• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Emmis84 skrev 2016-09-14 10:04:28 följande:
    Dom ska ringa idag mellan 14-15. Jag har dock inte fått reda på att jag ska vänta tills vi får besked om befruktning.

Då bör jag nog ta den nu med en gång trots lite blödning?
    Så har de alltid sagt till mig. Men det beror väl kanske på att jag har få ägg, så att man inte tagit insättning för givet. För blir det ingen insättning är det ju bara onödigt att du tar Crinone nu.
    Men ta den nu då. Sen kan du ju fråga kliniken vilken tid du ska ta den framöver. Jag börjar jobba 5 vissa dagar, men då tyckte de tex inte att jag skulle ta den direkt när jag gick upp, utan vänta till runt 7-8. Men fråga du Vart går du någonstans?
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-14 19:47:10 följande:
    Jag går på RMC i Malmö. Fick samtal från dom idag och vi har 8 befruktade ägg. Insättning på fredag. Crinone ska jag ta vid 8-9 imorgon och på fredag ska jag ta med det till RMC.
    Där går vi också Härligt med många befruktade ägg! Hoppas det går bra på fredag!
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-14 20:40:26 följande:
    Ah vad kul Viken läkare har du haft? Vi hade christof vid ÄP, verkligen toppen bra.

Hur upplever du annars RMC? Det har blivit rätt mycket fel för vår del.. kändes så stressigt vid varje VUL också, Snabbt in och snabbt ut..

Var i processen är du? Tyckte jag läste någonstans att du skulle ha ÄP v,38 stämmer det? Går det bra med sprutorna?
    Jag har haft typ alla läkare där känns det som. Det här är vårt fjärde försök, så har haft olika hela tiden i princip.

Vad har varit fel för er del? Vi har upplevt det lite upp och ner. Samtidigt har man ju inget att jämföra med liksom.

Jag har sprutat i sju dagar nu och ska på första VUL imorgon. Det stämmer att plock är planerat till v38. Bör bli i slutet av den veckan om allt nu går som det ska. Jämför jag med de andra försöken så bör det bli torsdag eller fredag nästa vecka.
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-15 13:22:37 följande:
    Hur gick det på ditt ultraljud idag?

Det som har varit fel ... det är mycket som har gått fel..

Till att börja med första samtalet inför sprutstart. Sköterskan sa att jag skulle skjuta upp mitt schema en dag. Vilket jag gjorde men efter det har det bara blivit fel.

Vi hade fel tid vid första VUL fast att jag fick besked på att allt enligt mitt schema skulle skjutas upp en dag.

När jag väl kom till VUL 2 blev läkaren sur över att hon var tvungen att skriva ut en extra spruta av orgalutran. Jag fick den VUL tiden lite hastigast och lustigt så stack på en rast från jobb. Jag hade därför inte mitt schema med mig. Läkaren misstrodd att jag behövde en extra spruta och påpeka det flera ggr. Enligt hennes data så skulle jag inte behöva det. Enligt mitt egna schema stämde det dock..

Vid ÄP glömde dom väga mig .. vilket jag fick reda på idag då jag vaknade med en svullen och spänd mage samt smärtor. Jag ringde in imorse och sköterskan frågade vad jag vägdes in på vid mitt ÄP.. oj det missades visst :-S

Stress och misstro är det sista man behöver vid denna typ av behandling.. Alla extra hormoner är fullt tillräckliga.

Vi har varjefall kommit fram till insättningen imorgon .,

Vad bör man tänka på inför? Får man någon bedövning? El det behövs inte? Hur går det exakt till? Behöver man byta om?
    Hej igen! (Började svara dig i en annan grupp också. Tittade inte på namnet först )

Ultraljudet idag gick bra. Över förväntan. Med tanke på att vi gjort tre försök innan det här så vet vi ju hur det brukar se ut på första ultraljudet. Nu såg det bättre ut än tidigare, sju blåsor varav sex som var på gång och den sjunde något efter. Nytt ultraljud på måndag. Kändes jättebra eftersom jag producerar dåligt och nu hade fler än vad jag brukar ha första ultraljudet. Så det känns bra! Dessutom var det ingen polyp på livmodern, vilket jag var nervös för eftersom jag opererade bort en i somras. Var nervös över att jag skulle ha fått tillbaka den.

Jobbigt att mycket blivit fel för er. Hoppas att det ordnar sig till det bästa nu!
    Inför insättningen behöver du inte tänka på mer än vad de redan sagt till dig. Det känns ingenting, så bedövning behövs inte. Lycka till!
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-15 10:15:48 följande:
    Hur gick med din ultrajud ?
    Tack för att du frågar! Det har gått bra! Svarar dig likadant som jag svarade en annan här innan.
    Det gick över förväntan. Med tanke på att vi gjort tre försök innan det här så vet vi ju hur det brukar se ut på första ultraljudet. Nu såg det bättre ut än tidigare, sju blåsor varav sex som var på gång och den sjunde något efter. Nytt ultraljud på måndag. Kändes jättebra eftersom jag producerar dåligt och nu hade fler än vad jag brukar ha första ultraljudet. Så det känns bra! Dessutom var det ingen polyp på livmodern, vilket jag var nervös för eftersom jag opererade bort en i somras. Var nervös över att jag skulle ha fått tillbaka den.
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-15 18:49:01 följande:
    Grattis, det är jätte bra,
    Önskar att du lycka denna gången ,
    Tack snälla du!
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-16 08:16:58 följande:
    Åh vad härligt att höra! Då lär du nog ha dubblat blåsorna tills ÄP. Håller tummarna!

Idag ska man bli ruvare, känns lite overkligt. Men jag ska inte ha för höga förhoppningar..

Känns det något i magen efter insättning? Smärta el obehag? Jag är fortfarande lite svullen sen ÄP :-S

Vaknade i natt med smärtor och illamående men det gick som tur var över.
    Ja precis, äggblåsorna ska ju vara runt 18-20 när det är dags för äggplock. Så ett tag kvar.

Lycka till idag! Det är olika hur man känner efteråt. Helt individuellt. Men jag har alltid haft ont efter ÄP, men inte efter insättningen.
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-16 10:44:10 följande:

Vad skönt att det såg bra ut på ultraljudet Regnbågsdröm! Hoppas hoppas ni får ut bra ägg denna gång <3 Er tur nu!! Å skönt att polypen inte kommit tillbaka då är det fritt fram nu =)

Tack vännen, för se fina orden! <3
    Och grattis till er om jag inte redan sagt det. Så fint!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-16 17:12:36 följande:

Andra VUL idag. Blev lite besviken, hon såg inte så många äggblåsor som hon brukar, men tillräckligt många i alla fall. ÄP på tisdag och ET på torsdag med två stycken. Så nu hoppas jag att det ska gå vägen den här gången.

Oh. Hur många ungefär? Som vi alltid säger, det behövs bara ett guldägg! Jag håller tummarna så för dig! Då får du ÄP före mig Vi ska tillbaka på andra VUL på måndag, så får nog senare i veckan sen. Håller alla tummar! Vi ska ju också få två om vi har det. Aldrig haft två som varit bra vid ET. Hoppas den här gången! Har ni fått två innan? Kram!!
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-16 14:58:38 följande:
    Då har ni en spännande tid framför er :) Ruvartiden är värst dock. Försök sysselsätta dig så gott du kan! Hoppas det går vägen nu :)
    Det där är så olika. Jag tycker ruvartiden är det absolut lättaste med hela processen. Fram till i slutet då förstås..
Svar på tråden IVF med start i september 2016