IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Jag har också läst om det där med makroprolaktin. Typ att man har högt värde men att det är biologiskt inaktivt. Tänker att det passar in på mig. Jag hade jättehögt (91, mätt med den skalan där det ska ligga mellan 3-23), men absolut INGA symptom. Det upptäcktes under själva IVF-utredningen. Men eftersom jag inte hade några symptom av det så trodde inte läkaren att det kunde förklara barnlösheten. Ev kunde det göra det liite svårare för embryot att fästa, men det var ganska oklart. Kunskapsläget verkar inte helt klart, tolkar jag det som då.
Du kan testa tidigare om du vill. Själv håller jag mig alltid till TD.
Tänk på att ovitrelle kan ge positivt upp till 10 dagar efter att du tog den.
Idag fick jag det magiska samtalet från Huddinge! Dem har bokat in mig på första besök 7/9 vilket är mitten av min cykel så Vi kommer definitivt starta med IVF i september !! (:
Idag fick jag det magiska samtalet från Huddinge! Dem har bokat in mig på första besök 7/9 vilket är mitten av min cykel så Vi kommer definitivt starta med IVF i september !! (:
Jag frågade om hon visste ifall vi kmr börja vid september mensen och hon sa ja så brukar det vara. Litar på det (:
Åh härligt!! Men är det verkligen säkert att ni får börja den cykeln bara för att första samtalet är nu? Vill bara inte att du ska bli besviken om ni får vänta sen <3 Många har ju kö nu efter sommaren
91 är ju ganska högt. Jag tog tre prover, som låg i intervallet 34-42 på samma skala. Så du har ju klart högre än jag då, men min gyn i Sverige sa iaf att man normalt inte mäter prolaktin på kvinnan i samband med fertilitetsutredning om det inte finns biologiska symtom (som oregelbunden mens/utebliven ägglossning tex).
Det råder som du säger informationsbrist och det beror på att man inte forskat tillräckligt på prolaktin och fertilitet. Det jag hittade i vetenskapliga artiklar var att förutom det uppenbara problemet med utebliven ägglossning så kunde slemhinnan vara för tunn för att vara fruktsam för ägget, och det kan påverka ni permalink på östrogen. Båda dessa saker går att kontrollera. Är de ok borde alltså inte högt prolaktin i sig vara ett problem för fertilitet. Däremot kan det vara dåligt på andra sätt så det är såklart bra att kolla upp. Men jag fokuserade på fertilitet när jag sökte i litteraturen.