• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Mabe
    Juliii86 skrev 2016-10-18 22:49:53 följande:

Jag måste bara fråga, är det normalt att känna av kraftig mensvärk.. kände det igår lite grann och trodde det var på grund av dålig mage.. men idag kände jag igen samma värk fast en liten stud och nu känner jag mer och mer att värken kommer i livmoder. Aldrig känt så här förut, liknar som en kraftig mensvärk. Det verkar som verken kommer mer o mer... känner av det tydligare för varje dag. Hoppas inte det är mensen som är på g. Dagarna innan mens har jag aldrig mensvärk bara bruna flytningar som kan komma en vecka innan eller bara några dagar innan. Håll tummarna för mig att det är en liten som gror!

Sedan upplever jag att det börjar bli svårare och svårare att föra in lutinus i slidan, känns som att det tar stopp. Jag har inte ont av den som det gjorde från början. Det känns mer som att det har svullnat. Har googlat och läst att det är vanligt att det blir så av tabletterna :)

Det som stör mig mest av allt är mina bröst som ömmar fruktansvärt och dom känns som ballonger. Jobbigt att ligga på mage då det svider och gör ont.

Nä fy, nu känns det som att jag klagar en del på mitt inlägg haha, det var absolut inte min mening. Kände bara att jag behövde få ur min irritation.

Den erfarenhet jag har är att det är omöjligt att säga vad som är vad då medicinerna, graviditet och pms kan ha så snarlika symtom... hoppas att det är graviditetssymtom för då blir det väldigt mycket lättare att "stå ut"!
  • 91erica
    Mabe skrev 2016-10-18 21:44:22 följande:

Blev plockad på 21 ägg varav 11 blev befruktade. Vet att det är ett bra resultat men brukar ha högre andel befruktade. Hur gick det för er då?

Men oj de är ju jätte bra! :)

Det är väl nästintill räknat som överstimulans?

Dom plockade 10 ägg på oss. Dom skulle ringa igår om inget blivit befruktat. Men de gjorde dom som tur var inte. Får veta vid insättning idag hur många som blivit befruktade.
  • Mabe
    91erica skrev 2016-10-19 07:55:47 följande:

Dom plockade 10 ägg på oss. Dom skulle ringa igår om inget blivit befruktat. Men de gjorde dom som tur var inte. Får veta vid insättning idag hur många som blivit befruktade.

Ja jag ligger lite på gränsen för överstimulering.... får alltid många ägg. Ska in på koll på fredag för att få besked om det blir återföring på lördag eller totalfels.
  • Mabe
    91erica skrev 2016-10-19 07:55:47 följande:

Ja jag ligger lite på gränsen för överstimulering.... får alltid många ägg. Ska in på koll på fredag för att få besked om det blir återföring på lördag eller totalfrys.
  • 91erica
    Mabe skrev 2016-10-19 08:06:10 följande:

Ja jag ligger lite på gränsen för överstimulering.... får alltid många ägg. Ska in på koll på fredag för att få besked om det blir återföring på lördag eller totalfrys.

Okej va spännande. Får man fråga av vilken anledning de skulle bli totalfrys? :)
  • Kezza

Nu ruvar jag för första gången på ett litet embryo. Det känns så overkligt :)

Vad har jag att vänta mig fram till testdag (3/11)?

• Mabe
    91erica skrev 2016-10-19 11:04:35 följande:

Okej va spännande. Får man fråga av vilken anledning de skulle bli totalfrys? :)

Ifall de tycker att symtomen inte klingat av eller blivit värre samt om vätskan i buken ökar på sig.
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-19 17:20:26 följande:

Nu ruvar jag för första gången på ett litet embryo. Det känns så overkligt :)

Vad har jag att vänta mig fram till testdag (3/11)?

Det gör jag med. Så fantastiskt häftigt! :) Jag fick testdag den 7/11...
  • 91erica
    Mabe skrev 2016-10-19 17:21:11 följande:

Ifall de tycker att symtomen inte klingat av eller blivit värre samt om vätskan i buken ökar på sig.

Jaha, jag förstår. Då hoppas vi att symtomen lägger sig och att din kropp vill samarbeta. <3
  • Mabe
    91erica skrev 2016-10-19 19:04:28 följande:

Jaha, jag förstår. Då hoppas vi att symtomen lägger sig och att din kropp vill samarbeta. <3

Tack snälla! Hoppas din återföring gick bra!
Svar på tråden IVF-hösten 2016