Emmis84 skrev 2016-09-15 13:22:37 följande:
Hur gick det på ditt ultraljud idag?
Det som har varit fel ... det är mycket som har gått fel..
Till att börja med första samtalet inför sprutstart. Sköterskan sa att jag skulle skjuta upp mitt schema en dag. Vilket jag gjorde men efter det har det bara blivit fel.
Vi hade fel tid vid första VUL fast att jag fick besked på att allt enligt mitt schema skulle skjutas upp en dag.
När jag väl kom till VUL 2 blev läkaren sur över att hon var tvungen att skriva ut en extra spruta av orgalutran. Jag fick den VUL tiden lite hastigast och lustigt så stack på en rast från jobb. Jag hade därför inte mitt schema med mig. Läkaren misstrodd att jag behövde en extra spruta och påpeka det flera ggr. Enligt hennes data så skulle jag inte behöva det. Enligt mitt egna schema stämde det dock..
Vid ÄP glömde dom väga mig .. vilket jag fick reda på idag då jag vaknade med en svullen och spänd mage samt smärtor. Jag ringde in imorse och sköterskan frågade vad jag vägdes in på vid mitt ÄP.. oj det missades visst :-S
Stress och misstro är det sista man behöver vid denna typ av behandling.. Alla extra hormoner är fullt tillräckliga.
Vi har varjefall kommit fram till insättningen imorgon .,
Vad bör man tänka på inför? Får man någon bedövning? El det behövs inte? Hur går det exakt till? Behöver man byta om?
Hej igen! (Började svara dig i en annan grupp också. Tittade inte på namnet först
)
Ultraljudet idag gick bra. Över förväntan. Med tanke på att vi gjort tre försök innan det här så vet vi ju hur det brukar se ut på första ultraljudet. Nu såg det bättre ut än tidigare, sju blåsor varav sex som var på gång och den sjunde något efter. Nytt ultraljud på måndag. Kändes jättebra eftersom jag producerar dåligt och nu hade fler än vad jag brukar ha första ultraljudet. Så det känns bra! Dessutom var det ingen polyp på livmodern, vilket jag var nervös för eftersom jag opererade bort en i somras. Var nervös över att jag skulle ha fått tillbaka den.
Jobbigt att mycket blivit fel för er. Hoppas att det ordnar sig till det bästa nu!
Inför insättningen behöver du inte tänka på mer än vad de redan sagt till dig. Det känns ingenting, så bedövning behövs inte. Lycka till!