blåsor det var ungefär. Blir irriterad att mottagning inte bokade in mig med en läkare som vet nått (som det för övrigt lät som när jag bokade). Ja ja lång väntan på att kliniken ringer imorgon och vi får veta fortsättningen. Tycker det är jobbigt att inte veta. (sorry för långt inlägg :P )

Usch! Det låter inte kul alls! Hoppas på bra samtal imorn!
Svar på tråden IVF med start i september 2016