• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2016-12-15 22:16:59 följande:

Fler än jag som bara måste veta könet vid rutin ul ? Vad skoj vi kommer ha i forumet...massa skvaller

Vill sååå gärna veta! Gick inte att se tydligt med dottern men lite pga det så var vi inställda på en flicka. Hade ju varit skoj med en pojke nu, men känns som flicka...

men hoppas på pojke, hihi ;)

Längtar tills man kan shoppa kläder till barnet tillsammans med blivande storasystern !
  • Treansresa

Fler än jag som bara måste veta könet vid rutin ul ? Vad skoj vi kommer ha i forumet...massa skvaller

Här kommer vi inte kolla. Gubben vill inte och jag har inte ens lust att försöka övertala honom. Känns som ett för stort beslut för det.
  • Delilah2001
    FrökenMp skrev 2016-12-15 21:26:46 följande:

Varför om 6 veckor? Ska du göra ultraljud i vecka 15?:) kan man se könet då? Haha jag vet ingenting...:)

Ja, har bokat tid för könsultraljud, kommer vara i vecka 14+4.
  • Delilah2001

Jag har inte fått veta könet vid mina tidigare rutinultraljud tyvärr... Med första barnet vägrade bm att tala om det, andra gången var det för svårt att se. Men jag gjorde könsultraljud sen med tvåan, är så nyfiken och otålig av mig!
  • GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2016-12-15 22:11:24 följande:
    Haha gröna druvan ....det är ju 50/50 såklart det stämmer på vissa .... du e kul du !!! Hoppas du får en av varje ...då ska du se att baking soda kommer gå wild
    Haha...jag vet att det bara är skojgrej, tycker sånt är kul ändå
    Det är dock samma kön på mina tvillingar, så det är verkligen 50/50, hihi
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2016-12-15 22:39:17 följande:

Vill sååå gärna veta! Gick inte att se tydligt med dottern men lite pga det så var vi inställda på en flicka. Hade ju varit skoj med en pojke nu, men känns som flicka...

men hoppas på pojke, hihi ;)

Längtar tills man kan shoppa kläder till barnet tillsammans med blivande storasystern !

Ja det kan ju vara svårt ibland att se... man måste nästan se en jättepitt när dom är så små som i v 18 ... men kanske kan googla på om det är nåt man letar efter på bilden å bli ett ul proffs ..

.. jag vill veta så jag kan planera kläder å göra det verkligare på nåt vis ... känns annars så avlägset... jag har prövat båda och jag anknöt redan innan födsel till barnet när jag visste innan.
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2016-12-15 20:05:19 följande:

Ni som är över vecka 10, ska ni göra "baking soda test"? Googla om ni vill veta vad det är!
    Gjorde det idag och det blev bara lite skum på toppen, inga bubblor eller pyste inte. Ska prova imorgon igen. Alltså "ska det bli" flickor.
    Tar det med en nypa salt såklart, men det har stämt för många och alltid kul att spekulera!

Haha va kul! Hade aldrig hört talas om det. Är i vecka 11 (10+1) nu så måste testa!  Tack för tipset
  • Noccis

Jag vill väldigt gärna veta! Spelar ingen roll om det blir pojke eller flicka men är enklare för mig att dagdrömma om jag vet. Och dessutom tycker jag det är svårt nog att bara ha några månader på oss att bestämma namn. 
    Vi ska på UL i vecka 19 (någon gång i februari) då får vi veta. 

Har du UL inbokat efter vecka 14? (Är väl typ då man kan se könet?)
  • GrönaDruvan
    Noccis skrev 2016-12-16 09:49:58 följande:
    Haha va kul! Hade aldrig hört talas om det. Är i vecka 11 (10+1) nu så måste testa!  Tack för tipset
    Hihi...gjorde det imorse också och ingen reaktion. Ska bli kul att se om det stämmer sen då! Mannen är helt säker på att det är flickor, men jag är mer tveksam... Återstår att se och vad som helst är välkommet!!
  • Noccis

I onsdags var jag på mitt andra möte hos BM och fick kissa på en sticka för glykos test. Det såg inte bra ut. Fick även ta blodprov som inte heller va bra. Hade visserligen ätit en bulle innan (svårt att få i mig något alls fortfarande) så det kan påverka men jag är så orolig.

Har tidigare haft ätstörningar och senare år har jag ätit mer chips och godis än man ska. Blir så arg på mig själv att jag inte tagit diabetes och sånt på mer allvar. Man tror liksom inte att det ska hända en själv. Att man inte är i riskzonen.
    Har inte ätit så mycket godis sen jag vart gravid eftersom jag helt tappat lusten till allt som går att äta och nu blir det definitivt inget mer sånt men skadan kanske redan är skedd.
    Känner mig dålig...

På måndag ska jag göra ett sånt där test på vårdcentralen och på tisdag får jag förmodligen veta domen. 
    Håll tummarna för mig att jag får en andra chans!