• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • pimpim78
    crx skrev 2016-11-17 22:33:29 följande:
    Jag skulle säga att du kan tempa (logga) flera ggr om dagen. Din bas (basala kroppstemperatur) ger sig förvisso tillkänna på morgonen före uppstigning men dippen inför mens är (oftast) tydlig.

Jag får tex en dipp från 37.00 till 36.5 samma dygn som mensen ska till. Oftast inom 12 timmar till o med!

Min bas är 36.4 och min ÄL-temp är ca 36.7-36.8

Det är snarare variabler du är ute efter, samt att se dippen i för mens. Vilken just din temp är kan du enbart se via tempning. Prova ett par ggr per dag o ÄL stickor jämte!
    Ägglossningsstickor?
    Jag har ju haft ägglossning och tagit en ovitrelle spruta så det vet jag garanterat. Är nu en vecka efter äl och inväntar pos grav test eller mens. Hoppas så att det har tagit sig och då borde alltså ligga kvar på 37,8 som jag har i normaltemp och inte dippa. Ska försöka mig på det här o se om den dippar innan mens. Stort tack för svar !!!
  • Anonym (Aspargus)

Hoppar in här om det är okej! :)

Har BIM på måndag eller tisdag, mest troligt tisdag. Testade tvärnegativt idag. Känner inga direkt symtom som inte lika gärna skulle kunna vara PMS-symtom. Svullna bröst och träningsvärk i ländrygg och mage. Första försöket någonsin så jag får väl lugna mig lite, hehe!

• Persson123
    Anonym (Aspargus) skrev 2016-11-18 09:19:38 följande:

Hoppar in här om det är okej! :)

Har BIM på måndag eller tisdag, mest troligt tisdag. Testade tvärnegativt idag. Känner inga direkt symtom som inte lika gärna skulle kunna vara PMS-symtom. Svullna bröst och träningsvärk i ländrygg och mage. Första försöket någonsin så jag får väl lugna mig lite, hehe!

Testade också negativt idag med CB tidigt test.. har fem dagar kvar till BIM. Förhoppningsvis testade man för tidigt. Har tyvärr ingen symtom. Men kan ju hoppas iaf. Vi är på andra försöket. Så visst är man lite fööör ivrig... :)
  • Anonym (Jojo)
    emmne91 skrev 2016-11-18 10:09:13 följande:

Uppdaterar mina test. Ingen tvekan nu :)

Grattis!!
  • Anonym (försiktig)

Grattis! Är inte ett dugg avundsjuk. Alls.
  • Anonym (försiktig)

För er so börjar testa nu vill jag bara varna för testet "Diagnos" (säljs bl.a på tradera). Det visade mig falskt positivt i våras. (Jag trodde inte det var möjligt, men det var det. Var på gyn för UL.)
    Förpackningen är med en stiliserad mage på. Otroligt jobbigt när man tvingades inse att det var fel på testen.

• nr 3

Grattis :D
  • mariama

Åh vet inte vad jag ska tro. Tyckte mig plussa svagt för någon dag sen, här är morgonens test. BIM-2 enligt mina beräkningar. Det är ju något där, men det syns knappt i verkligheten, dock på bild med lite mer mättnad kommer det fram. Provade att göra lika med en bild med samma slags test från förra månaden då jag inte blev gravid, för att se om dom här testerna kanske är dåliga helt enkelt. Men sådär såg det inte alls ut på det! Samtidigt tycker jag verkligen att det borde synas tydligare för blotta ögat på BIM-2. Har dessutom fått lite menskänningar idag. Jag som känt mig så hoppfull innan, jag känner min kropp väldigt bra och har känt igen mycket från min graviditet. Men nu känns det som om mensen kommer komma senast söndag :/

Har ni varit med om nåt liknande, att testen är såhär ytterst svaga men sen blir starka? Eller är det bara kört, haha?
  • Anonym (Väntan)
    mariama skrev 2016-11-18 22:24:38 följande:

Åh vet inte vad jag ska tro. Tyckte mig plussa svagt för någon dag sen, här är morgonens test. BIM-2 enligt mina beräkningar. Det är ju något där, men det syns knappt i verkligheten, dock på bild med lite mer mättnad kommer det fram. Provade att göra lika med en bild med samma slags test från förra månaden då jag inte blev gravid, för att se om dom här testerna kanske är dåliga helt enkelt. Men sådär såg det inte alls ut på det! Samtidigt tycker jag verkligen att det borde synas tydligare för blotta ögat på BIM-2. Har dessutom fått lite menskänningar idag. Jag som känt mig så hoppfull innan, jag känner min kropp väldigt bra och har känt igen mycket från min graviditet. Men nu känns det som om mensen kommer komma senast söndag :/

Har ni varit med om nåt liknande, att testen är såhär ytterst svaga men sen blir starka? Eller är det bara kört, haha?

Vad har du för test ?
Svar på tråden BIM november 2016