• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • mariama
    Kåtisroinen skrev 2016-11-12 17:28:13 följande:

Ska testa imorgon bitti. Men måste fråga er mer erfarna: enligt instruktionerna (cb digital) kan man antingen testa i strålen (5 sek) eller i en behållare (20 sek). Vad är lättast/bäst? Första gången jag testar. *börjar bli nervös* :O

Tycker verkligen det är enklast med behållare! Annars känns det så vingligt liksom, och svårt att kissa nog länge kanske :') håller tummarna för dig nu, uppdatera imorgon! Har du några symtom? :)
  • crx

Mm... men det var ju så nedrans tydligt det första CB. En gång förut tog jag CB för jag misstänkte något o då var det väl en skugga minns jag. Men på detta skarpa kanter liksom... :(

Nåväl, får vänta till mensen. Tack :))) <3

mariama skrev 2016-11-12 19:33:09 följande:

Nää vad trist! Hoppas fortfarande! :) ta ett till imorgon! Dock har jag också råkat ut för ett svagt streck på vanliga cb och jag var inte gravid. Sååå tråkigt att sånt händer, hoppas verkligen det inte är så i ditt fall!

• anonymis3ns

Jag bara väntar in mensen (bim imorgon). Ljusrosa/beiga flytningar igår och i förrgår, inget mer idag, idag vita flytningar istället. Negativa tester (billiga-tester stav), tokblankt. De rosa/beiga flytningarna + negativa tester får mig att tänka att mensen måste vara på g, hade det inte varit för det så hade jag känt mig mer positiv då jag inte har någon mensvärk. Nån med erfarenhet av dessa tester?

• Nykär15
    TheKlister1990 skrev 2016-11-11 22:50:03 följande:

Haha xD dom är så fina å tydliga dom där stickorna, jag köper från tradera.. jag är snål ;) dom visar inte lika fina linjer!

Fast tycker inte Testlagrets är dyra? Klart värt ändå att se tydligt :)
  • TillyLina

Jag hänger gärna med här :)

26år och vi planerar vårt andra gemensamma barn nu :) Första var ett välkommet hoppsan så det här med att planera barn är nytt för oss. Min BIM borde vara nu den 16/11.. Till saken hör att jag fick ett missfall för nästan 2månader sen och för 3månader sen så slutade jag med psykofarmaka hastigt pga graviditeten. Så alla symptom jag känner vet jag inte om det är för gravid igen eller utrensning av psykofarmakan..

Sen igår så mår jag konstant illa och gråter för ingenting.. Hoppas gör jag ju men vågar inte tro riktigt.. :)

• TheKlister1990
    Nykär15 skrev 2016-11-12 20:20:47 följande:

Fast tycker inte Testlagrets är dyra? Klart värt ändå att se tydligt :)

Nä inte dyra jämört med dom man köper på apoteket, men jag har ingen jämn cykel och räcker inte med typ 14 test x( så jag köper på tradera 25 st för 79-90 spänn.. man ser ju när som är pos men annars är dom väl rätt kassa ;) ser idag liten stegring från gårdagen så hoppas ägget är på g nu!

• Kåtisroinen
    Skoovde skrev 2016-11-12 18:01:06 följande:

Oj så roligt!! Uppdatera oss imorgon!! Jag har alltid tagit från strålen när jag tagit cb digital. De tycker jag varit väldigt smidigt!!! Däremot med stickorna tar jag alltid från behållare då jag råkat blöta ner hela testen några gånger så man inte ens kan läsa av dom sen. Hoppas hoppas på plus såklart!! :D

Tack för svaret :) det kommer jag absolut att göra :)
    mariama skrev 2016-11-12 19:35:10 följande:

Tycker verkligen det är enklast med behållare! Annars känns det så vingligt liksom, och svårt att kissa nog länge kanske :') håller tummarna för dig nu, uppdatera imorgon! Har du några symtom? :)

Tack för svar! Hehe lite så jag tänker också faktiskt :P det ska jag absolut göra! Ja jag har haft molande värk sen lite mer än en vecka tillbaka. I förrgår började jag få lätt illamående till och från hela dagarna. Och så igår märkte jag (och sambon ;) ) att brösten kändes större. Idag har det värkt lite i dem också ^^ så det känns bra, men skulle inte heller bli förvånad om jag är skengravid så in i bomben haha :P
  • mariama
    TillyLina skrev 2016-11-12 20:42:04 följande:

Jag hänger gärna med här :)

26år och vi planerar vårt andra gemensamma barn nu :) Första var ett välkommet hoppsan så det här med att planera barn är nytt för oss. Min BIM borde vara nu den 16/11.. Till saken hör att jag fick ett missfall för nästan 2månader sen och för 3månader sen så slutade jag med psykofarmaka hastigt pga graviditeten. Så alla symptom jag känner vet jag inte om det är för gravid igen eller utrensning av psykofarmakan..

Sen igår så mår jag konstant illa och gråter för ingenting.. Hoppas gör jag ju men vågar inte tro riktigt.. :)

Vad kul, jag är också 26 och planerar andra barnet, fick missfall fast för tre månader sen snart. Hur gammalt är ditt första barn? :) Spännande! Jag har BIM runt 18-20/11. Håller tummarna stenhårt för oss! Dina symtom låter ju lovande men förstå ju hur du menar, inte lätt att veta vad det beror på :)
  • TillyLina
    mariama skrev 2016-11-12 21:11:10 följande:

Vad kul, jag är också 26 och planerar andra barnet, fick missfall fast för tre månader sen snart. Hur gammalt är ditt första barn? :) Spännande! Jag har BIM runt 18-20/11. Håller tummarna stenhårt för oss! Dina symtom låter ju lovande men förstå ju hur du menar, inte lätt att veta vad det beror på :)

Vad roligt att vi är så nära varandra med både ålder och BIM ????

Skrutt är 17måmader nu ???? Hur gammal är din? :D Har du fått några symptom än? ????
  • mariama
    TillyLina skrev 2016-11-12 21:21:46 följande:

Vad roligt att vi är så nära varandra med både ålder och BIM ????

Skrutt är 17måmader nu ???? Hur gammal är din? :D Har du fått några symptom än? ????

Superkul :) Hoppas vi får fina plus båda två inom några dagar! Vår lilla kille är 1 år och 8 månader! Jag har sen igår kväll haft en väldig molvärk i livmodertrakten, vågar inte hoppas på något men tycker den känns lite bekant liksom. Plus att brösten blivit lite ömma idag. Hoppas det fortsätter så! Känns som att det tar sååå lång tid att bli gravid nu efter missfallet även om det bara är tredje försöket sen dess!
Svar på tråden BIM november 2016