• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Persson123
    ostbollan skrev 2016-11-07 10:16:49 följande:

Hej hoppar gärna in här jag också. BIM 23/11, Tog ut hormonspiral 24/10.

Beräknar ägglossning nu i dagarna, tog ägglossningstest CB dubbel hormonindikator, visar blinkande gubbe idag(=hög fertilitet). Dags för gos-time  :D

Jag har också bim 23/11. Har provar CB Äl-test men inte fått någon glad gubbe än.. enl app har jag ÄL på onsdag.

Någon som erfarenhet av CB ÄL-test? Jag har testat på morgonurin. Men vad jag har förstått så är det bättre att testa senare på dagen? Ska man testa mer än en gång per dag?
  • fruH92

Jaha ja... BIM+6, ingen mens, negativa gravtest (olika sorters), lite värk från livmodern & fruktansvärt mycket flytningar som kommer vare sig jag vill eller inte. Oftast hemskt olägligt, haha. Att inte veta är så hemskt jobbigt :(

• B B B
    Mandypandy90 skrev 2016-11-06 23:29:17 följande:

Såklart! Bara kul att följas åt! Hur känns det då? Tror du att det blivit något denna månad? :) hur märkte du att du var gravid sist?

Nja. Vet inte riktigt... Är grymt öm i brösten och ont i svanken/bäckenet.. Men det brukar jag ha även innan mens men inte lika intensivt kanske.. Tänkte testa på fredag om inte mensen dykt upp innan..

Har varit gravid två gånger innan och första gången mådde jag sjukt illa och kräktes massor.. Upptäcktes i vecka 6..

Andra gången, då min dotter blev till, blev jag jättekänslig för lukter och fick en avsmak för viss mat.. Mådde inte illa men ville inte äta.. Fick jättemycket flytningar också.. Upptäcktes i vecka 7.. <3
  • B B B
    fruH92 skrev 2016-11-07 10:39:38 följande:

Jaha ja... BIM+6, ingen mens, negativa gravtest (olika sorters), lite värk från livmodern & fruktansvärt mycket flytningar som kommer vare sig jag vill eller inte. Oftast hemskt olägligt, haha. Att inte veta är så hemskt jobbigt :(

Ja, att inte veta är så jobbigt.. Nästa bättre att mensen kommer igång så man får ett definitivt svar isf, även om den är ovälkommen... Rynkar på näsan
  • ostbollan
    Persson123 skrev 2016-11-07 10:31:47 följande:
    Jag har också bim 23/11. Har provar CB Äl-test men inte fått någon glad gubbe än.. enl app har jag ÄL på onsdag.

Någon som erfarenhet av CB ÄL-test? Jag har testat på morgonurin. Men vad jag har förstått så är det bättre att testa senare på dagen? Ska man testa mer än en gång per dag?

Man ska ta testet det första urinet på morgonen. Om du bara fått en cirkel utan gubbe i , så tar du bara ett test på dag, när du får en blinkande gubbe, kan du testa flera ggr/dag. Men drick inte för mycket innan du tar testet mitt på dagen. 
  • Lindseeey
    josefinevm skrev 2016-11-06 21:56:14 följande:

Kul! Då får du va med och räkna ner :)

Känner du något?

Lite öm i brösten, vilket jag är ibland innan mens, inte alltid.. och har precis som en annan skrev här, tjocka,torra flytningar. Extremt dålig i magen stundvis?

Och många blodsockerfall, vilket jag hade sist jag var gravid också.. tycker mig känna lite molande i tjejmagen emellanåt också, men kan såklart bara önsketänkande haha !
  • fruH92
    B B B skrev 2016-11-07 10:43:51 följande:

Ja, att inte veta är så jobbigt.. Nästa bättre att mensen kommer igång så man får ett definitivt svar isf, även om den är ovälkommen... 

Precis så tänker jag också. Nog för att jag vill bli gravid men mensen har alltid varit ett tecken att kroppen fungerar för mig :)
  • Marie357
    Madfih072 skrev 2016-11-07 07:09:41 följande:

Bim enligt mig idag och ingen tillstymmelse av någonting... Bim på onsdag enligt appen. Hoppas ju såklart det är idag men tänker inte testa något förrän torsdag. När jag var gravid med första barner så fick jag nidis så då förstod jag. Nu inga symtom på något och snustorr där nere. Någon som varit gravid och haft det så?

Jag är med snustorr..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Madfih072
    Marie357 skrev 2016-11-07 14:04:18 följande:

Jag är med snustorr..

Hoppas det innebär något för oss! Håller sig mensen borta tills torsdag så testar jag då Bim är idag-onsdag absolut senast! Men på grund av inga känningar alls och alla verkar ju ha symtom när dem plussar så tror jag att mensen tyvärr dyker upp....
  • polly82
    Madfih072 skrev 2016-11-07 16:53:41 följande:
    Hoppas det innebär något för oss! Håller sig mensen borta tills torsdag så testar jag då Bim är idag-onsdag absolut senast! Men på grund av inga känningar alls och alla verkar ju ha symtom när dem plussar så tror jag att mensen tyvärr dyker upp....
    Flera av mina kompisar har inte haft några symptom alls, så än finns det hopp! Håller tummarna! :)

Jag har BIM tis-ons. Hade lovat mig själv att inte testa förrän tidigast torsd om inte mensen kommit men nu kanske jag testar på onsdag... är ju så jäkla nyfiken!! Har iofs mens/molvärk så känns ju som att det är kört, men vi får se! :) Olidligt spännande!
Svar på tråden BIM november 2016