• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • crx

Bara måste bifoga en bild på gårdagens clearblue i bättre ljus, torkat nu ju men det kom inom testtid.

Tussilago6 skrev 2016-11-12 09:33:02 följande:

Jag tycker det ser positivt ut! Men det är ju ganska tidigt så det är inte så konstigt om inte alla test visar positivt redan, det kan bara vara lite skillnad i koncentrationen på urinen som gör det ena positivt och det andra negativt...

• Kolan91
    Mammatillenliten skrev 2016-11-12 05:18:47 följande:

Vaknade och kunde inte somna om för jag var så kissnödig.. var ju tvungen o testa då ;) nån som ser nåt? Är på äl +10 idag.

Jag tror du är gravid. Hoppas det ökar :)
  • Anonym (Lkj)
    Kåtisroinen skrev 2016-11-12 07:17:49 följande:

När man testar innan BIM så är det som störst chans att få ett rätt test på morgonen. Så testa på morgonurin istället! Då är hormonnivån som högst. På mitt clearblue digital så står det att om man testar på BIM-4 så är chansen för att få ett korrekt svar bara 25%. Personligen väntar jag till BIM just av den anledningen. Då är det 95% chans att det blir rätt och hormonerna är så stabila att man kan testa hela dagen om man vill (i alla fall enligt instruktionerna för cb digital). :)

Ni andra som pratar om att ni inte får äggviteflytningar. Med lite äckelvarning; har ni rotat lite? Jag trodde inte heller jag fick det förrän jag läste att man kan behöva köra upp ett finger mot livmodertappen. Då hittade jag mina :O

Vissa plussat starkare på andra tider är morgonururin även före bim. Jag får aldrig starkt på morgonurin trotts att jag hållt mig 8 timmar då
  • crx
    Anonym (Lkj) skrev 2016-11-12 10:03:15 följande:

Vissa plussat starkare på andra tider är morgonururin även före bim. Jag får aldrig starkt på morgonurin trotts att jag hållt mig 8 timmar då

Intressant!!!
  • Anonym (Lkj)
    crx skrev 2016-11-12 10:05:52 följande:
    Intressant!!!
    ja och inget folk pratar om. Bara tjat om att man ska ta med morgonurin. Nu sist fick jag svagt kl 13 efter att ha hållt mig i 5 timmar  dagen efter på morgonen var de typ blankt. o då hade ja sovit o hållt mig i 8 timmar. höll mig då i 6 timmar och fick då utslag på sticka och 1-2 veckor gravid kl 13 på eftermidagen.
  • Mammatillenliten
    Kolan91 skrev 2016-11-12 10:03:13 följande:

Jag tror du är gravid. Hoppas det ökar :)

Frågan är om man vågar köpa ett digitalt eller inte :O
  • 2017 bebis

Hej på er ! Vill fråga om någon här inne har provat de här tester ! Jag beställt för första gången från Tradera

• FrökenE1985
    2017 bebis skrev 2016-11-12 11:00:18 följande:

Hej på er ! Vill fråga om någon här inne har provat de här tester ! Jag beställt för första gången från Tradera

Är det dom som kostar 39kr? Jag köpte dom med men fick inget utslag. Tror dock att jag var på tok för tidig med att testa, men känslan säger ändå att jag lika gärna kunde varit utan dom.
  • LMT
    crx skrev 2016-11-12 09:06:35 följande:

Ny i tråden! BIM på onsdag 16/11. Men det brukar diffa någon dag tyvärr så kan lika gärna bli tisdag eller torsd.

Igår kunde jag inte hålla mig o köpte ett clearblue plus. Försöker bifoga bild.

Men i morse provade jag en billig sticka beställd från nätet o den kan man EVENTUELLT skönja nåt på men det är mkt svårt. :(

KAN clearblue testet vara så taskigt att det är ett spök???

Symptom lite som träningsvärk i i nedre magen då o då, annars vanlig pms men MINDRE kraftigt än vanligt.

Hej! Jag har också BIM den 16/11, kul med samma datum Testade negativt imorse tyvärr. Har du testat nåt mer??
Svar på tråden BIM november 2016