• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Skoovde
    Lindseeey skrev 2016-11-08 18:43:50 följande:

5 dagar kvar till BIM nu, kunde inte hålla mig från att testa i morse, såklart negativt.. Idag är ömheten i brösten så gott som borta, men ersatts med ryggont istället.. illamående efter maten ikväll men övergick snabbt igen.. mer kissnödig än vanligt tycker jag då jag i vanliga fall är på toaletten ca 2 ggr per dag, idag har det varit minst 5.. Kan såklart vara tillfälligt också, men hoppas på det bästa :) hur går det för er andra som har BIM runt 13/11 ?

Har BIM 12/11, men har inga mer symtomer än mycket molvärk runt äggstockarna o livmoder. De hade jag sist med när jag plussa dock sluta de i MF V.7. Men då var jag även otroligt trött o lite ömma bröst. Tror tyvärr inte de är nått denna månaden:/ surt isf då detta var vårt sista försök på detta år.. Åker till USA om två veckor i två veckor så är såklart där under min äl-tid och sambon ska inte åka med. Men hoppas på de bästa!! Molvärken håller humöret uppe :D
  • B B B
    Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-08 12:58:19 följande:

Nu är jag inte täppt men förra gången jag var gravid så var mina första symtom nästäppa och molvärk :) håller tummarna på fredag ;)

Haha! Tack, hoppas på det bästa!

Ska hålla tummarna för dig på torsdag, det låter ju lovande!
  • anonymis3ns
    Lindseeey skrev 2016-11-08 18:43:50 följande:

5 dagar kvar till BIM nu, kunde inte hålla mig från att testa i morse, såklart negativt.. Idag är ömheten i brösten så gott som borta, men ersatts med ryggont istället.. illamående efter maten ikväll men övergick snabbt igen.. mer kissnödig än vanligt tycker jag då jag i vanliga fall är på toaletten ca 2 ggr per dag, idag har det varit minst 5.. Kan såklart vara tillfälligt också, men hoppas på det bästa :) hur går det för er andra som har BIM runt 13/11 ?

Jag har också BIM 13/11. Har verkligen bestämt mig för att inte testa innan dess, möjligtvis på lördag. Förra gången jag plussade var två dagar innan BIM, då hade jag dock inga som helst förväntningar (det var vårt första försök), tyvärr slutade det i MA.

Jag har en del symtom, men sen om det är symtom på en graviditet eller inte vågar jag inte ens gissa på. Molvärk till och från, tycker det är mer ihållande än mensvärk(men kan vara inbillning), en del små blodsockerfall häromdagen(vilket jag inte brukar ha), känner mig uppsvälld i magen, och har en del vita, mjölkiga flytningar. Inte en gnutta ont i brösten, men det hade jag inte sist jag plussade heller så, brukar snarare ha det när jag ska ha mens, har jag för mig (inte känt efter så mkt förut :p). Jag håller tummar och tår för oss båda och resten i tråden! :)
  • Marie357

Tredje kvällen som jag är bubblig, svullen och gasig ont nu i brösten också.

Testat mig idag typ 5 dagar förtidigt och så var det typ 30 minuter efter jag hade varit på toa sist. Så bortkastat. Och detta var på em.

nouw.com/denöppnakampen
  • josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-08 07:04:06 följande:

Ja, gravida är de värsta :/ men till våren ska vi vara de som alla blir avis på :D det är jag säker på!

Jag går o klämmer på mina bröst hela tiden, som om jag är övertygad om att om de bara börjar ömma lite snart så känns det nog lite bättre, haha! Inbillar mig nog att de kanske är lite ömma nu på morgonen, men det kan ju bero på allt klämmande haha xD

BIM-5 idag :D

Ja jag hoppas verkligen det! Vilken härlig julklapp det skulle va :)

Jag känner fortfarande ingenting, förutom tröttheten. Hur är det för dig, något annorlunda idag?

Ja -5 nu men det känns ju som en evigheeeeet ändå :)
  • fruH92

BIM+7 idag, aldrig varit en vecka sen innan. Tog ett test nyss men helt negativt. Vill nästan ha min mens nu så jag kan få tänka på annat... Börjar bli frustrerad & funderar på att kolla upp vad det annars kan vara, på sjukhuset då alltså. Inga symptom inför varken mens eller graviditet... Endast flytningar, annars ingenting. Hade ändå hoppats på att få positivt så här långt efter BIM, man kan ju tycka att det ska bli positivt om man nu är gravid. Någon som har haft så här försenad mens & plussat långt efteråt? Behöver väl få lite hopp, antar jag... :(

• Exomob

Hej! 

Jag är gärna med här :D 

Jag är på BIM+6 nu och har inga känningar av mens ihuvudtaget. Igår fick jag ett nästan positivt ÄL-test. Jag har också fått svaga konstiga streck på morgonen, men de ser märkliga ut och jag vågar inte lita på dem ( köpt på ebay. )

Annars har jag vattniga och vita flytningar, trött och har en högre temp.

Jag tänkte vänta ett par dagar till för att se om testen blir starkare, annars kör jag väl på ett Clearblue.. 

Lycka till allihopa!  

• anna7607
    Exomob skrev 2016-11-08 21:27:16 följande:

Hej! 

Jag är gärna med här :D 

Jag är på BIM+6 nu och har inga känningar av mens ihuvudtaget. Igår fick jag ett nästan positivt ÄL-test. Jag har också fått svaga konstiga streck på morgonen, men de ser märkliga ut och jag vågar inte lita på dem ( köpt på ebay. )

Annars har jag vattniga och vita flytningar, trött och har en högre temp.

Jag tänkte vänta ett par dagar till för att se om testen blir starkare, annars kör jag väl på ett Clearblue.. 

Lycka till allihopa!  

Om du gått sex dagar över mensen så tycker jag att du ska köpa ett digitalt. lycka till håller tummarna
Svar på tråden BIM november 2016