• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Madfih072
    polly82 skrev 2016-11-07 17:19:41 följande:

Flera av mina kompisar har inte haft några symptom alls, så än finns det hopp! Håller tummarna! :)

Jag har BIM tis-ons. Hade lovat mig själv att inte testa förrän tidigast torsd om inte mensen kommit men nu kanske jag testar på onsdag... är ju så jäkla nyfiken!! Har iofs mens/molvärk så känns ju som att det är kört, men vi får se! :) Olidligt spännande!

Hoppas det stämmer för mig med! Ska också testa på torsdags om inget annat händer men tänker att Mensen dyker in imorgon eller på onsdag. Hoppas du också plussar, och visst klarar du dig ifrån att testa innan torsdag ;) Kallas för självdisciplin ;) hahah!
  • josefinevm
    Lindseeey skrev 2016-11-07 11:18:58 följande:

Lite öm i brösten, vilket jag är ibland innan mens, inte alltid.. och har precis som en annan skrev här, tjocka,torra flytningar. Extremt dålig i magen stundvis?

Och många blodsockerfall, vilket jag hade sist jag var gravid också.. tycker mig känna lite molande i tjejmagen emellanåt också, men kan såklart bara önsketänkande haha !

Håller verkligen tummarna för oss båda :)
  • Kolan91

Här vankas äl! Smärtor på vänstra sidan så det sjunger om det!

Hoppas att guldägg och turbospermie förenas denna månad! <3

Lycka till ni andra som väntar på svar.

• FrökenE1985

Bim -2 här. Pendlar mellan att känna mig aspreggo och bara allmänt pms:ig. Har självklart hunnit testa men såklart negativt. Bara hålla tummarna att tant röd flytt sin kos.

• josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-07 10:03:04 följande:

Tycker det blir lite bättre för var dag som går. Det blir liksom lite lättare att inte tänka på det jämt! Tråkiga är att denna veckan har vi mycket eget arbete i skolan, det är så mycket svårare att fokusera och inte tänka på bebisar hela tiden när man måste sitta o jobba själv. Och så kan (=vill) man ju inte berätta för någon heller, även om man nästan spricker haha :P men men... det kommer går bra!

Men samma här, försöker inte tänka på det men är inte så lätt. Sen jobbar jag i butik där det finns barnkläder så där ser man bebisar hela dagarna och såklart supersöta bebiskläder. Så det är svårt men vi får hålla ut och det kommer gå bra :)
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-07 17:55:46 följande:

Men samma här, försöker inte tänka på det men är inte så lätt. Sen jobbar jag i butik där det finns barnkläder så där ser man bebisar hela dagarna och såklart supersöta bebiskläder. Så det är svårt men vi får hålla ut och det kommer gå bra :)

Gud vad jobbigt! :O tur att jag inte jobbar så :P det är nog det bästa med plugget, nästan alla mina kurskamrater är typ 20-22 år och har inte en tanke på bebisar :P däremot har jag tre syskon med 1-2 små barn vardera. Det kan bli lite jobbigt ibland, men också väldigt kul :) värre när folk är gravida tycker jag nog :/ det slår liksom hem lite mer.

Idag har jag nästan inte känt någonting :( lite molande värk in mot ryggraden bara, men vet inte alls om det har med detta o göra :/
  • Kåtisroinen
    FrökenE1985 skrev 2016-11-07 17:55:25 följande:

Bim -2 här. Pendlar mellan att känna mig aspreggo och bara allmänt pms:ig. Har självklart hunnit testa men såklart negativt. Bara hålla tummarna att tant röd flytt sin kos.

Haha det där med att pendla mellan aspreggo o pmsbitch känner jag verkligen igen! Haha! :D
  • kvinna29årskåne

Har förmodligen bim den 30 november(är osäker då mensen var så sen förra månaden). Borde ha äl runt den 20 . Ska börja med ältester igen om drygt en vecka så får rhoppas den prickar rätt denna gången . Hade varit en underbar julklapp och få bli gravid.

• FrökenE1985
    Kåtisroinen skrev 2016-11-07 18:17:11 följande:

Haha det där med att pendla mellan aspreggo o pmsbitch känner jag verkligen igen! Haha! :D

Helt galet denna gång. Blir typ arg för minsta lilla. Pendlade från gråtmild till arg för att sedan skratta åt mina egna pendlingar inom loppet av 2 minuter idag. Hahaha
  • Anonym (Lkj)
    FrökenE1985 skrev 2016-11-07 18:59:59 följande:
    Helt galet denna gång. Blir typ arg för minsta lilla. Pendlade från gråtmild till arg för att sedan skratta åt mina egna pendlingar inom loppet av 2 minuter idag. Hahaha
    håller med känner samma
Svar på tråden BIM november 2016