• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • FruHolmli
    gammelpysen skrev 2016-10-12 17:55:58 följande:

Hur många här inne ruvar nu? ET i fredags, idag är väl i så fall dag 6 om man räknar med fredag som dag 1. Testdag om två veckor.... börjar bli spännande...

Insättningsdag är alltid ruvdag 0.
  • Sussie11
    komigennudå skrev 2016-10-12 17:18:06 följande:

Jag har opererat bort en äggledare pga utomkvedshavandeskap, och börjar ikväll med 1a sprutan gonal-f!!

Lycka till!
  • BK1986

Hej allihopa! Hänger lite här i bakgrunden. Vi startar med Suprecur 29/10. Försök nr 4. Håller tummarna för oss alla!

• stajlish
    BK1986 skrev 2016-10-13 16:33:27 följande:

Hej allihopa! Hänger lite här i bakgrunden. Vi startar med Suprecur 29/10. Försök nr 4. Håller tummarna för oss alla!

Hej! Dig vet jag ju också! Stort lycka till och jag håller tummarna för dig! Gonal-f eller Menopur sen? Kram
  • stajlish
    Sussie11 skrev 2016-10-12 22:19:40 följande:

Jag har ET imorgon, hur länge ruvar man innan man testar? (Första ivf försöket)

På Sahlgrenska är det 15 dagar efter ET, men jag brukar aldrig hålla mig så länge :D Eller så kommer mensen före!
  • BK1986
    stajlish skrev 2016-10-13 19:54:08 följande:

Hej! Dig vet jag ju också! Stort lycka till och jag håller tummarna för dig! Gonal-f eller Menopur sen? Kram

Några kändisar iallafall. :) Det blir Menopur sen. Har funkat bra på mig.

Hur går det för dig? Förstår att du ruvar. <3
  • stajlish
    BK1986 skrev 2016-10-13 21:11:40 följande:
    Några kändisar iallafall. :) Det blir Menopur sen. Har funkat bra på mig.

Hur går det för dig? Förstår att du ruvar. <3
    Okej :) Va skönt!

Jodå, RD5 idag, känner inget speciellt. Men fick besked att inget hade klarat sig till frysen :( Så nu hoppas vi på nån av de två små jag ruvar på!
    De va ett tråkigt besked dock...att veta att om inte detta lyckas så måste man börja om...IGEN... desutom privat o betala då :/
  • BK1986
    stajlish skrev 2016-10-13 22:53:20 följande:

Okej :) Va skönt!

Jodå, RD5 idag, känner inget speciellt. Men fick besked att inget hade klarat sig till frysen :( Så nu hoppas vi på nån av de två små jag ruvar på!

De va ett tråkigt besked dock...att veta att om inte detta lyckas så måste man börja om...IGEN... desutom privat o betala då :/

Ja, men det har också varit skönt med en liten paus. Vi har skaffat en valp som tar en hel del fokus från allt det andra. Mycket skönt. :)

Spännande! Håller tummar och tassar för de små guldäggen! <3

Förstår dig. Vi har aldrig fått något till frysen, så nu får vi börja betala. Vi kör dock samma klinik som de tidigare. Ska ni byta tänker ni?
  • A S E

Ringde Uppsala idag för att fråga hur det gått för oss efter äp i onsdags. 11 som blivit normalt befruktade och celldelat sej fint. På måndag ska dom frysas in allihopa så nästa vecka får vi besked om antal och kvalitet! Är så jäkla glad att dom odlar i fem dagar istället för två, som jag bara varit med om att dom gjort förr. Nu hoppas vi på många bra eskimåer som klarar upptining när det är dags för det! :D

• typjag

Va spännande med så många som ruvar å va kul A S E med det resultatet! Tiden kryper fram. Ska börja testa äl på måndag nästa vecka.....

Svar på tråden IVF oktober 2016