• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • copycat

Hej!
    Dags för försök nr 8 till syskon till vår dotter född 2014. Ett tidigt MF i juli i år. Två senaste månaderna har jag fått positivt ÄL-test dag 16. Men nu fick jag det idag! Dag 19. Räknar alltså med att ägglossningen är imorgon. Lite irriterande dock, då jag trodde ÄL-testet skulle bli positivt dag 16 så mös vi då samt igår. Alltså på dag 16 och 18. ÄL verkar bli dag 20 och nu vet jag inte om vi hinner mer! Hade ju varit ultimat att hinna idag och imorgon också men ikväll är sambon borta och imorgon vet jag inte om vi hinner då sambon ska upp svintidigt på morgonen och orken brukar vara sådäääär kvällen innan. Får hoppas dottern somnar rekordtidigt, det som krävs om vi kommer hinna :( nåja, gårdagens mys har väl iaf fortfarande en chans att möta ägget imorgon, kaaaanske att fredagens mys också har det, om simmarna fixar 4 dagar. Men åh hade ju verkligen behövt en omgång till! Håller tummarna, annars är det bara infinna sig i situationen...men man börjar bli otålig nu försök 8... dottern blev till på andra försöket utan ÄL-test så lite bortskämd blev man ju :/ BIM iaf 21/11.

• Anonym (Jajjo)
    Madfih072 skrev 2016-11-07 17:25:10 följande:

Hoppas det stämmer för mig med! Ska också testa på torsdags om inget annat händer men tänker att Mensen dyker in imorgon eller på onsdag. Hoppas du också plussar, och visst klarar du dig ifrån att testa innan torsdag ;) Kallas för självdisciplin ;) hahah!

Ska också testa på torsdag hade jag tänkt :). Om jag räknar tiden efter äl så hade jag bim igår (ägglossningen kom lite tidigt denna månaden). Men om jag räknar att mensen ska komma som vanligt så ska den komma på onsdag. Ingen mens ännu men har bestämt mig för att inte testa förän på torsdag. Så spännande att flera ska testa samma dag :D

Har mått så gräsligt illa senaste tiden så är det inget så är det fasen något annat som är fel :/
  • FrökenE1985
    Anonym (Lkj) skrev 2016-11-07 19:23:25 följande:

håller med känner samma

Hoppas det är bra tecken.
  • Anonym (Lkj)
    FrökenE1985 skrev 2016-11-07 21:10:48 följande:

Hoppas det är bra tecken.

Det har vi ju bestämt du och jag;)
  • B B B

Hoppas på många plus för er som ska testa på torsdag (och alla andra dagar också så klart! Jag håller på det tills fredag då jag har BIM.. Så spännande!

Någon annan som är täppt? Jag är jättetäppt och nyser massor men är liksom inte förkyld eller sjuk..

• josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-07 18:15:46 följande:

Gud vad jobbigt! :O tur att jag inte jobbar så :P det är nog det bästa med plugget, nästan alla mina kurskamrater är typ 20-22 år och har inte en tanke på bebisar :P däremot har jag tre syskon med 1-2 små barn vardera. Det kan bli lite jobbigt ibland, men också väldigt kul :) värre när folk är gravida tycker jag nog :/ det slår liksom hem lite mer.

Idag har jag nästan inte känt någonting :( lite molande värk in mot ryggraden bara, men vet inte alls om det har med detta o göra :/

Det är jobbigt och speciellt nu när man så gärna vill va där själv :) Visst är det jobbigt med gravida? Man blir ju sååå avundsjuk.

Jag känner ju fortfarande ingenting så vet inte hur det ska tolkas :/ Men det börjar närma sig nu :)
  • Madfih072

Nu kom tyvärr mensen på Bim.... men det stämmer ju med att jag inte hade några känningar alls. Nya tag nästa månad försök 7.... ????

• waattos
    FrökenE1985 skrev 2016-11-07 17:55:25 följande:

Bim -2 här. Pendlar mellan att känna mig aspreggo och bara allmänt pms:ig. Har självklart hunnit testa men såklart negativt. Bara hålla tummarna att tant röd flytt sin kos.

Samma för mig :D Hahaha!! BIM -2
  • Marie357
    B B B skrev 2016-11-07 22:17:22 följande:

Hoppas på många plus för er som ska testa på torsdag (och alla andra dagar också så klart! Jag håller på det tills fredag då jag har BIM.. Så spännande!

Någon annan som är täppt? Jag är jättetäppt och nyser massor men är liksom inte förkyld eller sjuk..

Jag är täppt, men har varit förkyld, men nu känns det som jag är på g att bli sjuk IGEN
    nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden BIM november 2016