• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

finee skrev 2016-09-03 22:43:44 följande:

Och PS. Vissa har inte ens en partner, utan kör IVF på egen maskin i Danmark

Hehe. Jag är fullt medveten om att alla inte har en partner. Men nu pratade vi ju om dem som har det
  • Regnbågsdröm
    Tatami skrev 2016-09-04 00:13:30 följande:
    Som jag :D Fast det är bara för jag är över 40 samt inte vill stå i kö. Annars hade jag gjort det i Sverige där det sen 1 april är lagligt och på samma villkor som par. Än så länge finns dock inte donatorsperma på privatkliniker.
    Donatorsperma finns på privatkliniker. Däremot kan man inte göra IVF med donatorsperma där. Bara insemination. Det är bara landstinget som har IVF med donator än så länge. Tyvärr. Jobbigt när man behöver både och. Vilket det är i vårt fall också. Donator för att vi är två kvinnor. Och IVF för att jag har dålig äggproduktion.

Kram och lycka till till dig!
  • Regnbågsdröm
    Tatami skrev 2016-09-04 00:30:09 följande:
    Jaha jag har fått uppfattningen att ensamstående inte får behandlas privat än, klinikerna säger själva att det beror på att de inte har donatorsperma. Men jag skulle inte bli förvånad om det inte är hela sanningen. Låter knepigt att man får göra insemination men inte ivf, det är ju samma könsceller involverade? Jaja, nu gör jag i Danmark iaf. Hoppas att jag får fortsätta vara gravid denna gången så behöver jag inte åka dit mer :D

Kram och lycka till ni med, och hoppas att andra i framtiden kan få göra ivf med donatorsperma även privat.
    Det är möjligt att du har rätt att de inte har hunnit komma till ensamstående än. Det har ju blivit lagligt i Sverige, men är säkert massa byråkrati som ändå inte är klart. För donatorsperma finns på privata kliniker. Vi hade kunnat gå dit om vi kunnat göra insemination, men nu är ju tyvärr inte fallet så.

Jag hoppas att vi båda lyckas nu. Så du slipper åka till Danmark och så att vi slipper göra fler försök här. Jag tror på fjärde gången gillt för oss
  • Regnbågsdröm
    finee skrev 2016-09-04 08:23:12 följande:
    Aha, då förstår jag hur du tänkte Ungefär som att tack sin partner för självklarheter liksom. Förstår hur du menar!
    Ja men precis. För mig är det självklart att man är lika engagerad båda två om man gör behandlingen tillsammans. Jag tycker inte man ska applådera åt den personen som inte genomgår behandlingen rent fysiskt bara för att den råkar bry sig. Så sagt, självklarhet
  • Regnbågsdröm
    vinterbebis12 skrev 2016-09-05 22:48:53 följande:
    Är det äggplock på torsdag? Vilken klinik går du på? Håller tummarna!
    Nej nej, sprutstart på torsdag. Blandade vätskan igår så vi är förberedda. Tar menopur.

Går på RMC i Malmö. Ni då? Och hur ligger ni till?
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-05 19:22:10 följande:

Usch! Jag mår verkligen inte bra! Huvudvärk från hell och svettas/fryser hela tiden. Så här har det aldrig varit tidigare... Jag hoppas så att det här blir vårt sista försök.

Jag har alltid varit sådär av sprayen. Däremot har biverkningarna blivit värre de två senaste gångerna. Det ska bli er sista gång! Vår också! Heja heja!
  • Regnbågsdröm
    vinterbebis12 skrev 2016-09-06 20:48:52 följande:
    Jag sprayar och ska börja med hormonerna om någon vecka. Jag tog också menopur sist men kom inte ihåg att man blandar vätskan så långt i förväg. När är beräknat äggplock?
    Jag börjar med sprutorna på torsdag. Det är tisdag idag. Så inte så långt i förväg Den kan stå i färdigblandad i 28 dagar. Anledningen till att vi gör det några dagar i förväg var att en gick sönder en gång, så då behövde vi beställa nytt recept. Så bättre att vara ute några dagar i förväg då, tänker vi
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-06 21:02:48 följande:
    Ja, det hoppas vi!

Snart sprutstart för din del. Hoppas jag också får...
    Läskigt att blanda själv... Eller är det lätt? Glad att jag får färdiga.
    Japp, snart dags! Känns skönt! Hoppas du också får köra igång med sprutorna snart.

Det är lite rörigt att blanda själv. Men är tredje gången jag använder menopur, så börjar lära mig. Däremot var det ju så jävla mycket smidigare med gonal-f som vi hade första försöket. Däremot var den inte lika bra på mina ägg.
    Men menopur är betydligt mycket krångligare. Måste dra upp vätskan i sprutan från en liten burk inför varje spruta. Det är lite bökigt, men man kommer in i det också
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-07 07:34:54 följande:
    Ja, jag kör med gonal-F. Men om det inte ger ett bra resultat så måste man ta något annat så klart.
    Innan vi började med IVF såg jag en film på youtube där en tjej blandade Menopur, jag var livrädd. Men som du säger, klart man lär sig om man måste.

Nu blodprov och sen ringer de i eftermiddag.
    Ja men precis. Vi körde som sagt gonal f första försöket, men det slutade innan insättning. Så då bytte vi spruta.

Menopur är jäkligt läskig. I alla fall i jämförelse. Men det är ju så, man klarar allt när man vill något

Stort lycka till idag! Håller tummarna hårt för dig! Så vi kan börja spruta samtidigt sen
Svar på tråden IVF med start i september 2016