• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Lee*** skrev 2016-10-01 06:42:03 följande:

Vi är gravida:) nu återstår o se hur det ser ut på vul o om det är en eller 2:)

Åh! Så härligt att höra! Grattis! Så glad för er!
  • Regnbågsdröm
    druvan52 skrev 2016-10-01 09:47:11 följande:

Grattis till er som plussat! Nu är jag också ruvare, RD 4. Går så segt. Jag brukar sällan behöva testa eftersom jag alltid vid negativt får en blödning på RD 6-8.

Känner igen det där. Jag har alltid fått blödningen dag 11-12. Så är livrädd nu för de dagarna. Känns som ett hån om blodet kommer som på beställning dag 11 igen.
    Är på dag 9 nu. Kram till dig och lycka till!
  • Regnbågsdröm
    Förhoppningsvisförälder skrev 2016-10-01 08:59:08 följande:

Min fru fick en liten "mens" blödning nu på morgonen =( får vänta och se hur det blir =( RD 13

Så ledsamt. Kram till er!
    Vissa får ju blödningar trots graviditet, så får hoppas att den förblir liten för er. Men ta ett test imorgon bitti skulle jag säga. Oavsett hur blödningen artar sig. Kram!
  • Regnbågsdröm
    Anonym/en skrev 2016-10-01 12:34:52 följande:

Hej alla!

Jag hade äggplock den 19/9-16. 13 ägg var där, men bara ett klarade sig till sist. Mitt ägg fick odla i 5 dagar. På ruvardag 5 fick jag ett väldigt svagt plus, och på ruvardag 6 en liten blödning. Tog därför ett nytt digitalt test i dag som visade Gravid 1-2 veckor. Jag är på ruvardag 7. Det är 14 dagar sen jag tog ovitrell så det är inte den som spökar. Hoppas nu att vi får behålla det, detta är lätt det med påfrestande jag någonsin har gjort rent psykiskt. Kämpa på! :) Lycka till alla!

Hoppas plusset håller i sig! Däremot låter ju ruvardag 7 extremt tidigt, oavsett om det var ett femdagars embryo eller inte. Men hoppas det stämmer och att fortsatt blödning uteblir. Kram!
  • Regnbågsdröm
    Förhoppningsvisförälder skrev 2016-10-02 09:27:51 följande:

Min fru fick sin mens idag på RD 13 =( ska ändå testa imorgon men har ingen större förhoppning =( får börja tänka på att ställa om för nästa ivf (nr 2 )... hur länge måste man vänta innan man kan börja med sprutor igen? Känns motigt...

Lider så med er <3 Är själv på RD10 idag och har alltid börjat blöda på dag 11, så är fullkomligt livrädd att resan ska ta slut för oss också snart. Är vårt fjärde försök
    Ni måste vänta minst en cykel. Alltså hon behöver ha en vanlig mens också emellan (inte den blödning hon har nu) sen kan ni börja på den efter det om det finns plats på kliniken då. Stora kramar till er!
  • Regnbågsdröm

Som ett jävla brev på posten och som ett hån kommer blödningen dag 11. Igen. Samma scenario varje gång. Jag går sönder fullständigt. Det är nog dags att börja inse att det inte blir något barn för oss.

• Regnbågsdröm

Hej vänner. Tack för era snälla ord här. Det betyder mycket <3 Idag var det officiell testdag för oss, men vi har ju vetat hela veckan. Men det gör ont lik förbannat. Nästa steg för oss blir att ringa kliniken på måndag och försöka boka in ett möte. Jag behöver veta om det ens finns någon mening för oss att fortsätta, eller om mina chanser att bli gravid är så minimala att vi lika gärna kan ge upp tanken på att jag ska få bära ett barn.

Jag kommer att försvinna från Familjeliv. Det är min tanke just nu. Jag tror att jag behöver det. Jag hoppas att jag någon dag kan komma tillbaka hit med en bebis i magen och då vara ett stöd för er som fortfarande kämpar. Att visa på hopp.

Tack för allt ni delat med mig. Jag stannar ett par dagar, sen tar jag bort appen från min telefon. Kram till er alla och stort lycka till! <3

• Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-10-07 09:39:59 följande:
    Åh regnbågsdröm! Så himla ledsen för er skull! Vet att det inte spelar någon roll vad jag skriver. Så bara KRAM!
    Fast dina ord betyder mer än du tror. Jag stannar nu ett par dagar för att se hur det går för dig. Sen tar jag bort appen.
    Jag önskar så att ni lyckas den här gången. Du är värd det <3
    Kram och tack för allt stöd!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-10-07 22:38:12 följande:

TD imorn. Det har börjat blöda. Tog test nu, negativt som väntat.

5e IVFn, 9e insättningen, 4e gången med 2 st...

Nya tag.

Nu tappar jag allt hopp om mänskligheten. Fy fan vad arg jag blir.
  • Regnbågsdröm
    Akira Öken skrev 2016-10-07 23:01:30 följande:

Vad tråkigt att höra! Hoppas att mötet kan ge hopp och kan resultera i en bra planering som funkar för er!

Stor kram!

Tack. Ja alltså, de kan inte förändra och planera om något tyvärr. Jag vill mest få klarhet i om de ser att vi har några chanser alls att lyckas. För är chanserna minimala, så kanske man behöver ge upp och inse att jag aldrig kommer få bära ett barn. Planeringen i sig är det inget fel på. Den kommer de inte kunna justera ändå, eftersom jag har maxdos och allt från början.
  • Regnbågsdröm
    Akira Öken skrev 2016-10-10 20:07:51 följande:

En fråga: har ni fått några förhållningsregler under behandlingen som ex att inte ha samlag?

