IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Idag fick jag det magiska samtalet från Huddinge! Dem har bokat in mig på första besök 7/9 vilket är mitten av min cykel så Vi kommer definitivt starta med IVF i september !! (:
Jaha, ok. Får du dessa saker kontrollerade? På vilket sätt i så fall?
Idag fick jag det magiska samtalet från Huddinge! Dem har bokat in mig på första besök 7/9 vilket är mitten av min cykel så Vi kommer definitivt starta med IVF i september !! (:
Hej,
Undrar om det är i denna tråd jag kan få lite svar gällande mitt FSH-värde? Vi har inte riktigt försökt ett år ännu men jag har fått förändrad menscykel, från 31 dagar till 27 dagar på ca 6 månader. Sen är mensen inte röd längre utan brun och inte så kraftig. Jag kan inte ens ha tampong mini. I alla fall så gjorde de tester och jag fick svar att mitt FSH är 9,4. Allt under 10 ska ju vara normalt men med tanke på min förändrade mens undrar jag ändå om detta hänger ihop och gör att vi har svårt att få barn. Är det någon som sitter inne med lite kunskap om detta? Vad har ni för FSH? Någon som haft nära mitt och kan säga vad er läkare sa? Skulle vara sjukt tacksam för input. Jag är 33 år för övrigt.
Jag frågade om hon visste ifall vi kmr börja vid september mensen och hon sa ja så brukar det vara. Litar på det (:
Tack allihopa! Då har jag verkligen hamnat i rätt forum :D
Idag var jag och kollade äggblåsorna på hemmaplan. Blev besviken, fick träffa en läkare som typ inte kunde nånting om ivf. Hon hade heller aldrig sett pappret som jag hade med mig som hon skulle fylla i och faxa till kliniken. Hon visste inte hur hon skulle fylla i den och sa att hon måsta få hjälp av andra att göra det senare,( ja, ja nybörjare men det kändes inte så seriöst.) Och hon kunde inte svara på några frågor förutom hur många blåsor det var ungefär. Blir irriterad att mottagning inte bokade in mig med en läkare som vet nått (som det för övrigt lät som när jag bokade). Ja ja lång väntan på att kliniken ringer imorgon och vi får veta fortsättningen. Tycker det är jobbigt att inte veta. (sorry för långt inlägg :P )
Idag var jag och kollade äggblåsorna på hemmaplan. Blev besviken, fick träffa en läkare som typ inte kunde nånting om ivf. Hon hade heller aldrig sett pappret som jag hade med mig som hon skulle fylla i och faxa till kliniken. Hon visste inte hur hon skulle fylla i den och sa att hon måsta få hjälp av andra att göra det senare,( ja, ja nybörjare men det kändes inte så seriöst.) Och hon kunde inte svara på några frågor förutom hur många blåsor det var ungefär. Blir irriterad att mottagning inte bokade in mig med en läkare som vet nått (som det för övrigt lät som när jag bokade). Ja ja lång väntan på att kliniken ringer imorgon och vi får veta fortsättningen. Tycker det är jobbigt att inte veta. (sorry för långt inlägg :P )