• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • FruA78
    stajlish skrev 2016-10-10 18:00:55 följande:
    Hej!

Dig känner jag igen från tidigare trådar... nu kör vi igen alltså..
    NU måste de va vår tur! Snart FET för dig då? :)

Kram
    Hej känner igen dig med :) Ja nu är det verkligen våran tur.

Var på vul idag och det blir ovitrelle på nu på fredag och återföring nästa fredag.

Hur ligger du till nu? Kram
  • FruA78
    A S E skrev 2016-10-12 17:04:43 följande:

Hej! Varit på äp idag. Fy fasen vad ont det gjorde! Har aldrig fått så ont nån gång, under själva plocket.

Men har jättestora äggstockar nu så dom sa att det var därför.

Fick iaf ut 24 ägg. Ska ringa imorrn o höra hur många som blivit befruktade och som hamnar i frysen

Inom en vecka borde jag få en blödning sa dom sen ska jag ha en riktig mens efter det om några veckor, sen kan jag få göra en återföring. Ska även äta medicin i fem dagar mot överstimulering.

Hoppas ni har det bra där ute och att alla får ruva på guldägget!

Vad jobbigt att det gjorde så ont denna gång. Hoppas att du snart mår bättre. Blev överstimulerad förra försöket men det var först efter jag fick plus.

Jag håller tummarna också för all här i tråden <3
  • FruA78
    A S E skrev 2016-10-12 17:04:43 följande:

Hej! Varit på äp idag. Fy fasen vad ont det gjorde! Har aldrig fått så ont nån gång, under själva plocket.

Men har jättestora äggstockar nu så dom sa att det var därför.

Fick iaf ut 24 ägg. Ska ringa imorrn o höra hur många som blivit befruktade och som hamnar i frysen

Inom en vecka borde jag få en blödning sa dom sen ska jag ha en riktig mens efter det om några veckor, sen kan jag få göra en återföring. Ska även äta medicin i fem dagar mot överstimulering.

Hoppas ni har det bra där ute och att alla får ruva på guldägget!

Grattis förresten till 24 ägg hoppas att det blir många till frysen.
  • FruA78
    Muffins2017 skrev 2016-10-12 17:05:20 följande:

Tack för eran pepp! <3

Nu är det gjort i alla fall och allt såg bra ut. Så nu börjar ruvningen..

Vad härligt!

Grattis till ruvandet håller tummarna. När har du testdag?
  • gammelpysen

Hur många här inne ruvar nu? ET i fredags, idag är väl i så fall dag 6 om man räknar med fredag som dag 1. Testdag om två veckor.... börjar bli spännande...

• Kärleksbarn00
    gammelpysen skrev 2016-10-12 17:55:58 följande:

Hur många här inne ruvar nu? ET i fredags, idag är väl i så fall dag 6 om man räknar med fredag som dag 1. Testdag om två veckor.... börjar bli spännande...

Jag ruvar nu. Insättning för en vecka sedan, så är på ruvardag 7. Hur många dagar var sitt ägg odlat? Jag ruvar en cystoblast. Har du några känningar? Första gången?
  • stajlish
    FruA78 skrev 2016-10-12 17:34:41 följande:
    Hej känner igen dig med :) Ja nu är det verkligen våran tur.

Var på vul idag och det blir ovitrelle på nu på fredag och återföring nästa fredag.

Hur ligger du till nu? Kram
    Okej! Härligt. Går framåt! :)
    Jag är inne på IVF3 och ruvar på två 2-dagars... är på RD4 idag..tiden går såååå långsamt, som alltid när man ruvar..

Kram
  • Sussie11

Jag har ET imorgon, hur länge ruvar man innan man testar? (Första ivf försöket)

• Muffins2017
    FruA78 skrev 2016-10-12 17:40:41 följande:

Vad härligt!

Grattis till ruvandet håller tummarna. När har du testdag?

Den 24e, men jag kommer aldrig kunna hålla mig.. testar senast om ngn vecka!
Svar på tråden IVF oktober 2016