IVF med start i september 2016
Vi är gravida:) nu återstår o se hur det ser ut på vul o om det är en eller 2:)
Vi är gravida:) nu återstår o se hur det ser ut på vul o om det är en eller 2:)
Grattis till er som plussat! Nu är jag också ruvare, RD 4. Går så segt. Jag brukar sällan behöva testa eftersom jag alltid vid negativt får en blödning på RD 6-8.
Min fru fick en liten "mens" blödning nu på morgonen =( får vänta och se hur det blir =( RD 13
Hej alla!
Jag hade äggplock den 19/9-16. 13 ägg var där, men bara ett klarade sig till sist. Mitt ägg fick odla i 5 dagar. På ruvardag 5 fick jag ett väldigt svagt plus, och på ruvardag 6 en liten blödning. Tog därför ett nytt digitalt test i dag som visade Gravid 1-2 veckor. Jag är på ruvardag 7. Det är 14 dagar sen jag tog ovitrell så det är inte den som spökar. Hoppas nu att vi får behålla det, detta är lätt det med påfrestande jag någonsin har gjort rent psykiskt. Kämpa på! :) Lycka till alla!
Hallå, har någon hört något från Sjöblomman sedan hon svimmade?
Tänker på henne! <3
Min fru fick sin mens idag på RD 13 =( ska ändå testa imorgon men har ingen större förhoppning =( får börja tänka på att ställa om för nästa ivf (nr 2 )... hur länge måste man vänta innan man kan börja med sprutor igen? Känns motigt...
Tack fina ni, Akira och Vinterbebis! <3
Som ett jävla brev på posten och som ett hån kommer blödningen dag 11. Igen. Samma scenario varje gång. Jag går sönder fullständigt. Det är nog dags att börja inse att det inte blir något barn för oss.
Hej vänner. Tack för era snälla ord här. Det betyder mycket <3 Idag var det officiell testdag för oss, men vi har ju vetat hela veckan. Men det gör ont lik förbannat. Nästa steg för oss blir att ringa kliniken på måndag och försöka boka in ett möte. Jag behöver veta om det ens finns någon mening för oss att fortsätta, eller om mina chanser att bli gravid är så minimala att vi lika gärna kan ge upp tanken på att jag ska få bära ett barn.
Jag kommer att försvinna från Familjeliv. Det är min tanke just nu. Jag tror att jag behöver det. Jag hoppas att jag någon dag kan komma tillbaka hit med en bebis i magen och då vara ett stöd för er som fortfarande kämpar. Att visa på hopp.
Tack för allt ni delat med mig. Jag stannar ett par dagar, sen tar jag bort appen från min telefon. Kram till er alla och stort lycka till! <3
TD imorn. Det har börjat blöda. Tog test nu, negativt som väntat.
5e IVFn, 9e insättningen, 4e gången med 2 st...
Nya tag.
Vad tråkigt att höra! Hoppas att mötet kan ge hopp och kan resultera i en bra planering som funkar för er!
Stor kram!
En fråga: har ni fått några förhållningsregler under behandlingen som ex att inte ha samlag?
Lite mer tydlig idag: vänligen respektera att detta är en tråd för stöd och utbyte av erfarenheter. Tacksam om alla respekterar detta och håller en god ton.
Alltså: tyck och tänk vad du vill, men håll det för dig själv om det kan såra någon annan.
Ni som inte är okej med detta kan gärna diskutera vidare på annat ställe.
... och uppenbarligen bara dela med sig av erfarenheter när det är positivt.