• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Summerchild

Herregud vad sjukt!!!! ....har letat å letat efter hjärtat i flera dagar med en doppler och till nu ..

..äntligen hörde jag lilla hjärtat som en travande häst och det finns andra 2 ljud som jag hört min puls och livmoder...

Är i 7+4 jag är överlycklig ....har varit så rädd å få vänta till vul på mån 19/12 men jag lyckades och inte leta på fel sida som jag gjort ...hehe

Bebben lever men mf kan ju vara hotande ändå pga blödningar men känns som hoppet är större nu iaf

• Sosozo
    Summerchild skrev 2016-12-14 22:49:20 följande:

Herregud vad sjukt!!!! ....har letat å letat efter hjärtat i flera dagar med en doppler och till nu ..

..äntligen hörde jag lilla hjärtat som en travande häst och det finns andra 2 ljud som jag hört min puls och livmoder...

Är i 7+4 jag är överlycklig ....har varit så rädd å få vänta till vul på mån 19/12 men jag lyckades och inte leta på fel sida som jag gjort ...hehe

Bebben lever men mf kan ju vara hotande ändå pga blödningar men känns som hoppet är större nu iaf

Vad skönt!
  • Summerchild

Ja det är lite skönt faktiskt...men fortfarande blöder jag lite ibland å dom luktar nästan jämt illa då .... har googlat runt å kan vara livmoderinflammation men jag tog upp det där om symtom med doktorn och han tyckte att det var helt normalt ...oki?

• Johanna_Nr3
    Summerchild skrev 2016-12-14 22:49:20 följande:

Min barnmorska och läkare avråder från att använda en doppler, speciellt tidigt i graviditet då dopplern kan stressa och påverka barnet negativt. Jag frågade om det igår när jag gjorde VUL. Är i vecka 10+3.

Ville bara säga detta till dig då jag precis frågat om det. Men du kanske har fått annan info?
  • babydreams

Jag har nu äntligen fått tag i en privatklinik, så på tisdag när jag är i vecka 10 (9+2) så ska jag få se den lilla grodan för första gången! 1200kr kostar det men det är det värt :) orka vänta till slutet på februari för att få göra ett liksom.

• Vet hur det känns

jag var nyss på tidigt ultraljud. enl mina beräkningar ska jag vara i v 7+4 men läkaren sa 6+ man såg knappt något.. bara ett litet litet pulserande hjärta.

blir sååå orolig!!!! har fått en ny tid 25 januari! att vänta tills dess känns som ren tortyr!!!

jag gjorde ett ultraljud med min dotter när jag var i vecka 7+ med henne och då såg man ett foster format som en böna med tydligt hjärta.

är så otolig att något är fel :( vet inte om man vågar boka in inskrivning/ kub osv.. eller ska jag vänta tills ul i januari? men då borde jag väll vara i 12+

• Sosozo
    Wooden skrev 2016-12-14 20:38:32 följande:

Är fruktansvärt otålig ja! Vecka 15 låter som en dröm! Ska på ul och tidsbestämma graviditeten om en vecka! Givetvis viktigast att nåt lever där inne men hoppas även på att inte bli tillbakaflyttad. Finns risk för det dock...

Varför tror du att du ska bli tillbakaflyttad?

Jag längtar också. Har en drömvisionen om att vi har gjort ett ok kub och att illamåendet ska ha lagt sig då. Och så smågrejer, som att inte rota runt i garderoben efter något gammalt tält att ha på sig varje dag gör att kunna vara hemlig med magen i. Om allt går som planerat ska jag investera i snygga mammakläder.
  • Wooden
    babydreams skrev 2016-12-15 09:55:04 följande:

Jag har nu äntligen fått tag i en privatklinik, så på tisdag när jag är i vecka 10 (9+2) så ska jag få se den lilla grodan för första gången! 1200kr kostar det men det är det värt :) orka vänta till slutet på februari för att få göra ett liksom.

Skönt! Hade också bokat privat ifall jag inte fått hos mvc!
  • Sosozo
    Vet hur det känns skrev 2016-12-15 10:04:40 följande:

jag var nyss på tidigt ultraljud. enl mina beräkningar ska jag vara i v 7+4 men läkaren sa 6+ man såg knappt något.. bara ett litet litet pulserande hjärta.

blir sååå orolig!!!! har fått en ny tid 25 januari! att vänta tills dess känns som ren tortyr!!!

jag gjorde ett ultraljud med min dotter när jag var i vecka 7+ med henne och då såg man ett foster format som en böna med tydligt hjärta.

är så otolig att något är fel :( vet inte om man vågar boka in inskrivning/ kub osv.. eller ska jag vänta tills ul i januari? men då borde jag väll vara i 12+

Jobbigt, men försök att inte ta ut oro i förväg. Det skulle kunna vara en så enkel grej som att du har haft oregelbunden ägglossning, at den inträffat senare än du trott. Har hänt mig. Kan du kolla med din bm om kub? Det är ju en relevant fråga.
  • LillaJag06
    Vet hur det känns skrev 2016-12-15 10:04:40 följande:

Kan det vara så att du haft äl senare?
    Att du såg hjärtat slå är ju jättepositivt!
Svar på tråden BF JULI 2017