• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • hope88
    Tiiffany skrev 2016-09-14 08:40:03 följande:

Grattis till ditt plus! Kände du några symptom innan du plussade? 

Jag får min mens början på nästa vecka och ska hämta ut mina sprutor idag :) 

Tack så jättemycket =)

Jag vart ju överstimulerad detta försök så har haft ont i magen och varit jättesvullen. Mina äggstockar har varit 8 cm de är ca 2 cm i normala fall. Detta ökade förmodligen när kroppen började producera gravidhormonet hcg så fick tömma vätska ur buken i måndags. Så mina symtom är lite svåra att tyda då jag mått rätt dåligt.

Men är det något jag känt så är det illamående från rd 8 som blir värre och även att jag blir hungrig snabbt. Är på ruvardag 12 idag. Även molvärk i magen sedan några dagar tillbaka. Längst ner i magen, det drar lite liksom.

Första försöket kände jag i stort sett ingenting när det inte tog sig.

Åhh spännande! Är det här ert första försök? Gör ni korta eller långa protokollet? Kommer gå jättebra med sprutorna :)
  • hope88
    Emmis84 skrev 2016-09-14 08:51:05 följande:

En fråga angående Crinone 8%

Jag blöder fortfarande dagen efter ÄP, dock mycket sparsamt men ändå. Idag står det att jag ska börja med Crione. Är det okej att börja med den fast att jag fortfarande blöder lite?

När på dygnet bör man ta den? Vid sänggående eller när har ni tagit den?

Nu använder ju jag lutinus men skulle ta det trots blödning. Blödde i ca 3 dagar efter.
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-14 08:51:05 följande:

En fråga angående Crinone 8%

Jag blöder fortfarande dagen efter ÄP, dock mycket sparsamt men ändå. Idag står det att jag ska börja med Crione. Är det okej att börja med den fast att jag fortfarande blöder lite?

När på dygnet bör man ta den? Vid sänggående eller när har ni tagit den?

Crinone ska tas på morgonen. Däremot första dagen efter ÄP är vi tillsagda att inte ta den förrän efter man fått besked om befruktning. Så första dagen har den alltid tagits lite senare. När får ni veta befruktning?
  • Tiiffany
    hope88 skrev 2016-09-14 08:55:10 följande:
    Tack så jättemycket =)

Jag vart ju överstimulerad detta försök så har haft ont i magen och varit jättesvullen. Mina äggstockar har varit 8 cm de är ca 2 cm i normala fall. Detta ökade förmodligen när kroppen började producera gravidhormonet hcg så fick tömma vätska ur buken i måndags. Så mina symtom är lite svåra att tyda då jag mått rätt dåligt.

Men är det något jag känt så är det illamående från rd 8 som blir värre och även att jag blir hungrig snabbt. Är på ruvardag 12 idag. Även molvärk i magen sedan några dagar tillbaka. Längst ner i magen, det drar lite liksom.

Första försöket kände jag i stort sett ingenting när det inte tog sig.

Åhh spännande! Är det här ert första försök? Gör ni korta eller långa protokollet? Kommer gå jättebra med sprutorna :)

Jaha, då kanske det inte var dem klassiska symptomen riktigt :) 

Jag fick missfall förra hösten, men kände också att det drog mycket i livmodern samt ömma bröst. 
    Detta blir vår första gång, vi gjorde inseminering i våras så där tog jag bara en spruta haha. Vi kommer köra korta protokollet :)

• Emmis84
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-14 09:10:12 följande:

Crinone ska tas på morgonen. Däremot första dagen efter ÄP är vi tillsagda att inte ta den förrän efter man fått besked om befruktning. Så första dagen har den alltid tagits lite senare. När får ni veta befruktning?

Dom ska ringa idag mellan 14-15. Jag har dock inte fått reda på att jag ska vänta tills vi får besked om befruktning.

Då bör jag nog ta den nu med en gång trots lite blödning?
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-14 10:04:28 följande:
    Dom ska ringa idag mellan 14-15. Jag har dock inte fått reda på att jag ska vänta tills vi får besked om befruktning.

Då bör jag nog ta den nu med en gång trots lite blödning?
    Så har de alltid sagt till mig. Men det beror väl kanske på att jag har få ägg, så att man inte tagit insättning för givet. För blir det ingen insättning är det ju bara onödigt att du tar Crinone nu.
    Men ta den nu då. Sen kan du ju fråga kliniken vilken tid du ska ta den framöver. Jag börjar jobba 5 vissa dagar, men då tyckte de tex inte att jag skulle ta den direkt när jag gick upp, utan vänta till runt 7-8. Men fråga du Vart går du någonstans?
  • Lee***

Nu har jag fått två embroy insatta. De resterande 7 skulle odlas vidare, tyvärr hade inte de delat sig korrekt för den dagen. Men de jag fick tillbaka var 2 st fyrcellig.

Min urinblåsa var inte riktigt fylld, vi kunde se katetern men tyvärr inte när läkaren släppte embryon. Hoppas verkligen att det inte har ställt till det för oss. Den glädjen jag borde känna finns inte, självklart är jag glad att vi trots allt fick två. Men att jag skulle druckigt mer vatten. Jaja, bara vänta o se , nu kan man ju inte göra så mycket mer.

Hoppas det går bra för er alla

• hope88
    Tiiffany skrev 2016-09-14 09:49:29 följande:

Jaha, då kanske det inte var dem klassiska symptomen riktigt :) 

Jag fick missfall förra hösten, men kände också att det drog mycket i livmodern samt ömma bröst. 

Detta blir vår första gång, vi gjorde inseminering i våras så där tog jag bara en spruta haha. Vi kommer köra korta protokollet :)

Nä inte riktigt men nu är illamåendet mest påtagligt men det är så värt det ;)

Åh beklagar verkligen! Är livrädd för mf. Så många som drabbas :(

Haha ja här blir det ju några fler men det går bra ska du se =) Okej håller tummarna att allt ska gå bra denna gång!
  • hope88
    Lee*** skrev 2016-09-14 15:00:39 följande:

Nu har jag fått två embroy insatta. De resterande 7 skulle odlas vidare, tyvärr hade inte de delat sig korrekt för den dagen. Men de jag fick tillbaka var 2 st fyrcellig.

Min urinblåsa var inte riktigt fylld, vi kunde se katetern men tyvärr inte när läkaren släppte embryon. Hoppas verkligen att det inte har ställt till det för oss. Den glädjen jag borde känna finns inte, självklart är jag glad att vi trots allt fick två. Men att jag skulle druckigt mer vatten. Jaja, bara vänta o se , nu kan man ju inte göra så mycket mer.

Grattis till ruvningen =) Tror inte di behöver vara orolig för blåsan var för lite fylld de är ju väldigt duktiga på de de gör. Hade det varit några problem hade de säkert bett dig dricka lite mer. Men självklart förstår jag att du nojar. Man gör ju det över allt i denna process. Svårt att känna glädje fullt ut men jag håller tummarna stenhårt för dina 2 små ägg =)
  • miamarina84
    Lee*** skrev 2016-09-14 15:00:39 följande:

Oroa dig inte för blåsan. Jag drack o drack utan att blåsan fylldes. Enda nackdelen är att det blir enklare för läraren att föra in instrumentet med en då större mage ;)
Svar på tråden IVF med start i september 2016