• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Tatami skrev 2016-09-07 10:52:43 följande:
    Just nu vet jag varken ut eller in :( Ingen blödning i sikte, har fortfarande värk i livmodern (känns inte som mensvärk) och har börjat må illa??? Fortfarande suuuupersvaga test eller nästan helt blanka, bara två dagar kvar till officiellt test. Är så himla orolig att jag ska vara gravid men att testet ska visa negativt på fredag, att progesteronet tas bort och det blir MF pga det. Är så himla osäker just nu :(

Dessutom har det två ggr nu varit svagare/blanka test i morgonurin jämfört med EM test dagen innan. Kan det vara olika för olika personer vilken tid på dygnet som ger högst koncentration?

Så många frågor men väldigt få svar :/ Kram
    En fråga. Varför tar du inte digitalt test? Så slipper du analysera streck? Eller är det en korkad fråga? Har aldrig riktigt förstått varför folk kör med de där billiga testen. Kram!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-07 17:41:39 följande:
    Provet var perfekt så jag får börja med sprutan ikväll. Jippi! Och minskad dos synarela kanske minskar huvudvärken, jag hoppas det i alla fall.
    Härligt!! Då ligger vi i fas Fast jag lär då spruta längre än du. Men planerat plock v38. Blir det som det brukar så blir det i slutet av den veckan!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-07 21:32:53 följande:
    Ja! Jag kommer nog också ha plock v 38. Men får aldrig reda på något förrän vid VUL, vilket är på måndag. Dock brukar jag alltid få gå på två VUL så jag tror det blir måndag och sedan kanske torsdag eller fredag. Tippar på plock på måndag eller tisdag v 38. Vi får se! Det känns i alla fall skönt att börja spruta nu, tiden går ju fortare då.
    Jag har först VUL nästa torsdag. Brukar också alltid gå på minst två. Men vi får alltid en preliminär vecka. Men som sagt, de tre försöken innan har jag alltid haft plock på torsdag eller fredag, så blir nog så nu också.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-12 15:25:33 följande:

Första VUL genomfört. Såg bra ut och ett gäng på gång. Nästa VUL blir på fredag, så plocket blir under nästa vecka.

Härligt! Jag har första VUL på torsdag. Just nu mest rädd för att polypen ska ha kommit tillbaka
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-12 17:07:27 följande:
    Ja, det förstår jag. Är det stor sannolikhet? Kan ingenting om det där...

Tänkte på en annan sak, vad är det för dos per spray på din synarela?
    Jag tror inte det. Eller jag vet inte. Men jag har ju opererat bort den. Samtidigt tänker jag att den kanske uppstod från början av alla hormoner jag proppat min kropp med. Men vi får hålla tummarna att den där oron är obefogad.

200 microgram stod det. Du då? Varför undras?
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-12 18:50:30 följande:
    Samma här. Jag tänkte eftersom du sprayar 3 gånger om dagen och jag bara 2.
    Det är mycket som verkar vara olika på våra kliniker Jag tar 3 ggr per dag fram till sprutstart. Sedan går jag ner till 2. Så nu slipper jag "klockan tre-sprayen", känns skönt
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-12 21:19:11 följande:
    Ja verkligen.
    Jag tar en i varje näsborre morgon och kväll fram till sprutstart och sedan bara i ena näsborren morgon och kväll.
    Jag kör samma borre hela tiden Uppenbarligen olika, som vi märkt många gånger

Fasen vad menopuren är jobbig. Så svår att få igenom huden. Får kämpa varje dag. Jäkla trubbnål!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-12 23:23:10 följande:
    Åh jag minns hur jobbigt det var med orgalutran och Menopur är väl ännu svårare har jag förstått...
    Gonal-F går ju lätt men shit vad många blåmärken jag har fått den här gången.

Nu ikväll började jag känna av äggstockarna också, det molar lite och börjar kännas trångt.
    Ja, den är jäkligt jobbig. Tog ju gonal första försöket, går knappt att jämföra

Härligt att du känner lite! Då börjar det hända grejer Det drar lite i min mage också, men vet att det inte kommer ha hänt så mycket vid första ultraljudet. Men hoppas på någonting i alla fall!
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-14 08:51:05 följande:

En fråga angående Crinone 8%

Jag blöder fortfarande dagen efter ÄP, dock mycket sparsamt men ändå. Idag står det att jag ska börja med Crione. Är det okej att börja med den fast att jag fortfarande blöder lite?

När på dygnet bör man ta den? Vid sänggående eller när har ni tagit den?

Crinone ska tas på morgonen. Däremot första dagen efter ÄP är vi tillsagda att inte ta den förrän efter man fått besked om befruktning. Så första dagen har den alltid tagits lite senare. När får ni veta befruktning?
Svar på tråden IVF med start i september 2016