Alla kliniker har uppenbart olika restriktioner. Så du bör höra med din klinik och följa deras råd.

Jag har däremot alltid fått restriktionerna att inte bära tungt, bada eller ha sex två veckor efter äggplocket.

(PS. Sjöblomman - jag har skickat privatmeddelande till dig om du inte har sett det)
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-10-21 20:01:26 följande:
    Tack!

Ja jag vet ja är kriminell, näe men sa till han halvt att ja tog hans lur för o signa nått på ivf klinken, men han visste inte vad de var o när isf. Var bara så trött på att alltid behöva säga att ja fått min mens. Även fast ja har världens finaste man och han aldrig fått mig o känna att det är mitt fel så känner JAG att pressen ligger mer på mig för att d är mig de är "fel".

De tog så hårt på oss förra gången så ja ville väl skydda honom på nått sätt o ta hela besvikelsen själv om de inte skulle gå vägen, vad gör man inte för de man älskar. Sa till han när ja tog testet dock och han hade inget emot det, allt som allt tyckte jag att det var skönt att ingen annan än jag själv visste om det.
    Men vad har ni för usel kommunikation? Jag blir helt chockad. Du "signar något på IVF-kliniken" och han frågar inte ens vad det är? I mina öron låter det helt sjukt att skriva under något i någon annans namn. Och speciellt i ett sådant här fall där man gör en behandling tillsammans. Men grattis till plusset, förstås.
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-10-21 23:37:33 följande:
    Alltså du går på mina nerver med dina ordval gång på gång. Du har ett sånt fult sätt du tilltalar människor så JAG blir chockad! Så de är nog bäst att du inte skriver till mig.
    Du gör olagliga saker. Då får man fula ordval tillbaka. Punkt.
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-10-22 10:38:06 följande:
    Vad har du o göra med det? Det är mellan mig och min man. Om inte min man blir arg ska en brud på FL som ja inte ens känner bli det?? Sköt dig själv skulle ja säga. Dessutom ja kan oxå ge dig massa fula ord, och säga vad jag och många andra på FL tycker om dig men jag sjunker inte till din nivå! Som sagt skriv inte till mig så blir det bra!
    Ursäkta? Varsågod, säg du var "du och andra på FL tycker om mig". Det är ingen som har uttryckt något om det förut? Jag har varit här i över ett år och aldrig fått höra något om det innan. Du får gärna berätta för mig vad ditt problem med mig är?

Det är klart att man reagerar när du skriver att du gjort olagliga saker. Det är väl snarare naturligt att ifrågasätta det. Varför är du ens på familjeliv och berättar det om du anser att ingen får reagera? Jag ifrågasatte er kommunikation. Det var allt. Sedan gratulerade jag dig till graviditeten. I mina öron inte speciellt otrevligt. Du öppnade själv upp för diskussion.
  • Regnbågsdröm
    vinterbebis12 skrev 2016-10-22 09:12:54 följande:
    Vad tjänar det till att ge Filli fula ord? Vi ska ju stötta varandra i tråden. Klart jag också tänkte att det låter fel och min man hade blivit jättearg men alla är inte som vi. Hennes man vet ju nu om vad hon har gjort och nu får de reda ut det på egen hand.
    Det var absolut inte menar som några "fula ord". Jag ifrågasatte deras kommunikation, då det i mina öron låter märkligt att man inte undrar om den ena parten tar ens telefon och säger "jag ska göra något med IVF". Min fru hade frågat mig direkt vad det handlade om, eftersom vi gör behandlingen tillsammans. Dessutom är det ju olagligt att legitimera sig som någon annan. Även om hennes man tycker det är okej, så är det ju inte lagligt.
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-10-22 12:56:03 följande:
    Du näste nog lära dig ett och annat om du tror att du endast frågesatte. Sjöbloman frågesatte på ett fint sätt och hon fick svar ut efter det. Ingen behöver hålla med mig men det finns ett sätt man tilltalar människor även när man inte förstår de. Du vet oftast inte hur du låter när du uttrycker dig och det är ditt största problem, dessutom frågesatte du inte min action i det hela utan du gick in på min relation med min man och där går du över gränsen, för du vet inget om vår relation och hur vi har det och vad vi anser är okej med varandra. Och sist men inte minst skrev jag inte ens med dig, det har jag inte gjort på länge då vi verkligen krockar men ändå så är vi här, eftersom du hoppar in i andras konversationer som inte har med dig o göra. Olagligt lr Ey du är ingen criminal investigator i gruppen så mind your own business.
    Du är verkligen inte heller en trevlig person. Bara så du vet. Men nu ska jag ta bort appen igen. Ha det bra och lycka till!

PS. Uppenbarligen okej att dina små "bodygards" lägger sig i andras diskussioner. Konstigt att vissa regler bara gäller vissa. Men puss på er! Ha det bra, som sagt.
  • Regnbågsdröm
    Akira Öken skrev 2016-10-22 12:46:56 följande:

Lite mer tydlig idag: vänligen respektera att detta är en tråd för stöd och utbyte av erfarenheter. Tacksam om alla respekterar detta och håller en god ton.

Alltså: tyck och tänk vad du vill, men håll det för dig själv om det kan såra någon annan.

Ni som inte är okej med detta kan gärna diskutera vidare på annat ställe.

Tyck vad du vill, men håll det för dig själv. Du har nog missat syftet med ett forum likt familjeliv. Men jag ska ta bort appen igen nu. Jag kom enbart tillbaka för att jag blev tipsad av folk i gruppen om Fillis olagligheter, så blev nyfiken att kolla. Nu drar jag mig tillbaka igen, så får ni fortsätta att hålla ert tyckande för er själva.
Svar på tråden IVF med start i september 2016