• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • mariama

Puh, ÄL+1 idag! Nu börjar den här lååååånga väntan. Har superduperömma äggstockar idag, som jag brukade ha förut vid ÄL, innan MA:t i augusti. Så jag hoppas det är ett gott tecken på något vis, kanske hormonerna är i ordning igen. Hoppas :)

• polly82

Gaah nervöst!!! :) BIM idag el imorgon. Ingen mens än men svag molvärk och ilningar i tjejmagen och ländrygg. Men det kan lika gärna va mensen som är på g. Inbillar mig dock att molvärken känns lite annorlunda än vanlig mensvärk...? Ska testa på torsdag om jag inte fått mens. Dagarna går ju bara SÅ långsamt!

Är det förresten nån som har erfarenhet av att analysera sin livmodertapp? Är helt ny på den fronten. Hur "ska" den kännas om man är gravid?

• Mammatillenliten

Testade imorse. Helt onödigt liksom :,) är bara på äl +6. Men alltså. Har ju test hemma så är ju omöjligt att inte testa.

• Heineken86
    polly82 skrev 2016-11-08 15:33:22 följande:

Gaah nervöst!!! :) BIM idag el imorgon. Ingen mens än men svag molvärk och ilningar i tjejmagen och ländrygg. Men det kan lika gärna va mensen som är på g. Inbillar mig dock att molvärken känns lite annorlunda än vanlig mensvärk...? Ska testa på torsdag om jag inte fått mens. Dagarna går ju bara SÅ långsamt!

Är det förresten nån som har erfarenhet av att analysera sin livmodertapp? Är helt ny på den fronten. Hur "ska" den kännas om man är gravid?

Jag har försökt mig på det utan att bli vidare klokt på det. Jag har inte sett nått tydligt mönster med hur den beter sig. Vid förra graviditeten kände jag på tappen i början, men kommer ihåg att kag inte tyckte att det kändes nått ovanligt. Slutade dock när jag plussat. Om man läser om tappen så tycker jag inte man kan hitta nått om hur tappen ska kännas precis i början, bara mot slutet eller iaf senare i graviditeten.
  • Heineken86
    fruH92 skrev 2016-11-07 10:39:38 följande:

Jaha ja... BIM+6, ingen mens, negativa gravtest (olika sorters), lite värk från livmodern & fruktansvärt mycket flytningar som kommer vare sig jag vill eller inte. Oftast hemskt olägligt, haha. Att inte veta är så hemskt jobbigt :(

Hur går det för dig? Nån skillnad idag?
  • Skoovde
    Mammatillenliten skrev 2016-11-08 16:20:28 följande:

Testade imorse. Helt onödigt liksom :,) är bara på äl +6. Men alltså. Har ju test hemma så är ju omöjligt att inte testa.

Samma här!! Testade igår BIM-6 o såklart negativt. Ångrar mig direkt när jag börjat kissa på stickan för jag vet vad svaret kommer bli. Men väldigt lätt hänt när man har över 10 grav.stickor som bara väntar på att få användas ;)...
  • Persicca

Nu har det gått 16 dagar sedan min ägglossning. Tog ett test idag som var negativt. Nu när jag vet att jag inte är gravid så hoppas jag bara att mensen kommer snart. Bara den kommer innan fredag, för enligt "mensappen" så ska jag ha min mens då.

• fruH92
    Heineken86 skrev 2016-11-08 16:28:16 följande:

Hur går det för dig? Nån skillnad idag?

Tyvärr inte... :( ingen mens, möjligtvis lite tjockare flytningar & lite värk från livmodern fortfarande men annars inget annorlunda. Mannen köpte med två test hem efter jobbet så får väl ta ett imorgon bitti. Så sjukt jobbigt att inte veta bara :(
  • fruH92

Lite sämre hy kanske, om jag ska vara petig. Har fått några stora finnar som kommit snabbt på hals & nacke..

• Lindseeey

5 dagar kvar till BIM nu, kunde inte hålla mig från att testa i morse, såklart negativt.. Idag är ömheten i brösten så gott som borta, men ersatts med ryggont istället.. illamående efter maten ikväll men övergick snabbt igen.. mer kissnödig än vanligt tycker jag då jag i vanliga fall är på toaletten ca 2 ggr per dag, idag har det varit minst 5.. Kan såklart vara tillfälligt också, men hoppas på det bästa :) hur går det för er andra som har BIM runt 13/11 ?

Svar på tråden BIM november 2016