• Svar på tråden BF JULI 2017
  • FrökenMp
    narie24 skrev 2016-12-15 14:57:01 följande:

Oj, och den var redan så stor? Jag gjorde ul i slutet av v 9 och då var den mkt mindre. Fast den kanske växer massor nu?

Dom lyckades mäta från fötterna tydligen och då blev den hela 5 cm :) annars anges oftast längden från huvud till rumpa och då blir den ju lite kortare
  • Sosozo

Fy farao vad jag har mått illa idag. Tvungen att sjukanmäla mig. Kunde inte gå upp ur sängen innan kl 12 typ. Kände mig helt vidrig, inte tvättt håret på tre dagar pga hat mot schampot (inte hunnit köpa parfymfritt). Tog ett bad, åt lite lunch, tvungen att lägga mig igen.. nu har jag tagit en Postafen och ligger i sängen och samlar kraft. Ska hämta på dagis och skola och mannen är på julfest med jobbet ikväll. Uuuuuuuurs....

• GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2016-12-15 16:08:42 följande:

Fy farao vad jag har mått illa idag. Tvungen att sjukanmäla mig. Kunde inte gå upp ur sängen innan kl 12 typ. Kände mig helt vidrig, inte tvättt håret på tre dagar pga hat mot schampot (inte hunnit köpa parfymfritt). Tog ett bad, åt lite lunch, tvungen att lägga mig igen.. nu har jag tagit en Postafen och ligger i sängen och samlar kraft. Ska hämta på dagis och skola och mannen är på julfest med jobbet ikväll. Uuuuuuuurs....

Stackare... Inget kul att må så..så mådde jag i över 4 veckor, senaste dagarna har jag mått lite bättre.
    Jag slår dig trots allt, har inte duschat på 4 dagar pga att duschen i sig påminner om illamående!! Parfymfritt har jag, men tycker det luktar äckligt ändå.
    Varit hemma från jobbet två dagar nu och ska vara hemma imon med. Måste samla energi och haft ont i magen. Börjat kunna äta lite mer nu och idag är första dagen på snart 5 veckor som jag kunnat hålla mig vaken en hel dag! Det går framåt!!
    Hoppas du mår bättre snart!
  • Leeandra
    FrökenMp skrev 2016-12-15 13:41:26 följande:

Nu har vi varit på vårt andra ultraljud och guuud vad orolig jag var!

Läkaren sa att han såg nåt som inte såg riktigt normalt ut så han fick hämta en till läkare som sen konstaterade att allt såg bra ut, som tur var!

Den första läkaren hade tydligen sett nåt för fyra veckor sen när vi var där på första ultraljudet och ville därför att vi skulle komma tillbaka nu. Han tyckte att det såg ut som tvillingar men att en var död...

Som tur var så var det inte alls så utan allt såg normalt ut och våran lilla bebis sparkade runt för fullt! Såg så himla häftigt ut när den sprattlade runt där inne :D den är 5,3 cm lång nu. Helt sjukt! Nu kan jag äntligen slappna av och njuta av att jag faktiskt mår bra :)

Bifogar en bild! Den blev lite mörk men man kan se lite iaf:)

Vad härligt att allt var bra, men hjälp vad du blev uppskrämd först! Det är så häftigt att de blivit så välutvecklade trots att de är så små.
  • narie24

Alltså hur trött kan man vara???

Orkar inte ens sitta upp här hemma. Hur ska man lyckas få till middag? Ungarna har fått mkt skärmtid idag... :(

• Summerchild

Jag var på vanligt ul hos smvc idag och doktorn pricka mig på 7+6 idag den var 14 mm lång och hjärtat picka på ....men synd att jag inte använde mig av mobilen så kunna tagit kort ... men var ensam hade killen sjuk hemma :( .... rörande glad :)

• Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-15 17:55:31 följande:

Alltså hur trött kan man vara???

Orkar inte ens sitta upp här hemma. Hur ska man lyckas få till middag? Ungarna har fått mkt skärmtid idag... :(

På riktigt så övervägde jag att ge dem popcorn och körsbärstomater till middag idag. Hittade sedan ett halvt paket pasta i ett skåp, men i det var bara tur. Står inte ut med att laga mat och inte orkar jag heller. Mannen har lagat i några veckor nu. Och typ skött allt annat. Puh. Bara att bita ihop.

Åh, och ikväll blir det film ist för godnattsaga. Överger sakta men säkert alla ideal..
  • narie24
    Sosozo skrev 2016-12-15 18:39:11 följande:

På riktigt så övervägde jag att ge dem popcorn och körsbärstomater till middag idag. Hittade sedan ett halvt paket pasta i ett skåp, men i det var bara tur. Står inte ut med att laga mat och inte orkar jag heller. Mannen har lagat i några veckor nu. Och typ skött allt annat. Puh. Bara att bita ihop.

Åh, och ikväll blir det film ist för godnattsaga. Överger sakta men säkert alla ideal..

Haha, nu fick du mig att skratta :). Ja, det är väl läge att sänka ribban lite här hemma. Försöker hålla igång som vanligt men det går ju inte. Jobbet tar den energi jag har.

Här lagar mannen i stort sett all mat sen fyra veckor tillbaka. Vilken spännande fru man är :).
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2016-12-15 14:51:15 följande:

Ja, men verkligen. Nu känns det äntligen som att jag kan pusta ut och slappna av:)

10+6 idag :D du då?

Jag är i v 11+3 :)

Nu tycker jag veckorna rullar på lite snabbare än i början :) fram till 8+0 var det såå segt tyckte jag.

Visst är det skönt Att må bra igen, och nu vet alla runt oss med så det är skönt.

Hade ni barn sen innan?
  • narie24
    Haiduchi skrev 2016-12-15 19:26:03 följande:

Jag är i v 11+3 :)

Nu tycker jag veckorna rullar på lite snabbare än i början :) fram till 8+0 var det såå segt tyckte jag.

Visst är det skönt Att må bra igen, och nu vet alla runt oss med så det är skönt.

Hade ni barn sen innan?

Längtar tills man känner som du ;). Låter så härligt.