modsey skrev 2016-10-10 09:51:32 följande:
1. Du har en otroligt aggressiv ohyfsad debatt ton.
2. Jag var inte den enda föräldern på arbetsplatsen.
3. De vinterresor gjordes med min släkt o vi var ca 20 personer. Vissa år fungerade det inte med lov. O ja jag valde att ge mina barn den upplevelsen med sin morfar. Minnen för livet.
4. Du vill o kommer aldrig förstå att vi alla har olika förutsättningar i våra liv, jobb och familjer. Och att det också i samma familj kan variera från olika år. Trist för dig. Hoppas du inte överför det inskränkta tankesättet till dina barn.
1. Se över ditt eget sätt att uttrycka dig (tex i detta inlägg) innan du börjar kasta stenar i glashuset där du befinner dig. Mina inlägg är inte "värre" än det du skriver här.
2. Håll reda på vad du själv skriver, i inlägg #86 skriver du att du var den enda föräldern på den arbetsplats du refererade till och där du var chef.
3 och 4 Som jag skrivit tidigare, jag bryr mig inte om anledningen du hade för att ta dina barn ur skolan för att åka på semester, och inte heller om det var med skolans goda minne eller inte. Det jag reagerade på var att du far med osanning och inte har hållbara, ärliga argument, när du hävdar att du som förälder inte kunde få semester när barnen hade skollov någon gång på hela året och därför tvingades att åka på semester under skoltid.
Och som sagt, pröva på att vara ärlig med varför du gör saker om du nu skall gå in i en tråd och förklara/försvara varför föräldrar väljer att prioritera semester framför skola. Du vinner mycket mer respekt då än om du skall utmåla dig själv som ett offer för situationen när det handlar om dina egna val.