• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

hope88 skrev 2016-09-19 17:08:31 följande:
    Spännande hoppas det ser bra ut på fredag :)

De väger dig innan äggplocket sen kan du själv hålla koll på vikten efter det.

Hcg går att mäta i blod och urin. Vanligtvis är det bara urinstickorna som du ska ta. Du får ett test med dig från kliniken efter att du fått tillbaka ägget :)

Tror bara de tagit hcg i blod på mig denna gång pga komplikationerna. Första ivf försöket mådde jag bra hela vägen så då var det bara utinstickorna som användes.

Lycka till nu :)
    Vad är ens hcg? Jag har aldrig fått något test från min klinik. Tror Avin78 också går på RMC. Där får vi inget sånt.
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-19 17:36:00 följande:
    Haha borde veta detta så mycket jag googlat ;) Men oavsett så tror jag de växer på sig lite och fina ägg ska ni få denna gång :D
    Tack! Får verkligen hoppas på det <3
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-19 17:38:48 följande:
    Hcg är det hormom kroppen utsöndrar när man blir gravid. Urinstickorna mäter t ex hcg och ger inte plus förrän det finns hcg i kroppen :)

Får ni inte med er ett test hem därifrån? Alltså en urinsticka? Jag fick en men har köpt hem fler från apoteket. Annars är hcg i blodet inte ett standardprov som klinikerna tar tror jag så sa läkaren till mig i alla fall
    Nej det har vi aldrig fått. Gjort tre försök.
    Man ska köpa ett clearblue graviditetstest, digitalt, och ta på testdag. Innan dess ska man bara ta sitt progesteron, Crinone. No more.
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-19 18:52:17 följande:
    Okej då förstår jag :) Det digitala är ju mycket bättre. Går inte missta :)
    Nej. Jag har aldrig riktigt förstått varför folk tar andra tester och håller på och försöker analysera och greja. Varför tar inte alla bara digitalt?
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-19 19:54:41 följande:
    Troligen för att det är billigare med de andra men det digitala är bäst, kan inte bli tydligare :)
    Men hur snåla är folk, haha!
  • Regnbågsdröm
    Tatami skrev 2016-09-19 19:58:09 följande:
    Jag testade tidigare än testdag för att jag visste att risken för missfall var hög, och jag ville veta om det fäst sig i livmodern. Hade jag väntat till testdagens hade det varit negativt och även om jag hade misstänkt missfall pga alla symtom samt att mensen var lite udda så hade jag aldrig vetat säkert. För mig känns det positivt för framtiden att veta att jag kan bli gravid eftersom det strulat lite med prolaktinvärde plus att jag är 41. Digitalt är bra såklart, men testar man tidigt kan det bli negativt eftersom det har lägre känslighet än tex clearblue plus. Därför testade jag med clearblue plus, 12 dagar efter befruktning.
    På RD12? För då borde det ju visat rätt på digitalt också, tänker jag? Men du kanske menar ännu tidigare? Jag tänker mest att det är dumt att testa så pass tidigt att man ändå inte är säker på svaret och liksom behöver "analysera testet". Men kanske bara min tanke
  • Regnbågsdröm
    Hejhopp132 skrev 2016-09-19 20:46:56 följande:
    Jag tror att äggen fortsätter växa lite, och såklart mognar till dig!

Jag är på 5:e ruvardagen .. :)
    Tack. Jag hoppas det är så Så jag får ut många mogna ägg!

Härligt! Håller alla tummar! Men var det du som skrev att du jobbar som assistent? Du ska inte bära så nära efter äggplock. Inte för embryots skull, utan för dig och dina äggstockars. Jag blir alltid tillsagd att inte lyfta över fem kilo första veckorna, pga att äggstockarna är svullna.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-19 21:40:49 följande:
    Ok. Trodde alla fick test. Men återigen, saker är olika. Vi får två tester på min klinik, men jag gillar inte dem så jag köper alltid Clearblue digital. Så slipper man analysera och vrida och vända.
    Alltid olika
    Precis så. Det är så jag också tänker. Hur tidigt testar du med dem? Före testdag? Jag har alltid börjat blöda på rd11 eller 12, så har liksom alltid "vetat" vad testet ska visa. Hoppas det blir annorlunda nu.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-09-19 21:49:22 följande:
    Men vad kul att det närmar sig för äggplock! Smet in i tråden för att kolla till er lite. Förstår att du är nervös men tänk att du måste förbi de här stegen för att komma ett steg närmare. Jag håller tummarna så de vitnar här. Kramar och lyckönskningar i massor!!
    Tack finaste du <3
  • Regnbågsdröm
    Hejhopp132 skrev 2016-09-20 05:28:21 följande:
    Antingen har jag missat det eller så har jag inte fått info om det Jag kände i kroppen att det inte var som vanligt så jag tog det lungt! Nu ledig i några dagar iaf. Tusen tack för infon, ska försöka lösa det på bästa sätt närmast veckorna!
    Alltid olika info på olika kliniker, har vi ju märkt här många gånger. Men att man inte får bära efter ÄP borde ju vara självklart. Se till att ordna det på ditt jobb. Så slipper du få ont! Jag bär själv 14 kilo i jobbet, men jag löst det så jag får göra andra arbetsuppgifter. Hade inte fungerat annars. Kram!
Svar på tråden IVF med start i september 2016