• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Joline84
    Vet hur det känns skrev 2016-12-15 10:04:40 följande:

jag var nyss på tidigt ultraljud. enl mina beräkningar ska jag vara i v 7+4 men läkaren sa 6+ man såg knappt något.. bara ett litet litet pulserande hjärta.

blir sååå orolig!!!! har fått en ny tid 25 januari! att vänta tills dess känns som ren tortyr!!!

jag gjorde ett ultraljud med min dotter när jag var i vecka 7+ med henne och då såg man ett foster format som en böna med tydligt hjärta.

är så otolig att något är fel :( vet inte om man vågar boka in inskrivning/ kub osv.. eller ska jag vänta tills ul i januari? men då borde jag väll vara i 12+

Jag blev nyss tillbakaflyttad 13 dagar. Jag gissar att min ägglossning var senare än 14 dagar efter mens och att det tog 1 vecka innan ägget fäste i livmodern. Har alltid blivit tillbakaflyttad tidigare. Tycker inte du ska oroa dig.
  • Wooden
    Sosozo skrev 2016-12-15 10:05:23 följande:

Varför tror du att du ska bli tillbakaflyttad?

För att jag inte vet exakt när jag hade mens (eller äl för den delen) och har höftat till ett senaste mens-datum så jag har något att gå på. Men har långa cyklar och dessutom plussade jag supersvagt på mina första test, samt hade 1-2 på cb digital. Och det stämmer inte alls med mensen. Så en tillbakaflyttning på typ en vecka skulle tyvärr inte vara otroligt. Men egentligen är det ju ingen flyttning utan bara ett fastställande av graviditetslängden i mitt fall. Men det känns ju som att börja om ändå, hehe :)
  • Mammahannah

Jag har bf 5 juli ????

Vakna under middagsvilan med mer spända bröst än vanligt å molvärk och ömmande i magen. ????

• FrökenMp

Nu har vi varit på vårt andra ultraljud och guuud vad orolig jag var!
    Läkaren sa att han såg nåt som inte såg riktigt normalt ut så han fick hämta en till läkare som sen konstaterade att allt såg bra ut, som tur var!
    Den första läkaren hade tydligen sett nåt för fyra veckor sen när vi var där på första ultraljudet och ville därför att vi skulle komma tillbaka nu. Han tyckte att det såg ut som tvillingar men att en var död...
    Som tur var så var det inte alls så utan allt såg normalt ut och våran lilla bebis sparkade runt för fullt! Såg så himla häftigt ut när den sprattlade runt där inne :D den är 5,3 cm lång nu. Helt sjukt! Nu kan jag äntligen slappna av och njuta av att jag faktiskt mår bra :)

Bifogar en bild! Den blev lite mörk men man kan se lite iaf:)

• Haiduchi
    FrökenMp skrev 2016-12-15 13:41:26 följande:

Nu har vi varit på vårt andra ultraljud och guuud vad orolig jag var!

Läkaren sa att han såg nåt som inte såg riktigt normalt ut så han fick hämta en till läkare som sen konstaterade att allt såg bra ut, som tur var!

Den första läkaren hade tydligen sett nåt för fyra veckor sen när vi var där på första ultraljudet och ville därför att vi skulle komma tillbaka nu. Han tyckte att det såg ut som tvillingar men att en var död...

Som tur var så var det inte alls så utan allt såg normalt ut och våran lilla bebis sparkade runt för fullt! Såg så himla häftigt ut när den sprattlade runt där inne :D den är 5,3 cm lång nu. Helt sjukt! Nu kan jag äntligen slappna av och njuta av att jag faktiskt mår bra :)

Bifogar en bild! Den blev lite mörk men man kan se lite iaf:)

Gud vad roligt!

Är stressande när de verkar se något men det är ju bättre att de dubbelkollar.

Skönt att du mår bra nu med. De bästa veckorna innan man är tung och allt annat som kommer längre fram.

Vilken vecka sa de att du är i?
  • Starseed

Elinos01 jag har BF i juli åxå!!:) Hur går det? Själv mår jag illa varje dag men känner mej lugn å glad å nyser som aldrig förr. Sexlusten har försvunnit helt men dyker upp i 10 minuter var femte dag typ ????

Ska vi följas åt under graviditeten?

• FrökenMp
    Haiduchi skrev 2016-12-15 14:25:00 följande:

Gud vad roligt!

Är stressande när de verkar se något men det är ju bättre att de dubbelkollar.

Skönt att du mår bra nu med. De bästa veckorna innan man är tung och allt annat som kommer längre fram.

Vilken vecka sa de att du är i?

Ja, men verkligen. Nu känns det äntligen som att jag kan pusta ut och slappna av:)

10+6 idag :D du då?
  • narie24
    FrökenMp skrev 2016-12-15 14:51:15 följande:

Ja, men verkligen. Nu känns det äntligen som att jag kan pusta ut och slappna av:)

10+6 idag :D du då?

Oj, och den var redan så stor? Jag gjorde ul i slutet av v 9 och då var den mkt mindre. Fast den kanske växer massor nu?
  • narie24
    Sosozo skrev 2016-12-15 10:05:23 följande:

Varför tror du att du ska bli tillbakaflyttad?

Jag längtar också. Har en drömvisionen om att vi har gjort ett ok kub och att illamåendet ska ha lagt sig då. Och så smågrejer, som att inte rota runt i garderoben efter något gammalt tält att ha på sig varje dag gör att kunna vara hemlig med magen i. Om allt går som planerat ska jag investera i snygga mammakläder.

Precis som jag tänker :). Vid mina tidigare graviditeter har jag haft vanliga kläder så länge som möjligt. Den här gången vill jag ha riktiga mammakläder. Är ju sista gången!
  • GrönaDruvan
    narie24 skrev 2016-12-15 14:57:01 följande:
    Oj, och den var redan så stor? Jag gjorde ul i slutet av v 9 och då var den mkt mindre. Fast den kanske växer massor nu?
    Jag gjorde ul förra veckan, 9+3 tror jag det va. Då va grodorna ca. 2,4 cm. Om det nu är så att de växer så mycket på en vecka så att de ska bli 5 cm förstår jag min värk i magen!!! Haft jäkligt ont i några dagar. Jag hoppas ju det är växtvärk så det inte är nåt annat!
Svar på tråden BF JULI 2017