• Svar på tråden BF JULI 2017
  • GrönaDruvan

Ni som är över vecka 10, ska ni göra "baking soda test"? Googla om ni vill veta vad det är!
    Gjorde det idag och det blev bara lite skum på toppen, inga bubblor eller pyste inte. Ska prova imorgon igen. Alltså "ska det bli" flickor.
    Tar det med en nypa salt såklart, men det har stämt för många och alltid kul att spekulera!

• FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2016-12-15 20:05:19 följande:

Ni som är över vecka 10, ska ni göra "baking soda test"? Googla om ni vill veta vad det är!

Gjorde det idag och det blev bara lite skum på toppen, inga bubblor eller pyste inte. Ska prova imorgon igen. Alltså "ska det bli" flickor.

Tar det med en nypa salt såklart, men det har stämt för många och alltid kul att spekulera!

Åh det måste jag prova! Måste köpa bikarbonat imorgon då haha. Spännande att se. Enligt kinesiska kalendern ska jag få en kille:)
  • Delilah2001

Det måste jag kolla upp, har aldrig hört talas om faktiskt! Men är bara i vecka 9, så får vänta ett par veckor..

Är helt övertygad om att det är en pojk därinne! Om 6 veckor får jag veta säkert!!
  • FrökenMp
    Haiduchi skrev 2016-12-15 19:26:03 följande:

Jag är i v 11+3 :)

Nu tycker jag veckorna rullar på lite snabbare än i början :) fram till 8+0 var det såå segt tyckte jag.

Visst är det skönt Att må bra igen, och nu vet alla runt oss med så det är skönt.

Hade ni barn sen innan?

Åh då är vi inte så långt ifrån varandra ändå:)

Ja, på senaste tiden har det verkligen gått fort. Det är jag tacksam över! Vill bara spola fram tiden till rul så jag får veta könet. Dör av nyfikenhet haha:D

Det här är första barnet för oss. Visst har du barn sen innan eller misstar jag mig?
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2016-12-15 21:23:45 följande:

Det måste jag kolla upp, har aldrig hört talas om faktiskt! Men är bara i vecka 9, så får vänta ett par veckor..

Är helt övertygad om att det är en pojk därinne! Om 6 veckor får jag veta säkert!!

Varför om 6 veckor? Ska du göra ultraljud i vecka 15?:) kan man se könet då? Haha jag vet ingenting...:)
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2016-12-15 21:25:47 följande:

Åh då är vi inte så långt ifrån varandra ändå:)

Ja, på senaste tiden har det verkligen gått fort. Det är jag tacksam över! Vill bara spola fram tiden till rul så jag får veta könet. Dör av nyfikenhet haha:D

Det här är första barnet för oss. Visst har du barn sen innan eller misstar jag mig?

Ska på inskrivning den 20 dec och då bokar vi tid för rul, tror det blir i månads skiftet jan/feb. Går nog snabbt men inte snabbt nog :)

Spännande med första barnet, att inte riktigt veta vad man kan vänta sig av graviditeten, hoppas du får det så krångelfritt som möjligt. Men allt jobbiga i världen står man ut med när man väl känner barnet i magen.

Gud vad längtar!!

Ja vi har en dotter, 6 år i mars, världens lyckligaste just nu. Ibland klappar hon magen min, hihi.
  • Summerchild

Haha gröna druvan ....det är ju 50/50 såklart det stämmer på vissa .... du e kul du !!! Hoppas du får en av varje ...då ska du se att baking soda kommer gå wild
  • Summerchild

Dessutom vi får tävla om vem som föder först jag får inte gå längre än v 40+0 pga diabetesen det blir datum 29 juli tror jag. Det där fastslår dom ju i vecka 18.

• Summerchild

Fler än jag som bara måste veta könet vid rutin ul ? Vad skoj vi kommer ha i forumet...massa skvaller

• Summerchild
    acinnaleh skrev 2016-12-15 18:40:48 följande:

Grattis, vad skönt att du fått se allting se så bra ut idag.

Det gläder mig att du bryr dig....hur går din graviditet? Vecka?