• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-10-17 15:04:16 följande:

Det blir ingen midsommarbebis. Började blöda idag. Skit, skit, skit. Har bara lust att gräva ner mig i en grop och inte komma upp igen.

åh nej :( till mig sa dom att man kan blöda när man är gravid.. har du tagit ett gravtest för att se om det är positivt?
  • gammelpysen
    Juliii86 skrev 2016-10-17 18:56:18 följande:

åh nej :( till mig sa dom att man kan blöda när man är gravid.. har du tagit ett gravtest för att se om det är positivt?

Nej, har inte gjort det. Officiell testdag är nästa onsdag, alltså om 9 dagar, 3 veckor efter insättning. Har läst om flera som haft en blödning trots att de varit gravida. Även om jag inte tror på det så hoppas jag vara en av dem.
  • Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-10-17 20:38:55 följande:
    Nej, har inte gjort det. Officiell testdag är nästa onsdag, alltså om 9 dagar, 3 veckor efter insättning. Har läst om flera som haft en blödning trots att de varit gravida. Även om jag inte tror på det så hoppas jag vara en av dem.
    Jaha, jag trodde det var denna veckan :) Jag har nästa måndag.
    Jag hoppas det också att du är det, jag håller mina tummar för dig!
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-17 18:18:02 följande:

Jo, det gick väl ändå rätt bra måste jag säga :)

Förra helgen fick jag en cysta punkterad och det gjorde så ont att få lokalbedövningen att jag idag bad att få morfinet först vilket jag fick. Morfinet gjorde att jag inte kände av sprutan lika mycket. Själva ingreppet gjorde lite ont men gick att genomlida då jag fick mer morfin vid två tillfällen.

Vi fick ut 7 st ägg vilket jag är jätteglad för jag inte hade räknat med så många då jag har dåliga äggreserver. Labbet ska ringa imorgon mellan 15-16 och berätta hur många ägg som blev befruktade.

Hur gick det för er? :)

Va bra att du bad om de.

Kul att du fick ut såpass många då. Jag hoppas på goda besked för er. :)

Allt gick bra för oss med. Lite obehagligt va de ju men mestadels blir jag så imponerad av vad man egentligen kan göra! Så otroligt!

Dom plockade ut 10 ägg och ska ringa innan 15 om inget av äggen lyckats bli befruktat. Hoppas inte se deras nummer på telefonen idag, så nervöst ju.

Förhoppningsvis blir de återföring imorgon. :)

När ska ni tillbaka?
  • 91erica
    gammelpysen skrev 2016-10-18 05:51:56 följande:

Testade i morse, negativt. Helt kört med andra ord. Så jävla jobbigt.

Beklagar! Alla tankar till er! <3
  • Kezza
    91erica skrev 2016-10-18 11:01:34 följande:

Va bra att du bad om de.

Kul att du fick ut såpass många då. Jag hoppas på goda besked för er. :)

Allt gick bra för oss med. Lite obehagligt va de ju men mestadels blir jag så imponerad av vad man egentligen kan göra! Så otroligt!

Dom plockade ut 10 ägg och ska ringa innan 15 om inget av äggen lyckats bli befruktat. Hoppas inte se deras nummer på telefonen idag, så nervöst ju.

Förhoppningsvis blir de återföring imorgon. :)

När ska ni tillbaka?

Vad roligt att det gick bra för er också :)

De olika klinikerna verkar ha olika sätt de gör det på för "vårt" labb ska ringa i eftermiddag och berätta hur många ägg som blev befruktade och då berättar de även vilken dag det blir återföring. Läkaren sa igår att det blir antingen onsdag, torsdag eller lördag.

Vilken klinik går ni på?

Det är ju så fruktansvärt nervöst och jag har svårt att inte tänka på resultatet!

Kör ni vanlig ivf eller icsi?

Jag håller tummarna för att de inte ringer till er idag då! :)
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-18 11:34:48 följande:

Vad roligt att det gick bra för er också :)

De olika klinikerna verkar ha olika sätt de gör det på för "vårt" labb ska ringa i eftermiddag och berätta hur många ägg som blev befruktade och då berättar de även vilken dag det blir återföring. Läkaren sa igår att det blir antingen onsdag, torsdag eller lördag.

Vilken klinik går ni på?

Det är ju så fruktansvärt nervöst och jag har svårt att inte tänka på resultatet!

Kör ni vanlig ivf eller icsi?

Jag håller tummarna för att de inte ringer till er idag då! :)

Ja, de är nog olika på många plan. Dom har inte ringt i alla fall. Så de blir insättning imorgon! :)

Vi kör ICSI och går i Linköping. Ni då?

Har ni hört något om hur de gått? :)
  • Kezza
    91erica skrev 2016-10-18 18:14:59 följande:

Ja, de är nog olika på många plan. Dom har inte ringt i alla fall. Så de blir insättning imorgon! :)

Vi kör ICSI och går i Linköping. Ni då?

Har ni hört något om hur de gått? :)

Vad roligt att ni får insättning imorgon. Hoppas att det går bra! :)

Vi går på RMC i Malmö.

Vi fick veta att av de 7 äggen var endast 2 st mogna och bara ett ägg blev befruktat (via icsi). Vi ska ringa till labbet kl.09.00 imorgon och se hur den lille rackaren mår. Om allt är som det ska blir det insättning 11.30.

Hoppas att det är vårt lilla guldägg! :)
Svar på tråden IVF-hösten 2016